INTERVALLE BIZZARE

INTERVALLE BIZZARE

Tento rozhovor je spáchán pro vás, kdož máte rádi brutální i náročnou muziku zároveň. Jak záhy zjistíte (v případě, že se do toho dáte), v rozhovoru jsme s Tomášem Fialou (kytara) probrali i proprali kde co..;o). V dnešních dnech Intervalle Bizzare již konečně vyšlo u Shindy Productions dlouho předlouho avizované splitCD s amerikány Malignancy a mě samozřejmě nezbývá již nic jiného než jim popřát úspěch, který si určitě zaslouží a aby jste se k CD dostali i vy a měli tu možnost si u jejich muziky užívat tak jako já.

interview_8_px1

Tak se dáme do toho. Jak jste s odstupem času spokojeni s výsledkem "Unexpected Awakenning of Impassive Mass", které jste spachtili v Shaarku?
Spokojenost s nahrávkou stále trvá i když je jasné, že v současnosti bychom udělali pár věcí trochu jinak, ale po bitvě je každý generál. Věc která nás mrzí nejvíc je, že jsme museli zbytečně pospíchat, poněvadž se naše split CD mělo realizovat do Brutal Assaultu a tak jsme šli do studia trochu dříve, než bychom šli normálně a celé to vlastně dopadlo tak, že zmíněné splitko vyšlo (konečně!!!) až na konci roku. Je to k zblití (slyšíš to Shinďas? ;oP, pozn.ZZ), ale nakonec jsem rád, že to vůbec vyšlo. No a ke zvuku. Myslím, že na naší současné nahrávce je největší problém basa. V současnosti bychom jí dali jiný zvuk. Taky kytary bychom asi zvukově vyždímali trochu jinak, ale v zásadě jsme spokojeni. Jen Jurg mi posledně říkal, že už se mu přestává líbit zvuk bicích, tak nevím, co ti budu sto říct za 2 měsíce…Snad to samé. Já jsem se zvukem spokojen.

OK, to by bylo ;) Zhruba před rokem, rokem a půl jste byli točit promo v Hostivaři. Jak bys porovnal obě studia a popsal práci v nich, přístup lidí, kteří v nich pracují a především i očekávaný a výsledný produkt?
To samozřejmě mohu. Obě studia jsou na profesionální úrovni, to je bez diskuse, ale rozdíly tu samozřejmě jsou. Myslím, že v Shaarku mají k kapelám individuálnější přístup, stále se debatuje a zvukaři se snaží maximálně pochopit čemu se snažíme zvukově přiblížit. To je tam fakt výborný. Samozřejmě jsme si přivezli nějaký vzorový CD a pořád do kola jsme zdůrazňovali, které elementy z daných zvuků by se nám líbily na nahrávku zařadit, jakou strukturu zvuku si vůbec představujeme, míra zkreslení a plno dalších věcí. Další obrovskou výhodou je, že jsou všichni lidé z kapely pohromadě a celou dobu mají přehled, který že nástroj se zrovna nahrává a občas přicházejí povzbudit (mé vlastní zkušenosti jsou spíš opačného charakteru; ZZ), poradit nebo podat nezaujatý názor. Za prvé to kapelu stmelí a za druhé to tomu dodá ten cejch společného výsledku. Naproti tomu Hostivař je maximálně profesionální studio, kde Zdeněk většinu věcí nechává na muzikantech. O.K. tenhle zvuk se ti líbí, máš ho mít. Jako střihač je také naprosto výtečný a stejně tak má vytříbený hudební sluch a většinu nedohmatů registruje okamžitě. Problém je, že už nejde tak do hloubky věci. On má zvukově opravdu vysoké standardy, ale na druhou stranu většina skupin z Hostivaře zní dost podobně. My jsme třeba v Shaarku zvolili způsob nahrávání přes analog s tím, že pak jsme to převedli do digitálu a dostalo to větší šmrnc. Důležitým faktorem je také cena, která je v Shaarku o něco nižší. No a porovnání našich nahrávek. To je těžká věc. Myslím, že shaarkovský zvuk je chemičtější, zatímco v tom Hostivařském převládá jakási živelnost. Oba zvuky jsou od sebe dost odlišné a myslím, že čas ukáže kde zplodíme další počin. Já však myslím, že v Shaarku jsme se dostali v kvalitě zvuku trochu dál.

