R-evOluční-K 1993

Článek

article_654_px1

Čtenáři Marastu si zajisté všimli, že čas od času leckterý tvrdě naladěný hudební publicista zmiňuje rok s pořadovou číslicí 93 jako přelomový, jako dobu, která se už nebude opakovat. Argumentuje množstvím nahrávek, které se zapsaly jako klíčová díla toho a toho žánru. Sám netrpím zvláštní chutí sumarizovat a oddělovat dobu nějakými hranicemi, nicméně fakt, že se v tento památný rok objevilo takové kvantum desek, jež od té doby nebyly překonány, je neskutečný. Něco na tom je. A tak mě napadlo, že by rozhodně nebylo na škodu si to všechno připomenout. Pro mnohé to bude nošení dříví do lesa, ale pro mnohé budou některá jména nová a mohou toto brát jako odrazový můstek pro další seznamování. Budu taktéž rád, když si po přečtení leckteří uvědomí, kam se vlastně kovová scéna od té doby dostala.

Hlediska pro výslednou selekci bylo těžké vyhodnotit (nechtěli jsme ale telefonní seznam), takže je dost pravděpodobné, že zde nenajdete své oblíbené album. Budeme rádi, když se s námi o některé jméno podělíte v následné diskuzi. Takžéééééé, začínáme!!!

---- --- -- - -- --- ----

ATHEISTElements

Už na předchozím Unquestionable Presence bylo jasné, že škatule technothrash je maníkům z Floridy těsná. Elements je vlastně čistokrevné metalové fusion, v němž uslyšíte jazz, funky, latinu. Odvážné, a když jsem CD nedávno oprášil, stále naprosto svěží. Jsem velmi zvědav, co přinese nové album.
 
 
 

AT THE GATESWith Fear I Kiss the Burning Darkness

Ačkoliv je všeobecně nejznámější Slaughter of the Soul, já preferuji tuto desku s dlouhým poetickým názvem. Je mnohem méně přístupnější než přímočaré Slaughter, ale svými melancholickými melodiemi a originalitou v naprosté pohodě přebije 99% dnešních prog/metalcore kapel.
 
 
 
 

BRUTALITYScreams of Anguish

Aaaaaaaa........ odpusťte mi můj afekt, ale tahle deska je v mých očích v mnoha ohledech nepřekonaná. Valivý death metal, který oproti jejich souputníkům emočně působí tak nějak jinak. Prvotřídní originální zatěžkané slamy v kombinaci s nathrashlými vyhrávkami, eskapádami a klepárnami neměl v příštích patnácti letech následovníka. Plus netradiční atmosférická intermezza, které by slušely i nejlepším deskám Dead Can Dance. Must listen!
 
 

CARCASSHeartwork

Pro hodně posluchačů tvrdé muziky absolutní top. Mršina se oprostila od goregrindového marastu a vydala se do heavymetalových vod, avšak jejich agresivní vyšinutost z minulosti zůstala zachována. Jejich loňský comeback musel všechny přesvědčit, že by nová deska nemusela být nesmysl. Jen oni vědí....
 
 
 

CYNICFocus

Album, které se cituje už léta letoucí jako klíč k rozvoji míšení žánrů. Ale když člověk poslouchá jejich stará dema, musí se divit, jak daleko a rychle se soubor dostal. Metal s jazzovou rytmikou a nepřeberným množstvím variabilních a procítěných nálad. Neoposlouchatelné.
 
 
 
 

DEATHIndividual Thought Patterns

Tam, kde končilo a pouze naznačovalo Human, tam začíná Individual Thought Patterns. S fenomenálním Hoglanem za baterií, baskytarovým kouzelníkem DiGiorgiem a Andym na postu druhého kytarového špílmachra (neskutečně tam zapadl) – jó, to se to hraje. Přiznám, že toto album mám v pomyslném žebříku ještě před Focus. Tech/jazz/thrash/death symfonie.
 
