alienation mental

alienation mental

Po půl století trvající bezohledné nadvládě recenzí a reportáží se na váš/náš oblíbený Marast Jak Cimpr(d)lík vrací populární rozhovory s pofidérními hvězdičkami, hvězdami, supernovami i obyčejnými diváky Novy. Místodržící I.P.Pavlík se dokonce dušoval, kterak toto interview nebude jen osamělou vlaštovkou/vránou, neboť co nevidět upadne v zapomnění, přikryto příbojem nových rozhovorů. Dosti laciných upoutávek a vzhůry k (drtícímu) jádru věci!
ALIENATION MENTAL zná (naštěstí) asi každý. I proto se následující řádky a stránky obejdou bez okomentování kompletní diskografie, telefonního seznamu a zápočtového listu všech přítomných, minulých i nepřítomných členů kapely, a snad i jiných zlozvyků, které v českých hudebních periodicích bohužel zdomácněly. Pouze pro úplnost dodávám, že s odpověďmi se potýkal jako vždy dobře naladěný bubeník Jarda. HERE WE GO!

interview_13_px1

Bývá dobrým zvykem uvést rozhovor buďto sondou do biografie, případně dotazem na nejžhavější novinky z tábora zpovídaného interpreta. Vaše CV přežvýkávat nehodlám, přinejmenším proto, že jej kdokoliv nalezne na on-line končetině vaší kapely. Přeptám se raději na aktualitu, která mi doslova vyrazila dech: irské turné, které vám zařídil bývalý basista Křižák. Kdy, s kým, na jak dlouho?
OK, tvůj přístup se mi celkem líbí. Když už jednou děláme rozhovor do netového zinu, tak proč se patlat s nějakejma histerickejma výžbleptama. Stačí si přeci jenom kliknout a hned si kdokoliv může přečíst jak, kdo, kde a s kým… Občas mne až děsí, a momentálně z toho mám husara na zádech, kde se vylíhnou různé informace. Jak je vůbec možné, že jsi se už dozvěděl o tom IRA tour??? Zatím to je takové ještě nejasné. Ale mělo by to snad klapnout na podzim 2003. Michal (kytara) by si měl v práci půjčit autobus a jeli bychom pouze jako české bandy (In-Thermo-Varle Buzzerant, Cereální Turbo na Lence, Prasátka, Mince a Fůra h.ch.k.r.d.t.n., A-Hoj-Mámo Gram-ÚÓ, a ještě asi In-Gró-A-Inženýr), celý by to mělo trvat jen 5 dní, ale měli bychom stihnout 7 koncertů.

Hodláte se v rámci tohoto výletu podívat i do Severního Irska?
To turné by mělo být pouze po severním Irsku. (chtěl bych také poděkovat svému kolegovi Rudolfu Hanákovi a kolegyni Veronice Wimmerové, kteří zastřeší celé turné finančně. Možná to někdo neví, ale můj zaměstnavatel, mimo to, že vyrábí Becherovku, také importuje různé značky alkáče z celého světa. A právě irská třikrát destilovaná whiskey JAMESON bude sponzorem celé té „šňůry“)

Přijde dřív Čert s Mikulášem, Apokalypsa, Ježíšek nebo slibovaný (skandální) report z jarního turné s CEREBRAL TURBULENCY?
Toť otázka????? Je pro mne nelichotivé zmínit, že jsem ten report ještě nepřepsal. Slibuji, že se na tom pokusím zapracovat a zkrášlit to, tak aby se to dalo aspoň trochu číst. Neslibuji ale, že to bude brzo.

interview_13_px2

U zmíněného turné bych se rád zastavil, tentokráte vážněji: české kapely mají ve zvyku po návratu z evropských šňůr hýřit optimismem a vše vidět v růžových barvách. Když dojde na lámání chleba, vypadne z nich, že za celé turné (čítající třeba dvacet koncertů) prodali v lepším případě padesát, v horším třicet CD, což není kdovíjak závratné číslo. Nechci tím vyvracet, zda podobné podniky mají smysl či ne, jde mi spíš o to, zda místní svá občasná zahraniční angažmá a úspěchy markantně nepřeceňují…
Otázka je, co tedy považuješ za úspěch. Podle mne odehrát během 23 dnů 21 koncertů po celé Evropě a prodat u toho cca 80-100 CD je úspěch jako prase. Pro mě osobně ano. Ohledně toho přeceňování… To záleží na lidech. Jde čistě o osobní názor, zda to či ono je úspěch, či nikoliv. Pro mne to byl třeba zážitek na celý život. Podívali jsme se po Evropě, tři neděle jsme pařili, zažili plno srandy. Udělali jsme si ze zelenožroutů jedny z našich nejlepších kamarádů. A hlavně: nerozpadli jsme se. Pavel s námi byl spokojený a tak nám prodloužil smlouvy.