Tak s tim naprosto souhlasim. V Shaarku jste s sebou, ale měli navíc ještě Flipra (Godhate - r.i.p.). Jakou ve studiu plnil (a splnil?) funkci a co nahrávce i vám přinesl?
Filip nám pomohl hrozně moc. Vlastně měl funkci producenta a plnil jí opravdu znamenitě, tedy až na to, že se nemohl dostavit na závěrečný mix. Původně jsme ho chtěli dát i na desku jako producenta pod pseudonymem Phil Bounting a když by se nás nějací zvědavci ptali kdo že to je vlastně je, zaznělo by: ´jo vy myslíte Philla, no to je náš zahraniční producent, kterého nám doporučili lidi ze Skinless.´ Možná mě nebudeš věřit, ale znám pár kapel, které by si kvůli tomu rvali závistí vlasy z hlavy - no nejméně jednu (tak šup s tim do diskuze!!! Kdo?; ZZ). No ale zpět k Filipovi. On celou dobu poctivě seděl při nahrávání každého nástroje a takříkajíc pouštěl to, co bylo schopné a naopak, když se mu něco nelíbilo, tak jsme na tom zapracovali. Bylo to skvělé, protože on je v death metalu nalazen na stejnou vlnu, jako jsme my a tenhle nezávislej pohled nám opravdu hodně pomohl a to jak při nahrávání, různými vylepšováky, tak i psychicky. Jeho hlavní výhodou bylo, že už přesně věděl, jak zacházet s aparátem, přes který jsme náš materiál nahrávali. No a abych neopomněl, tak nám také notně pomáhal s konzumací alkoholických nápojů a kouření zelených radostí (jojojo... tak už chápu roli producenta a rozhodl jsem se změnit zaměstnání! Stanu se NEJproducentem! ;o)); ZZ) každý večer po nahrávání. Já myslím, že svou funkci splnil tak na 85%. Bylo by to i víc, ale přeci jen při té míchačce chyběl, takže má 15% dolů - ha ha.

Tak to si na něj ještě mírnej, já bych mu to nechal zaplatit, hehehe... ale zpět k IB. Hrajete již nějakých 5 let. Poté, co odešli bratři Sýkorové a nastoupils ty, Tome, jste výrazně změnili své směřování, což je samozřejmě jen a jen dobře, ale toho materiálu příliš nemáte..;-P. V současné době s vámi asi již rok hraje Franta 'ŠERoubovÁK' (Garbage Disposal - r.i.p.). Doufám, že toho materiálu tím trochu přibyde a jaké změny v kapele vy sami jeho příchodem pociťujete?
No opravdu nejsme jedna z těch pilných kapel, která vydává CD každý rok. Faktem je, že si na věcech dáváme víc záležet (a je to znát; ZZ) a naneštěstí to občas trvá trochu déle, než by bylo vhodné, ale já věřím, že se polepšíme. Jinak tím, že do kapely přišel Franta jsme některé starší songy trochu předělali, protože byly původně „napsány“ (jak velkolepě zní toto spojení) pro jednu kytaru. Franta nás obohatil především svým hudebním rozhledem, technickou vyzrálostí a určitě svým postojem k hudbě. Hlavní změna je, že jsme začali trochu jinak přemýšlet. Ani to nešlo nijak násilně, protože ještě předtím, než Franta do I.B. nastoupil bylo jasné že hudebně máme všichni podobné cítění. V současné době jsme konečně začali pracovat na novém materiálu a z těch kousíčků, které zatím vylézají (jajaja.. ich liebe kaviar ;oP; ZZ) si myslím, že půjde o posun do disharmonických, kakofonních akordů, kombinovaných s industriální atmosférou a samozřejmě rychlými prstovými běhačkami (myslíš něco jako drtit puklej chleba?, hehe...; ZZ). No, pro I.B. v podstatě nic nového, jen se to budeme snažit dovést k větší dokonalosti (extrémnosti ???). Už se těším, až toho budeme mít hotového víc.