 
 

DEMILICH - Nespithe

Famózní album od kapely, kterou patrně nikdo nezná. Pro úzké jádro fanoušků totální kult a nejlepší deathmetalové album všech dob. Finové to zabalili a upadli neprávem do zapomnění, protože Nespithe se nedá k ničemu přirovnat. Naprosto svébytný a originální sound, podivně vystavené disharmonie zabalené do oldschoolového hávu. Kapela s ihned rozeznatelným rukopisem, tak jako například Immolation.
 
 

DISMEMBERIndecent & Obscene

Další srdeční záležitost. Kapela, která jako jedna ze švédského allstar piedestalu definovala třaskavý zvuk a v současnosti, kdy se deathové kapely předhánějí v komplikovanosti a rychlosti, působí jako oáza vyrovnanosti a klídku. Deska nabitá hity od začátku až do konce, prostřední groovy pasáž ve Skinfather nebo poslední balada Dreaming in Red mne nikdy nenechá chladným.
 
 
 

ENTOMBEDWolverine Blues

Album, které pomůže vstát mrtvým ze hrobu. I když my stárneme, Wolverine Blues je stále mlaďoučké jako jehňátko. Poprvé se objevuje mixáž rock’n’rollu a švédského deathu. Vzít vodku do ruky a jít na parket!
 
 
 
  

GORGUTSThe Erosion of Sanity

Mistři disharmonií na druhé desce. Po dlouholeté pauze stačilo několik poslechů a jistota umístění byla na místě. Po vcelku standardním debutu Kanaďané svou tvorbu výrazně znelidštili, přibylo disonancí a posluchač bude zajisté často utírat pot z čela (viz psycho v Condemned to Obscurity). Ovšem to hlavní teprve mělo přijít...
 
 
 

IMMORTALPure Holocaust

Zástupce black metalu by neměl chybět. Mayhem a jejich De Mysteriis vyšlo oficiálně o rok později, tak tedy Nesmrtelní. Tato deska od Immortal představuje model black metalu, po kterém sáhl peloton dalších epigonů. Rychlopalný, studený, s typickým chrastícím zvukem.
 
 
 
 

MACABRESinister Slaughter

Neexistuje podobná skupina jako Macabre. Jejich perverzně veselé a skotačivé murdermetalové šlágry jsou nejsugestivnější právě na této sbírce nekrologů. Motto: lidové zábavy a lidská krev.
 
 
 
  
 

MORBID ANGELCovenant

Deska, která se všude možně objevuje jako nejlepší deathové album všech dob. Legendární floridská smečka vyplivla pekelně rychlé album, na němž se sprintuje až k úplnému vyhlazení. Ačkoliv autor upřednostňuje dvě desky s Erikem Rutanem, kdo znovu vymyslí God of Emptiness nebo Rapture?
 
 
  

MORGOTH - Odium

Opomíjená německá (!) grupa, která jen nakukovala do dveří hlavní linie veřejného zájmu. Všechny tři jimi vydané desky jakoby byly od jiné skupiny. Ta prostřední protíná experimentální death s industriálními vsuvkami a psychedelickou atmosférou. Opět ojedinělé dílko. Ostatně, podívejte se na jejich videoklip zde.
 
 
 

MY DYING BRIDETurn Loose the Swans

Další milník žánru. Tato deska zastihuje kapelu v příkrém vývoji, který se měl zastavit až na přelomu milénia. Darkwave, gotika, doom, death, vše s neopakovatelným Martinem Powellem za kvílícími houslemi. Poprvé Aaron užívá svou naříkavou dikci. Agresivní, plačící, jemné, choulostivé, temné, pestré, dokonalé.
 
 
 

PESTILENCESpheres

Deska od skupiny, která na přelomu osmdesátých a devadesátých let drhla naprostý oldschool, mnohé v oné době šokovala. Stačí prolistovat tehdejšími hudebními periodiky. Spheres se setkala s nepochopením a není se co divit. I po letech těžko stravitelná fúze disharmonií, jazzu, deathu a thrashe – tak, jak to umí jen a jen Pestilence.
 
 
 

SEPULTURAChaos A.D.