Pravděpodobně největší zázemí, pochopitelně mimo ČR a SR, jste si dokázali vybudovat ve Francii. Proč právě zde (vám pšenka kvete)?
Abych pravdu řekl, tak nevím. Je pravdou, že se nám ve Francii vždy hrálo skvěle (no tedy těch sedm koncertů co jsme tam zatím měli). Hlavní podíl na tom mají podle mne lidi. Jak ti, co pořádají daný koncert, tak také ti, co si přijdou skoro rozmlátit kebuli během veletočů a epileptických záchvatů, které jim způsobuje tvorba AM. Mám pocit, že tam tím hodně žijou. Jeden z dalších důvodů je také ten, že pracuji pro francouzskou společnost.

Slušnost i povinnost velí zmínit vaši poslední nahrávku – znamenité debutové album BALL SPOUTER. Obecné očekávání po Veverce (VOBKM) bylo, že AM půjdou (ještě) více do extrému, což se částečně potvrdilo. Na druhou stranu přibylo nosných kytarových melodií, struktury písní zpřehlednily, a celkově se dá říci, že ze všech dosavadních je nejnovější materiál i nejpřístupnější…
Děkuji za tvůj chvalozpěv. O přístupnosti chrliče bych trochu zapochyboval. Cichoň mi říkal, že se našlo několik lidí, kteří mu naše CD vrátili s tím, že je to na ně moc velkej mazec. Ty kytarový melodie tam jsou proto, že je Michal heavymetalista.

Stejně jako předchůdce, i BS vznikalo v hostivařském studiu pod dohledem Zdeňka Šikýře. Dovedete si ještě představit nahrávání v jiných prostorách, s jiným dohledem?
Asi bych si to dokázal představit, ale proč to měnit??? Myslím si, že každá naše nahrávka má trochu jiný zvuk, takže měnit studio kvůli zvuku je blbost (a do určité míry taky alibismus – to jakej si uděláš zvuk, je vždy na tobě). Navíc se Zdeňkem se skvěle spolupracuje a výsledek je vždy lepší, než jsme čekali, takže…. Příště asi zase Hostivař.

Na BS se nacházejí dva zajímavě koncipované předěly, které album neuvěřitelně obohacují, a mimoděk tak brání, aby se celek slil v jeden sice zajímavý, přesto do jisté míry jednotvárný monolit. Jaké překvapení jste si pro posluchače připravili propříště?
To ještě nevíme, a i kdybychom to jenom tušili, tak to neřeknem, a zvlášť ne Tobě. Instru-mentalka je čistě Pavlova záležitost. Hip-hopovku jsme tam chtěli, protože je to něco novýho, obohacuje to chrliče a hlavně je to prdel. Je docela zajímavé, jak jsou reakce na ten hip-hop rozdílné. Varianta číslo jedna je: No to je děs! Kam se poděl metal?! No, a varianta číslo dvě je: hurá, konečně něco nového svěžího… Voní pěkně… BALL SPOUTER.

První dvě nahrávky AM obsahovaly i zajímavé zpestření v podobě stylových, poměrně zdařile odvedených předělávek. Na novince však posluchač tento prvek nenalezne. Vynechali jste jej proto, že nezapadal mezi ostatní materiál, proto, že při neustále se vzdalujícím vkusu jednotlivých členů AM jste nebyli schopní shodnout se na jednom konkrétním jménu, nebo je za vším jiný důvod?
Máš pravdu, že je to trochu o dohodě, ale k tomu se ještě vrátím. Hlavní důvod, proč nedat cover na BS byl ten, že jsme žádný neměli připravený, a taky to, že se jedná o naše první full length CD, tak jsme tam chtěli mít pouze náš materiál. Teď k těm coverům. Momentálně jsme si každý vybrali jeden cover a ten se všichni učíme navzájem. Michal ještě asi nemá vyhraněný názor, ale to se podá. Jen pro info, bude se jednat o covery kapel DEBUSTROL (potěš pánbůh – pozn. autora), PAX VOBIS, CEREBRAL TURBULENCY a KORN.

Ještě před BS jste vydali singl, na kterém se kromě závěrečných elektronických hrátek s podklady z debutu nachází i dvě skladby, které si později našly cestu právě na BS. Není jejich zařazení na album jistým způsobem nefér vůči lidem, kteří si zmíněné EP koupili?
Podle mne není. Těch vinylů bylo jen 200 (a v těchto dnech GOTZZZILLABRRRO prodala poslední kousky) a ke všemu jsou ty skladby na BS nahrané znovu, s jiným zvukem a rychleji. Pokuď to někomu připadá jako podraz, tak nechť přijme naší hlubokou omluvu.

Na druhou stranu, nic jiného nedemonstruje hudební vývoj a zrání AM tak výstižně jako právě tyto dvě skladby, které se objevily jak na vinylu, tak později i na řadovém albu. Nezabývali jste se někdy myšlenkou vybrané skladby ze starších nahrávek natočit znovu, lépe zahrané a s o poznání lepším zvukem?
Člověče ani ne. Podle mne nemá moc cenu se zabývat starým materiálem a mrhat čas a peníze ve studiu na nahrávání „mrtvolek“. Moc by se mi do toho asi nechtělo.