To já také ;), znamená to, že co jste si slibovali od jeho nástupu k vám se splnilo? Teď zníte naprosto profesionálně!!!
Nevím, jestli jeho hlavní přínos měl být zprofesionálnění Intervalle Bizzare. O druhé kytaře jsme už nějaký čas přemýšleli a vše se vyřešilo samo, když se Franta přestěhoval do Prahy a hned jsme začali spolupracovat. Je jasné, že pro nás to byla výzva, protože jsme byli všichni fanoušci blackmetalistů Garbage Disposal (to o nich kdysi napsal Honza Petričko v Rock Reportu-pravý black metal) a měli jsme k nim vždy velký respekt. Jak jsem už říkal, myslím, že i hudebně jsme k sobě měli blízko. No a to že zníme profesionálně nás samozřejmě těší, ale je to výsledek intenzivní práce. Určitě je pravda, že od té doby co s námi Ferenc hraje si dáváme větší pozor na zvuk, poněvadž nazvučit 2 kytary je mnohem náročnější. Taky se potřebujeme slyšet v odposleších, atd.

Myslíš, že i on je spokojen?
No aby nebyl, ukaž mi jediného konzumenta zelených radostí, který by nebyl rád v kapele s Ládisem. Takového člověka já neznám.

Chachacháááá... takouvoto odpověd jsem věru nečekal. Je pravda, že Bin Ládis je už víc flórou než faunou ;o)))... takže se nebojíš, že může být ohrožena tvá pozice jakožto výhradního skladatele?
Občas mě takový paranoidní pocit popadne, no co ti budu vykládat rozklepou se mi kolena a čím víc o tom přemýšlím, tím chytám většího parkinsna-ha ha. Ne takový pocit opravdu nemám. Vadilo by mi to v případě, že by druhý člověk přinášel nápady, pro které by v Intervalle Bizzare nebylo místo, ale s Frantou jsme se shodli už na začátku (teď mě to připadá jak Rychlé Šípy od Jardy Foglarů, furt si padáme kolem krku, máme se rádi a tak-ha ha). No prostě já budu nosit stále svoje nápady a on obohatí hudbu svými kousky. Absolutně nemám strach, že bychom se nebyli sto shodnout. Myslím, že tímto může být naše muzika ještě daleko zajímavější, především, co se rozmanitosti týče. Nikdo v kapele nemá despotický přístup k věci a tak jsme schopni bez problémů spolupracovat.

Proto taky asi bez žádných závažných problémů jedete a jedete stále dál jak rozjetá nezastavitelná lokotka..:) Proto také možná jako jedna z mála našich kapel [snad krom GTruth, Fleshless a Pandemie; Krávuzhor a Kryploš nepočítám ;))] máte za sebou evropské turné s americkými mexikány Sepsism a následně s US Skinless [hell-o Louďa ;))]. Co z toho a kde všude jste byli?
No co z toho. Především nám to dalo šíleně zkušeností. Tyhle dvě tour čítaly dohromady okolo 40 koncertů a to už ti něco dá. Myslím si, že jsme se vyhráli jako kapela a také jsme položili základ pro naší další činnost. Opravdu si myslím, že nám v zahraničí tyto 2 tour hodně pomohli. Bez nich bychom nebyli ani poloviční, to je jasný. Tour spolu se Sepsism bylo trochu obsáhlejší a musím říct, že jsme si na něm užili opravdu dost srandy jak se Sepsism, tak se Sanatorium, kteří také to turné s námi absolvovali. Se Skinless to bylo také unikátní. Sice to bylo mini tour, takže jsme se navzájem užili asi 10 dnů, ale určitě to stálo za to. Skinless jsou neuvěřitelní pařiči. Takovouhle partu alkoholiků vidět v akci, to opravdu stojí za ten výlet-ha ha ha.