Z kompletu označeného nálepkou „made in 93“ nahrávka mající největší globální dopad na scénu. Ano ano, thrash staré školy lze namíchat se syrovým HC v poměru tak geniálním, že se tohoto modelu chytl hotový klan následovníků. Skladby silnější než silnice, snad proto se doposud objevují jejich covery po celém světě.
 
 
 

SKELETON OF GODUrine Garden

Kapela, která předběhla dobu. Krátké EP, jenž klestí cestu takovým hydrogrinderům Cephalic Carnage. Kvantum kytarových zpětných vazeb, ze kterých se vytváří „psychomelodie“, slamy, hysterie, ganja. Říkáte typický extrém 21. století? Omyl, zkuste to a uvidíte sami. Za zmínku stojí jejich vynikající a pro žánr zcela netypické obálky.

Vložit komentář

paet - 13.05.18 21:30:44
kua, tak to bolo asi o rok skor...sorry :D
paet - 13.05.18 21:27:24
ďaľšia skvelá vec: Babylon Sad - Kyrie
bizzaro - 11.05.18 07:13:04
CRYPT OF KERBEROS - World of Myths
tvl, to mam doma si na kompaktu, najdu :) a Drunnen na Converging Conspiracies taky jasnej
daganon - 11.05.18 05:16:03
Ashore the Celestial Burden je pecka, ještě doplním: ACROSTICHON - Engraved in Black ANATHEMA - Serenades CARBONIZED - Disharmonization CEREMONIAL OATH - The Book of Truth CEREMONY - Tyranny from Above COMECON - Converging Conspiracies CRYPT OF KERBEROS - World of Myths DEPRAVITY - Silence of the Centuries (EP) DESULTORY - Into Eternity DISSECT - Swallow Swouming Mass DYSENTERY - ...Brings Me No Tears ELECTROCUTION - Inside the Unreal EXCRUCIATE - Passage of Life GOD MACABRE - The Winterlong HELLWITCH - Terraasymmetry (EP) INNER THOUGHT - Worldly Separation KILLING ADDICTION - Omega Factor LUBRICANT - Nookleptia (EP) MISERY - A Necessary Evil MOONDARK - The Shadowpath (demo) MORGUE - Eroded Thoughts RIPPIKOULU - Musta Seremonia (demo) ROTTREVORE - Iniquitous SENTENCED - North from Here SPINA BIFIDA - Ziyadah TORCHURE - The Essence WOMBBATH - Internal Caustic Torments
DR - 24.06.14 18:53:50
carbonized + disembowelment
brutusáček - 28.06.13 16:33:10
dle meho jejich nejlepší deska, co song to hitovka, skvělý melodie, vytváří specifickou náladu která se line celou desku. super
AddSatan - 27.06.13 17:19:22
brutusáček: čím je zrovna tahle (byť třeba jen pro tebe) tak významná? já bych přihodil: Earth - Earth 2: Special Low Frequency Version (první drone doom album) Emperor - Emperor (/split s Enslaved) (nejlepší skladby z Eclipse jsou už tady) Neurosis - Enemy of the Sun (tady se vlastně definovali, na Through Silver.. to "jen" dotáhli k dokonalosti) Melvins - Houdini (nejlepší skladby, nejlepší poměr hitovosti a podivnosti) + počátky funeral doomu (po demu Thergothon 91) a avantgardních death/doom podivností vůbec jsou taky 93: Unholy - From the Shadows Esoteric - Esoteric Emotions - The Death of Ignorance diSEMBOWELMENT - Transcendence into the Peripheral
brutusáček - 27.06.13 15:04:28
Dinosaur Jr. - Where You Been :)
bros - 23.01.12 21:42:10
ty píčo, DEMILICH! geniální
gába - 03.12.10 15:13:10
co třeba tohle? : DISINCARNATE - Dreams Of The Carrion Kind
DR - 25.10.09 12:51:59
zapomněl jsem zmínit living colour - stain; pro mě deka za deset
bizz - 02.07.09 13:19:59
co treba Seance?
annal - 02.07.09 09:40:59
Posledni dobou me tyhle oldskuly moc bavej. A ten zvuk! Bici znej krasne, zadna chemka jako dneska.
bizz - 02.07.09 00:54:58
na Embalmed nedam sahnout! novince chybi hutnejsi produkce, byt je cista a uzasna. a pak taky ten vpad hned z prvni, nevali to tolik, ale jeden z dobrejch navratu urco
annal - 01.07.09 19:39:00
Resurrection jsou super. Poslednich par dni tocim ten remaster "Embalmed Existence". Co rikate na cumbackovy "Mistaken For Dead"?
pf - 03.05.09 21:43:38
yep, jen to debilní intro!!!
bizz - 03.05.09 21:41:04
pico, detmetalova liga! ;)
gába - 02.05.09 08:41:11
diky moc, doufam ze to nebude nuda :-))
bizz - 01.05.09 20:48:42
mas to tam ;)
gába - 01.05.09 19:00:07
bizzi hodil bys prosim ty RESURRECTION do sosy ? dikec
pf - 28.04.09 14:14:26
zapomneli jsme na SACRED REICH - independent fakt super vec
pf - 28.04.09 14:14:05
uf
gába - 28.04.09 14:08:13
cože ??? :-)))
DR - 28.04.09 13:20:34
TY VOLEEEEEEEEEE, AD BRUTALITY: Larry Sapp did not pass away, he became a woman (according to Jeff Acres in a 2008 interview).
pf - 02.03.09 17:24:54
master spíš znemožnění :)
Kuba - 24.02.09 16:54:10
hm,tak to nevim no,možná to byla velká shoda náhod:-)
bizz - 24.02.09 16:36:18
aha, vidis, ja myslel, ze dali prednost Human a Master kvuli zviditelneni se ;-)
Kuba - 24.02.09 16:22:57
jednou byl rozhovor s paulem a tam se zmínil,že focus se měl jít nahrát a vydat v roce 92,ale jelikož dům gobela zasáhlo tornádo nebo něco podobnýho,tak mu zničilo všechno zařízení,aparaturu a nástroje:-(proto se to protáhlo na právě osudový rok 93:-)
bizz - 24.02.09 15:23:25
Kubo, ktery prirodni zivly myslis?
Kuba - 24.02.09 14:16:50
ještě,že u cynic zasáhly přírodní živly....jinak by to byl jinej rok:-)
bizz - 24.02.09 08:41:38
ale ale, Herel :) ten termin jsem ti nedodal, co? :-))
herelson - 24.02.09 08:06:44
asi ne (pro kapelu) úplně zásadní, nicméně tomuto roku slušící: HERMAPHRODIT - Poševní výtok syrových jater DR: príma článek, pane
DR - 23.02.09 18:17:23
někdo tu zmínil Solstice - mají prý letos něco vydat
CrusT - 11.02.09 10:19:16
bizz: no ale zas se do toho plete ten 95. rok, vidis, ja ti to rikal, nejen Meshu a Factory, atd., ale je toho vic... a radsi moc po ranu nemysli a koukej mazat do prace ;-)
bizz - 11.02.09 10:09:19
tommy, dobry tipy crust, ja myslim, ze tak napul, ale ethereal mirror gut
gaba - 11.02.09 09:14:09
lemmy: coze??!! dr:konecne:-))
DR - 11.02.09 00:08:39
Gába: mně se o nich už třikrát zdálo, měl bych si zajít k doktorovi Ps: už rok chystám kilometrovou esej, kde to všechno (naprosto všechno) vysvětlím
pf - 11.02.09 00:03:36
ovšem sound of whit enois rešpekt
brutusacek - 10.02.09 22:47:30
taky o tom uvažuji...ondrajs neustále mluvící o crowbar je jako já o meshu :)
lemmy - 10.02.09 22:29:45
asi bych si ty crowbar konečně měl poslechnout :)
gaba - 10.02.09 20:16:04
uz jsem z toho uplne silenej,prakticky kazdej den lezu na jejich stranky a NIC!!! zadna zminka o dece,vyjma tu pred rokem.
gaba - 10.02.09 20:12:50