Obšťastníš nás tedy...och och óóóch... nějakou veselou historkou? Třeba, kde se Střap nasypal a pak vysypal ;)), kde Abro sežral princeznu nebo nějaká Ganja Morgana? ;oD
Vyprávět kde se ožral Střap by asi moc záživné nebylo, poněvadž tato situace nastávala každý den po koncertě - občas i před ním (chachacháááááá...; ZZ). Větší sranda byla ovšem s ožralým Abrem, kterej se nasypal v Holandsku nějakou (teď reprodukuju jeho výrazy) sladkou mrrrdkou a pak řval na celý klub, že se ještě nejde spát, že se chlastá a začal se tam objímat s teplým barmanem - vše je fotograficky zdokumentováno, případní zájemci o tento výjev nechť se laskavě hlásí na mou e-mailovou adresu (tak šup sem s tim do galerie!!!; ZZ). Další veselá historka se udála v Berlíně, kde jsme po koncertě začali pařit spolu se Skinless a se zaměstnanci klubu, kteří nám podávali veškeré alkoholické nápoje zdarma, takže si zajisté dokážeš představit, jak asi vše dopadlo (radši snad ani ne ;)) ; ZZ). Po zavíračce klubu jsme se přesunuli do nedalekého nonstopu, kde jsme už v značně pohrouženém stavu pokračovali v konzumaci veškerých alkoholických nápojů. V tu chvíli napadla Skinless šílená věc a to jako že poměříme své alkoholické schopnosti v litém to boji národ Český Vs. Amerika. V té chvíli jsem začal protestovat, poněvadž tyto podmínky byly značně nefér. Střap se již potácel ve své alkoholické agónii, což u něj značí, že déle než 30 min. nevydrží a ´hodí čelo´, což by v této hře znamenalo prohru. Oni se ale odkázali na kytaristu Noaha, jehož mysl se již také nacházela v jiných dimenzích, takže síly byly vyrovnané a mohlo se pokračovat. My jsme s Jurgem stále hlídali Střapa a pokaždé kdy měl nutkání usnout, nebo dát svým společensky značně unaveným údům odpočinout, jsme ho začali povzbuzovat, na což reagoval okamžitým vzkříšením sebe sama a vždy ještě sám zavelel pro další várku. Vše skončilo cca. o hodinu později, kdy jsem po zralé úvaze sám usoudil, že už jednoduše nejsem schopný pokračovat a stornoval jsem zápas tím, že jsem šel spát. Skinless si z toho nic nedělali a v klidu pokračovali až do rána a žádné drama se nekonalo.

Super super super, díky za info ;) Jakožto nikterak známá svorka za sebou máte učinkování i na Fuck the Commerce festivalu. Určitě jste se setkali s nějakými BigBa.nds :)) Jaký byl jejich přístup k vám a kdo vás případně pochválil?
Vlastně ani ne, pár dobrých reakcí jsme sklidili od našich znáných např. od Wilka z Hammerheart rec., lidi ze Severe Torture si náš set pochvalovali a díky tomu jsem se tam také seznámil s bubeníkem Pyaemie, ale jinak žádné zásadní reakce jsme nesklidili.

Přišel za vámi někdy někdo o autogram? Kromě mě tedy, chacha... Docela si dobře dokážu představit v této činnosti Zajíce, jak někomu ohlodává mrkev, hehehe...
No pár autogramů jsme už rozdali, ale upřímně řečeno je to pro nás pořád něco trochu zvláštního a asi i na věky zůstane. Největší sranda pro mě byla, když jsme měli tuším že 4 koncert po odchodu bratrů Sýkorů v pražském Infernu a nějaký člověk si ode mne žádal trsátko na památku, což byl docela trapas, neboť jsem měl jen jedno (to je holt ten profesionální přístup-ha ha), ale nakonec jsem mu ho stejně dal (zase ten syndrom Mirka Dušína, ach jooooo).

Intervalle BiZZaro, pardonisimo Bizzare ;o))), respektive ty, jsi znám také jako pořadatel pražských Sick Mosh festů. Minulý týden (v prosinci; ZZ) byl již čtrnáctý (ano 14-tý!!!). Jak bys celou tuto tvou činnost zbilancoval?
Jak už to tak bývá, tak začátek byl skvělý. V té době se tady v Praze moc koncertů nepořádalo a tak to šlo poměrně dobře. Začali jsme ty akce dělat častěji, lidé si to užívali a byla spokojenost na obou stranách. Taky se ti musím pochlubit, že Black pes jsme pro undergroundové koncerty obejvili my (jsme to ale kolumbové, že?). Sick Mosh feasty jsou koncerty, většinou se zahraniční účastí, které by měly odkrývat rouško undergroundového neznáma a ukazovat lidem kvalitní, mnohdy ještě na scéně neestablované kapely. Další věc o co nám se Sick Mosh Feastama šlo, bylo ukázat, že i metalové akce se dají pořádat na jakési úrovni, ať už se zvuku, či aparátů týče.

Záslužná to činnost. Pořádáš nám tedy SMoshe, se Shindym pořádáte koncerty (třeba Macabre, Immolation, Nile, Marduk, Cryptopsy...), máš zkušenosti z tour a FTCommerce. Jaké podstatné rozdíly bys zmínil v organizaci atd atd... na akcích, kde vystupujete či jste vystupovali a v akcích, které pořádáš/te? A nemyslím tím samozřejmě jen českých.
Po pravdě řečeno žádné až tak zásadní rozdíly v tom nevidím. Ono vždycky záleží na tom, kdo konkrétně tu danou akci pořádá. Jediný opravdu podstatný rozdíl je, že organizátoři na západě mají mnohem více finančních prostředků a tak si mohou dovolit koupit každé kapele jídlo, pití a tak dále. Já si tady nechci vylévat srdíčko, jak jsou na tom Čechy špatně (můžeme být rádi, že se tady vůbec něco dá pořádat), ale ten rozdíl je evidentní. V Německu ti třeba na některé koncerty stačí 50 lidí a máš veškeré náklady zaplacené, zatímco tady těch lidí potřebuješ nejméně 100-150 a i tak to je ťip ťop. Co si jen tak namátkou počítám, tak z těch 14 Sick Moshů se doopravdy rentovalo (teď myslím se vším všudy-tiskárna, plakáty, benzín, pronájem klubu, zvuk, cesťáky, jídlo pro kapely atd.) tak 4 akce. Ostatní dopadly tak nějak, že se sice něco málo doplácelo, ale bylo to v normě (řekněme 500-1000Kč). Ono je to opravdu těžké. Většinou, když něco zbyde, tak se snažím dát více těm lidem, kterým jsem musel při neůspěšné akci něco málo ubrat a dohodnout se s nimi, že jim to zaplatím později. Občas je to peklo, ale zatím to tak nějak funguje. Do budoucna se už ale chceme vyvarovat zbytečných akcí během týdne, protože poslední 2 koncerty pro mě byly dost velkým poučením a i když mi bude líto, že některé kapely si tu třeba nebudou moct zahrát, tak daný koncert raději neuspořádám, než aby tam přišlo 20 lidí a koncert by byl jen pro to aby byl. To je fakt na hovno. Takhle to dělat nechci (ani se nedivim; ZZ).
No a ta organizace v zahraničí. Jak už jsem předeslal, záleží především na zodpovědnosti organizátora. Třeba Fuck the Commerce byl nejlepší Ug festival, který jsem navštívil, srovnatelný je snad jen Obscene fest, který navštěvuji každý rok a upřímně řečeno organizačně je před ostatními letními českými o úroveň výš. No ale zpět k Fuck The Commerce. Tam mají hlavní výhodu v areálu, který je značně odlehlý od jakékoliv další civilizace (jedná se o bývalé vojenské objekty), takže si nikdo nemůže stěžovat a organizátoři se nemusí nijak omezovat. V areálu jsou dva velké opuštěné paneláky, které slouží jako hotel pro kapely, což je výborný nápad. Nikde nečekáš na nic fronty, k mání je program s pořadím kapel. Každá kapela má na svůj set cca. 1 hod., takže se může pořádně nazvučit a pak si v klidu svůj set odehrát, prostě žádnej stres, že máš 30 min i s přípravou. Na F.T.C. mám jen kladné vzpomínky.

Jaký nejšílenější požadavek měla kapela, kterou jste dělali?
Žádné šílenosti jsme ještě nezažili. Jen Marduk si přáli speciálně lahvinku Jima Beama, ale to je asi tak vše. Samozřejmě nejsme v bulváru (tak to se pletes, jsme! :), ZZ), takže zmiňovat tu která kapela chtěla jaké drogy by asi nebylo vhodné (bylo - povidej, prehanej...; ZZ) a kazilo by to mládež, že?