nejen autora:-))
CrusT - 10.02.09 19:48:34
Tommy: nebylo v Katedrále zásadnější spíš Carnival Bizzare?
Satan.rap - 10.02.09 17:34:05
:-)))) Corwbarem strasne naseres autora clanku:D
Tommy - 10.02.09 17:27:04
Doufám, že nikoho nenaštvu a přidávám: CROWBAR-CROWBAR ANTHRAX-Sound of white noixe hypocrisy-osculum obscenum sacred reich-independent cathedral-the etehereal mirror necrophobic-the nocturnal silence
DR - 10.02.09 00:09:39
lemmy: matando gueros? samozřejmě rok 1993 leif: ty to neznáš? mjc: to si nikdo nevšiml, že jsem si tam nedal crowbar? takovej jsem byl charakter!!! paet: no vidíš, pan-thy-monium jsem neslyšel léta...
lemmy - 09.02.09 23:56:00
hele, kdy vyšla brujeria?
leif - 09.02.09 23:40:11
tybrďo ty názvy kapel! nulová chuť to poslouchat, ale cynic a sepu zkusím.
pf - 09.02.09 22:00:49
a zapomněli jsme na crowbar...
paet - 09.02.09 17:34:57
a este jeden klenot Nightfall - Macabre Sunsets
paet - 09.02.09 17:28:41
inak este tu myslim neboli spomenuti Internal Decay - A Forgotten dream, Pan-Thy-Monium - Khaoohs, Sinister - Diabolical Summoning, Utumno - Across the Horizon :)
paet - 09.02.09 17:21:20
vynikajuci rok, az ma chytila nejaka nostalgia...musim oprasit stare veci :)
pf - 09.02.09 00:10:06
jasně, já taky a spíš to je, že sem se snažil najít další věci... třeba na paradis lost nebo edge of sanoty se neshodnem a to mi pžijde naprosot přirozený...
Satan.rap - 08.02.09 14:55:17
DR: me si clankem potesil ve smes s nim souhlasim a bavil jsem se dobre cili diky
DR - 08.02.09 14:16:46
nemůžu uspokojit všechny... jakástakás kritéria pro výběr: kvalita, popř. nadžánrovost desky, potenciál pro další rozvíjení, vliv na scénu; pak subjektivní kritéria jako výše zmíněné návraty k desce atd. taky jsem bral v potaz hudební vývoj samotných kapel a aby se dostalo na co nejvíc žánrů; samozřejmě, že můžu u jednotlivých kapel a desek kontrovat, ale většinou to vede k nikam nevedoucím diskuzím...třeba u dissection (dvojka o třídu výše) nebo paradise lost (předchozí gothic a shades of god "víceméně" to samý, na druhou stranu mám Icon nejradši); snad jsem to smysluplně vysvětlil
m - 08.02.09 14:11:17
pf: já se k tomu vrácím rád, pořád to funguje, cítím takový to mrazení po zádech, nejen proto, že takhle už dnes nikdo nehraje
pf - 08.02.09 13:23:05
řekněme, že rozdíl mezi cre(a)matory a ostatníma deskama v týhle rubrice je ten, že k cynic, atheist, death je pořád proč se vracet a u crematory si tim jistej vůbec nejsem
pf - 08.02.09 13:01:09
ale DISSECTION a ICon tu určitě chybí... vypadá to, že 1993 byl fakt dobrej ročník
pf - 08.02.09 13:00:31
biz: dark millenium hodně divnej německej doom-death s kapkou prog, al mám jen na MC
CrusT - 08.02.09 12:45:02
jinak revolučnější než Pure Holocaust bylo určitě Under A Funeral Moon od Darkthrone... a možná by tu mohlo být i Obsculum Obscenum od hypo.... co?? :-)
CrusT - 08.02.09 12:17:04
m: pokud přelomový, tak spíš až fakt za dva roky s "Illusions"...dejme tomu :-) Rozhodně bych tu ale v tomhle roce viděl místo pro: Burzum - Det Som Engang Var Dissection - The Somberlain a v každým případě Paradise Lost - Icon