Ufff... o koncertech už nechci dnes nic slyšet ;)). Vrhnem se tedy na něco jiného. O vašich textech si toho lidi již mohli přečíst dosti, ale nikde jsem neviděl, že by se vás někdo ptal, jestli nějakým způsobem vy ostatní zasahujete Střapákovi do textů a zajímá-li vás vůbec, co on to tam v nich plodí?
Ne, zatím se tak neděje, ale na novém materiálu se chceme podílet tak nějak komplexně všichni, takže na to asi přijde taky řeč. Střapák chodí se zajímavými náměty a ač to někomu tak přijít nemusí, tak jeho texty jsou svým způsobem dost osobní, až intimní (oh, co jsem to tu odhalil?). Mě se jeho texty (tedy hlavně ty novější) opravdu líbí a myslím si, když na tom začneme spolupracovat, tak by mohly být ještě o kousek dál.

Jedna z vašich skladeb, Abortion by Muriatic Acid, pojednává o pocitech traceného embrya. Jaký postoj máš k tomuto problému?
Človeče asi negativní i když nejsem v téhle otázce nějaký zarputilí bojovník. Asi by si o tom měl rozhodnout každý člověk sám, protože už v prvních stádiích vývoje plodu se formuje psychika jedince a ten, koho matka zažívá traumatické zážitky tím, že je nechtěně těhotná, tak tím může psychicky poškodit i plod. To se nedá paušalizovat. Každý by asi měl mít možnost volby, já bych asi embrio kyselinou solnou neleptal.

To máš, Tomáši, asi pravdu, radši to hned ukončit.. Ta vaše nahrávka (recenze i v MJC) vyjde (již vyšla; ZZ) u Shindyho jako splitko s US Malignancy. Proč zrovna Malignancy a ne třeba Suffo, Deeds, Dying, Mortal...chachachá...;oP. Ne, vážně... původně byli přece plánovaní Imperial Foeticide (recenze také v MJC, hehe) a poté mexičtí Disgorge. Proč z toho nakonec sešlo (a žadný bludy!! pěkně pravdu ven!!) a je to 'jen' s Malignancy?
To ´jen´ tady opravdu není na místě. Myslím si, že Malignancy jsou nakonec lepší volba, než mexičtí Disgorge, ale vezmu to postupně. Kapelu na split CD či EP jsme začali schánět asi před dvěma roky. Ozvali se nám okamžitě Disgorge že se jim naše nahrávka líbí a že by měli zájem o EP, tak jsme souhlasili. Pak bylo asi 1/2 roku ticho po pěšině, Disgorge neodpovídali na e-maily a pak konečně odpověděli, že se unáhlily a že nemají dost materiálu. Tak jsme to nechali plavat a začali shánět další kapelu. V té době jsme byli v kontaktu s Imperial Foeticide a vše vypadalo, že to split CD s nimi opravdu vyjde, ale pak nastaly jisté okolnosti a pár nedorozumění o kterých bych se tu nerad zmiňoval a I.F. se rozhodli, že se toto mini bude realizovat pod hlavičkou labelu jejich kamaráda Dejvyho. V tom byl vlastně ten problém, protože Dejvy odmítl spolupracovat se Shindym, že si to raději vydá sám a tak z toho sešlo. Po pár dalších pokusech, kdy jsme neúspěšně kontaktovali pár kapel se nám sami ozvali Malignancy, že slyšeli náš materiál a že se jim to kurevsky líbí, tak jsme se optali na split a byla ruka v rukávě. Pak byly problémy ze zpožděním, protože bubeník Roger hraje na kytaru v Mortician a v průběhu roku byli s Mortician několikrát na tour a nahrávání jejich půlky se opozdilo. No a nakonec, aby toho nebylo málo, to zazdila naše milovaná pošta, která vůbec nedoručila první balíček, takže se vše muselo posílat znovu, což bylo zdržení o další 3 měsíce. Před vánoci konečně toto splitko spatřilo světlo světa, takže už je u Shindyho opravdu k dostání. Jsem opravdu rád, že se nám to povedlo spáchat právě s Malignancy, protože jejich půlka je kvalitní US brutal death a tímto splitkem také ukázali že jim jde především o muziku a vydají splitko i s relativně neznámou kapelou, protože se jim prostě líbí.

Tak takhle jsem o tom ani nepřemýšlel. Kurva, máš pravdu! Slyšels už alespoň ten jejich příspěvek? Pokud ano (doufám, že jo!), tak nám k té jejich půlce vašeho splitka něco řekni. Určitě to neni tak dobrý a našlaplý jako vy, že jo? A ser barvu, nic nerozmazávej a nemlž, Shindy se z toho 'dyžtak' neposere...;o)))
O.K. dyž jinak nedáš. Poprvé jsem jejich stranu slyšel v Black Psu, když to přitáhl Shindy a hned jsem se z toho posral, znělo to fakt zabijácky. Potom jsem si to hned přehrával doma a už jsem byl trochu střízlivější. Myslím, že tu jejich půlku musíš pochopit a pak je to super. Mají hodně nabasovaný zvuk, takže když si porovnáš naší a jejich nahrávku, tak naše část je čitelnější. Malignancy znějí skvěle, ale musíš jim trochu přidat volume, pak to je ale opravdová řezničina. Upřímně řečeno se mi jejich strana líbí. Je to marast jak cyp.

Óóó... super přirovnání. Máš bod! ;)) Na svém kontě máte nějaké covers. Udělali jste Terrorizer, BTruth, jednou jste rozdělali Suffo... Nemyslím si, že by to byly kapely vám až tak blízké. Jojojo... jsou to ty kořeny, ale stejně bych čekal něco jiného, třeba ty Suffo, hehe... doděláte to vůbec někdy?
Jednou to možná přijde, ale žádný konkrétní rozměr to jěště nemá. To je fakt těžký udělat cover Suffocation opravdu pořádně a hrát ho napolo se fakt nevyplatí. Terrorizer, to byla spontání věc. Vlastně jsme si to řekli 3 dny před nahráváním, hned jsme to nacvičili a bylo. S Brutal Truth, to byla především Frantova záležitost. On přišel s tím nápadem a my jsme - ostatně jako vždy (stačilo pár zelenejch, co? hehe..; ZZ) - nebyli proti. Brutal Truth je základ veškerého death/grindu, bez toho by tenhle styl vypadal úplně jinak.

Co si o tom všem coveraření vlastně myslíte? Nejedná se jen o zbytečné vycpávání stopáže CDs na úkor vlastní tvorby? Co mi řekneš k předělávkám typu 'Když ti svítí zelená'? Jednou bych to jako prdel bral, ale takto mi to přijde zbytečné a možná až jako vypočítavost. Sorry, ale přijde mi to tak.
Asi tak to je, jednou to jako sranda může bejt vtipný, ale třeba u Fleshless se mi to 2x nelíbí. Na to si musí udělat každý svůj názor, jestlli ho tento druh humoru oslovuje nebo ne. No a covery obecně… mě to nepřijde jako ´vycpávka´. Třeba my bereme cover jako takové uvolnění na závěr a zároveň obohacení celé nahrávaky, protože už známým skladbám vtiskneš svou tvář a tím to je zajímavé. Třeba když jsme udělali Terrorizer, tak jsme zjistili, že je to asi o 15 sekund rychlejší a celkový dojem je úplně jiný, než je originál, což se mě líbí. Ale do budoucna už žádný další cover neplánujeme a kdyby, tak snad opravdu jen ty Suffocation.

Pokud to je myšleno takto, tak jo, ale nemám rád covers typu – začíná to tady a končí zde. Pak se nejdná o cover, ale přehrávku a to asi moc velkou cenu nemá. Asi se radši přiblížíme konci, přichází na mě rejpavá ;o))) Jak se ti vlastně líbí bočák Jürgena Ahumado Granujo, kde drtí kajtru namísto bicích. Bude z něj Malmsteen, co myslíš? Určitě z něj jednou nějaký virtuozo bude, ale jen když si z toho prkna sundá i tu poslední strunu, he he he...
No vo tom žádná. Jurgen je český Malmsteen, především jeho hra sól je harmonicky s Malmsteenem totožná a styl arpegií jak bys met. Je to velký talent a je třeba mu poskytnout více prostoru.
No a Ahumado žeru. Ty svůj styl dotáhli téměř k dokonalisti. Je to jedna z nej grindovek v Čechách (nej jako nejlepší, stejně tak jako nejgrindovější). Pravda, ze začátku jsem byl z jejich tvorby jaksi rozpačitý, ale vše mi bliklo až mnohem později, kdy jsem konečně pochopil tu hlubokou filozofičnost tohoto hudebního aktu-ha ha ha. Né vážně, ten nový materiál, který má vyjít v březnu na CD je chorobný grind core na úrovni s pro někoho možná nepřijatelnými, ale o to možná zajímavějšími techno intermezzy. Mohu jen doporučit.