bizz - 08.02.09 12:15:27
m, nerikam, ze bych to zaradil do milniku roku 1993, ale jak Transmigration tak Illusion jsem tu dobu valil furt a myslim, ze i dneska by se to dalo. dalsi desky uz byly ponekud.... ale tyhle dbe jsou v pohode, nedej se :) pf: dark millenium, co to je?
m - 08.02.09 01:29:59
a jak poznáš, že je něco dobrý?:)
pf - 08.02.09 00:56:37
ad topic: DARK MILLENIUM - druhá deska, na svojí dobu asi taky dost nadstandardní věc )zvláště, budeme-li brát v potaz, že jde o němce :)
pf - 08.02.09 00:52:36
ž někdo nehraj podobně, ještě neznamená že něco je dobrý... a škatulka "german gothic/death/doom)... to j jako asi myšleno jako žert, že?
m - 07.02.09 23:15:50
podle mě první dvě alba crematory (transmigration, ..just dreaming) byla originální přinejmenším ve své škatulce (german gothic/death/doom) a patří to k tomu nejlepšímu co vydali, nevím kdo tenkrát hrál něco podobného...
LEMMY - 07.02.09 22:12:28
DĚKUJU ZA PŘIPOMENUTÍ MYSTIC CIRCLE
DR - 07.02.09 14:19:37
čekám, kdo přidá Guns'n'roses a Daniela Landu
Cz Skiin - 07.02.09 11:26:03
Jasně, po desateru přikázání rozhodně největší tupa trešík:-)
pf - 06.02.09 21:27:52
CREMATORY???? hahahahahaha hehehehehehe to už tu můžou bejt mystic circle
m - 06.02.09 12:05:22
crematory - transmigration - i když opravdu to přelomové a zásadní bude možná až ilusion z roku 1995, ostatně podobně to vidím i u morbid angel (domination) a Immortal (battles in the north), ze začátku jsem pochyboval i u mdb (angel and the dark river), ale pak jsem si vzpomněl na skvosty z turn loose the swans jako your river nebo crown of sympathy, a musím uznat, že tohle je emoční ždímačka (nic co by na mě tak silně působilo pak už nevydali, možná s výjimkou procent, ale tam je to víc psycho:-)
pf - 05.02.09 21:04:07
mě práve stillborn baví, protož je oddechovější. ad brutality... člověče n, myslím, že třeba race defects j vynikající... ale fakt j, že screams jsm dlouho neslyšel a skies poslouchám častob (jendou za rok)
Cz Skiin - 05.02.09 19:27:47
Pf: When Sky... je vyjma vokálů hodně slabej odvar Screams. Plytký sóla, o nosnej riff nezakopneš za celou dobu, kompotice sou oproti screams hodně kostrbatý, nesedí to tolik dohromady a dost z podivem to není zdaleka tak dobře zahraný. Malevolent-Stillborn. Popravdě Seš první člověk od kterýho slyším chválu zrovna na tuhle desku. Po Retribution pro mě hodně velkej pokles. Celkově slabší nápady, zvuk a A. Marquez už v sypačkách nestíhá. toť můj názor. BTW není Solstice - Sentencing taky 1993? Tam je A. Marquez naprosto v pořádku. Každopádně skvělá deska, neprodá někdo origoš?:-)
LooMis - 05.02.09 17:47:56
Satan.rap 05|02|09 [15:02] - samozřejmě, že vím, jak to DR myslel a taky tu nechci zbytečně plácat všechno, co vyšlo v roce 93 :-) základ je bez diskuze, dále má každý svoje
DR - 05.02.09 17:09:38
petře, někdy jsou tvoje příspěvky k pomilování; asi když nejsou z roku 93, tak tam nejsou, ne? víc bych to neřešil
pf - 05.02.09 16:23:12
DR: edge of sanity radikální nesouhlas... ale tj e to věc pohledu a navíc ty desky neyšly v roce 1993 :)