Připojuji se, A.G. ruleZZ! Teď jedna taková pěkná otázečka. Neni ti někdy líto, když hrajete společnou akci s Ahumadem, že ta jejich jednoduchá (diplomaticky řečeno nepříliš složitá a náročná - abych někoho neurazil, chichichi) muzika má daleko lepší účinky na fans, oproti vaší ultratechnické?
Jo, tak to je, ale myslím, ale to jsme si uvědomovali vždycky. Naše muzika není pro týpka po osmim pivku, kterej si chce zamotat bembeřici. My chceme docílit toho, aby se fanoušek na naší hudbu soustředil a byl schopen v ní odhalovat různé jinotaje, hledat ve zdánlivě nesourodých riffech souvislosti atd. Zrovna nedávno jsem četl rozhovor s Dagmar Peckovou, což je naše přední operní pěvkyně a ta tam vyprávěla, že kdysi polemizovala se svým kamarádem o opeře a muzikálech. Snažila se mu vysvětlit, jaké pocity se snaží svým zpěvem předat, jak by o tom měli lidé přemýšlet, jak si pohrává se zdánlivou nejednoznačností svého projevu, jak posluchač musí hledat a přemítat o svém dojmu z jejího koncertu. Její kamarád jí na to odpověděl, že ho to nezajímá, že jde z práce a chce se bavit, takže půjde raději na muzikál, kde se zasměje, pobaví a půjde domů spokojený a odreagovaný. A to je právě ono jde o to, co se svou hudbou snažíš sdělit, jestli ti jde o to nad věcmi přemýšlet nebo se chceš jen jednoduše bavit. Teď to nevstahuju vůbec na Ahumado i když právě Ahumádo je o tý spontánosti a jednoduchosti a v tom je taky jejich síla. My jsme o trochu jiné náladě a jsme s tím naprosto smíření i když je jasný, že když nás lidi přijjmou a máme pod pódiem kotel, tak je to potěšující, to je jasný.

Holt v jednoduchosti asi bude opravdu někdy ta síla, ale IB taky ruleZZ! ;) Poslední, ok? Vy, jakožto US brutal - dejme tomu, kam myslíš, že se tento styl hudby bude ubírat? Asi bude hodně techniky a možná toho HC, co?
No technické to bude určitě, ale ta kombinace s HC je podle mě jakýsi současný trend a celkově v US brutal deathu nepřevládne. Je to jen jedna z odnoží. Tento styl půjde dál jak technicky, tak i co se rychlosti týče. Asi bude vstřebávat nové vlivy (např. industriál, elektroniku, techno atd.), čímž bude opět o něco zajímavější, ale stále tu budou kapely, které si zachovají svůj ksicht. Ty HC tu určitě taky budou, ale je otázka, jestli celý styl půjde ještě víc do HC nebo ne. Já si myslím, že současný stav je v tomto směru maximum (teď mám na mysli ten mix HC a metalu) a více už se v tom udělat nedá. Pak už by se jednalo o brutální hard core. Mě vůbec přijde u dost kapel to spojení metal/HC křečovité. Z tohoto pohledu se mi hrozně líbí americký Dim Mak (ex-Ripping Corpse; ZZ), kteří hrají taky něco na pomezí death metalu a HC, ale při tom je to přirozené a v jejich pojetí originální.

Suproš. Dikes za odpovědi a vytrvalost u nich, doufám, že ses nenudil..;)) Pá pa pa pa páááá.... See Ya!!!
Taky díky za zájem o I.B. a za interview. Mějte se fajn a někde na koncertě na viděnou.

INTERVALLE BIZZARE:
Střapák - vokill
Ferenc - guitar cacophony
Jurg - BBB(blast beast beats)
Tomas - guitar rapture
Ladis - bassmacabeer

INTOBIZZARographiliE:
Promo 99, '99
Promo 2000, CD '02 Relapse - Czech Assaultu
Unexpected Awakening of Impassive Mass, splitCD '01 s Malignancy, Shindy Production

e-mail: bizzaretommy@seznam.cz

Zatím nikdo nepřispěl do diskuze

aktuálně

diskuze