bizz - 05.02.09 15:44:41
ja si treb amyslim, ze ten Clawfinger dost otevrel dvere crossoveru atd.
Satan.rap - 05.02.09 15:02:17
no Dr myslel tento clanek jinak nez ke Clawfinger myslim, ale kdyz uz Outer limits je genialni deska.
LooMis - 05.02.09 14:31:43
fajné a taky teda něco malého, i když ne tak významného, jako už se to propralo, ale určitě by bylo škoda nezmínit debut Clawfinger - Deaf Dumb Blind pak dvojka východních Germánů Depressive Age - Lying in Wait (i když první 3 desky jsou všechny vyrovnané) a u nás Anachronic - Lame Gart
DR - 05.02.09 14:20:11
ja myslim, ze svedu je tam dost; ale uprimne, purgatory afterglow, infernal a hlavne crimson (!!!) je kvalitou vyse jinak bizz pochopil narazku na jazz, samozrejme jeste nutno doplnit hru Hoglana tadydaaa a za dalsi kapelky dekuji, jsem rad, ze vetsinu znam...
molit - 05.02.09 11:06:50
BIZZ: ta basa v individual je najazzlá a basta!:p (myslím,že ty postupy s jazzem ale decínko koketují)
bizz - 05.02.09 00:51:20
mam taktez, ale u nasich nekde na kazete v pokoji :) jsme se pred chvili bavili, ze 92 a 94, presahujici do 95, jsou takovy zajimavy "93 uvozovky"
pf - 04.02.09 23:16:11
guvno,jen vzpomínáím, co jsem měl nebo mám ještě doma... ale encrony i edge of sanity, tyhle dvě desky jsou super
bizz - 04.02.09 23:12:45
pf,sis dal do vyhledavace desky 93 a ted valis,co? ;-)
pf - 04.02.09 19:16:59
a NECRONY - Pathological Performances
pf - 04.02.09 17:30:45
ještě se zapomnělo na EDGE OF SANITY - Spectral Sorrows, to byl taky přelom
bizz - 04.02.09 16:58:22
jen jedina poznamka by se tykala Individual a vynechani slova jazz, max. tak ty Stevovy frety
killer - 04.02.09 16:48:44
Hola toz moc peknej clanek ondro:-)) Krasne se u toho vzpomina na tu prehrsli klenotu metalu:-)) Bizz: S krabathor souhlas od tzhle desky sli jen a jen nahoru (teda az do odchodu bruna)
molit - 04.02.09 16:30:13
tady se pozná študýrovanej kluk:) pěkné PS - individual mě taky kdysi uhranul, ty skladby jsou jednoduše strhující.. Macabrk mě praštil fungující kombinací lidovky brutality a hlavně srandy s nadhledem..
piTRs - 04.02.09 10:51:14
pf: neva, určitě jsi to přehlídl kvůli tomu caps locku... jinak ještě v 93. vyšla deska Damn The Machine (ex-Megadeth Chris Poland), slušivej prog/power
pf - 04.02.09 10:34:34
pítrs: sorry, já to nějak přehlídl... ale o to líp,. že nejsem sám, koho ty desky napadly
Satan.rap - 04.02.09 09:21:41
Sernon of mockery a dreams of carrion kind
piTRs - 04.02.09 08:22:19
pf: nezapomněli jsme ani na Grin, ani na Dimensions (viz výše)
lemmy - 04.02.09 03:13:04
já bych to viděl na cynic, pestillence, atheist a sadist, bez phlebotomized se minu :)
pf - 03.02.09 23:18:15
a ještě sme zapomněli: BELIEVER - dimensions PHLEBOTOMIZED - Preach eternal Gospels SADIST - ABove the light a asi toho bude víc... byl to hodně silnej rok
pf - 03.02.09 23:03:01
u entombed bych možná ještě zmínil Ep Hollowman, který je možná lepší než deska
pf - 03.02.09 22:59:26
ještě že ne resuerection.... možná bych ještě vzpomenul Stillborn od MAlevolent, asi jejich nehjlepoší hodinku... ale žádnej přelom to fakt nebyl
bizz - 03.02.09 22:52:59
Peti, ne Ressurection, ale Resurrection :))) nicmene na Icon by se zapominat nemuselo a Breeding taktez, skoda jen te produkce, pres kterou se dostavaj jen nejskalnejsi :/
lemmy - 03.02.09 22:15:43
hezkýýýý ondro
pf - 03.02.09 19:44:09
a sem rád, že tu někdo zmínil RESSURECTION a LOUDBLAST. sublime dementia i cross the tresholds bylo na sovji dobu vynikající
pf - 03.02.09 19:42:48
at brutality: neřekl bych, že scream je až o tolik lepší než when the sky turns black
pf - 03.02.09 19:42:18
určitě ještě CORONER - Grin ALCHEMIST - jar of Kingdom PRADISE LOST - ICon MY DYING BRIDE - Turn Loose the Swans
Satan.rap - 03.02.09 18:28:19
annal : ja mam rad i rok 95:-)
Cz Skiin - 03.02.09 17:12:06
Hahah.... Brutality-Screams... rozhodně potěší, škoda že na to nedokázali dalšíma fošnama navázat. Resurrection jako obdoba Brutality, tak jako že jo, ale já ti nevim Pavle. Na tý desce je nejzajímavější drumming A. Markéze, od kytar mě to až tak neba, navíc ty debilní intra. Kdo to má přeskakovat. K Demilich sem se dostal teprv pár let zpátky, parádně slizká záležitost, hodně smrdí starym Carcasem. Z povinnosti musim zmínit Suffo - Breeding the spawn. I přes posranou produkci DM klenot. Jo a Broken Hope-Bowels... to je taky ultra slizkej brutal death.
annal - 03.02.09 13:58:16
Nejvic revolucni byl rok 1848. Jinak co se muziky tyce, tak muj favorit je rok 1998, pac vysly tyhle veci: Suffocation - Despise the Sun, Gorguts - Obscura, Dying Fetus - Killing on adrenaline, Deeds of Flesh - Inbreeding the Anthropophagi
filipismo - 03.02.09 12:42:45
death, sepultura, cynic...zásadní alba!!!! taky vyšla deska vader (the ultimate incantation) když už jsou to sousedé :-)
filipismo - 03.02.09 12:17:04
parádní článek ondro!!!!!!!!!
piTRs - 03.02.09 08:34:38
BELIEVER - Dimensions; coroner - gRIN
bizz - 03.02.09 00:49:18
jedine tak 21. stoleti, stoleti resurekce :-)
brutusacek - 03.02.09 00:39:57
bizz: takže námět na další roky? :)
brutusacek - 03.02.09 00:38:49
fuu, nádherná práce, nádherná.....a jak tak koukám v 93. chodila hodně smrtka....
bizz - 03.02.09 00:33:05
piiico, Skeleton Of God, na ty bych uplne zapomnel ;-) tak ja hodim i svy doplnky: LOUDBLAST – Sublime Dementia, Francie...progresivni death metal se silnymi presahy do Cynic feelu, ackoli nevim, jak se jim to v te dobe povedlo RESURRECTION – Embalmed Existence, USA...obdoba Brutality, valivy paternovy death metal, silna dynamika, super zvuk, no Florida, co byste chteli? pokud bysme chteli mrknout i do CZ, tak nahodim Krabathor - Cool Mortification, kdy Krabini fakt zavaleli, jak se zvukem, tak i muzikou a vubec se to u nich otocilo na svetovou kolej. po tehle desce vlastne i prorazili, a zaslouzene. jinak v te dobe u nas vznikal hlavne doom metal, kdy vysla treba dema Dissolving Of Prodigy nebo Love History :) a Strap urco nezapomene za chvili uvest, ze tu neni Outer Limits od Voivod ;-) jinak krasnej vycet, ja bych hodne desek mel jeste 94 a i 92, ale 93 byl nej(ne)mocnejsi!

Zkus tohle