Jedním z poznávacích znamení AM jsou houpavé rytmy, typické pro takzvaný nu-metal, které jste vcelku šikovně zakomponovali do vašeho typického projevu. Z rozhovorů s vámi z poslední doby jsem vyrozuměl, že byste chtěli využít ještě více prvků, charakteristických právě pro tento styl. Nebojíš se, že by v souvislosti s tím mohly nastat nečekané problémy, především na poli zvukovém?
Vzhledem k tomu, že se nám snad ještě ani nepovedlo „čitelně“ nazvučit kytary na nějakém koncertu, tak si myslím, že je celá tato otázka bezpředmětná. Uvidíme, jak se nám dostane ten nu-mental pod kůži a jak se s tím popereme. Myslím si, že určitá cesta je otevřít se mnoha hudebním stylům a nebát se experimentálovat. Má představa je asi taková: více začít pracovat se zpěvem, rytmikou a melodiemi. Tak nějak jako že klepačka až na krev, do toho psych zpěv ala Davis a jedna kytara do toho bude hrát schizoidní vyhrávku… no uvidíme (v tom případě doporučuji SCARVE, až na ty sypáče – pozn. Bizzi).

Před několika týdny se objevila reedice vašeho prvního demo snímku v CD formátu. Jedná se přeci jenom o starší, zdaleka ne vyzrálou záležitost – nebojíš se, že by vám za stávající situace, s tak kvalitním albem (jakým BS bezesporu je) za zády, mohla reedice více ublížit než pomoci?
Já myslím, že snad ani ne. Že by nás zavraždilo naše první dítko???? Snad na něj dohlédne jeho starší bratříček s názvem THE RESTRICTED CEREBRAL CAPACITY, který je na CD jako bonus. Je docela zajímavé poslechnout si ty dva materiály hned po sobě. Myslím si, že náš vývoj to demonstruje více než dost.

Třebaže obdobnou otázkou poslední dobou častuji většinu českých kapel, ani ve vašem případě neudělám výjimku. V domácích hudebních tiskovinách z posledních dvou tří let lze často narazit na nostalgické stesky hudebníků (ale i vydavatelů a pořadatelů), kterak vše bylo před lety (na domácí scéně) jinak: kdeco bylo o poznání jednodušší, návštěvnost koncertů vyšší, konkurence mezi kapelami menší, vztahy naopak lepší atd. Není ve skutečnosti současný stav věcí znamením, že vše začalo doopravdy fungovat tak, jak by mělo? Tj. že kapely mají u koho vydávat, mají postaráno o kvalitní propagaci a distribuci, mohou jezdit na turné v zahraničí a hrát na prestižních festivalech, vydavatelé se nemusí navzájem spojovat, aby vůbec mohli přinést nový titul na trh, dokonce se mohou svým koníčkem živit, pořadatelé letních festivalů si mohou dovolit zvát hvězdy ze zahraničí atd. Naproti tomu tím zcela logicky muselo dojít k nasycení trhu, a i přes proklamovanou UG solidaritu začal zcela otevřený boj o koryto, o přežití, díky kterému se některé mezilidské vazby musely zákonitě zhoršit…
Sakra to je zase otázka, bude to vůbec někdo číst???? Vždyť to je dlouhý jak cyp. Víš, to není zase až tak moc otázka pro mne. Podle mne scéna funguje čím dál tím lépe. Je fakt, že lidi jsou takový trochu línější chodit na koncerty a mávat vesele vrtulema na pomatence na pódiu. Zase na druhou stranu, když je koncert, který „stojí za to“ (tím narážím na tu jakoby větší a hlavně kvalitnější cerebral konkurency), tak si tam ty máničky tu cestu najdou. Já osobně jsem už nebyl na koncertě ani nepamatuju (tím myslím jako návštěvník, což dozajista bystrý čtenář postřehl). Teď se povinně chystáme s klukama na NAPALM DEATH. K tomu korytu, jak jsi říkal. To je jasná věc, že jde o koryto. A je to podle mne dobře. Zdravá soutěživost musí být. Tím se podle mne navzájem všichni hecujou a musí na sobě pořádně makat. Musím však zaklepat co nejrychleji na virbl, abych to nezakřiknul. Vyrojilo se zde pár opravdu profi labelů a několik opravdu skvělých kapel. Zázemí na koncertech se taky trochu zlepšuje… já si myslím, že je situace lepší.

interview_13_px3

U takzvaného undergroundu ještě na chvíli zůstaneme: na vašich letáčcích a obecně, na všech materiálech okolo AM mě zaujal zajímavý paradox - poměrně často nešetříte slogany o podpoře UG atd., přitom se rozhodně nedá říct, že byste na tomto poli patřili k nejaktivnějším… Co mi k tomu povíš?
Je otázka co bereš jako UG. Jasně, že je tady pár maníků, kteří absolutně žijí pro UG. To, že vyjadřujeme podporu podzemní kultuře je prostě takovej náš jakoby postoj. I když tak jenom plácáme a píšeme velkohubý hesla. Je v tom taky trochu revolty proti tomu, co se děje na hudebním poli a v médiích. Jak by třeba podle Tebe měla vypadat „true“ UG podpora???

Událostí, o které se na domácí scéně poslední dobou hovoří nejvíce, je zamýšlená reformace GAR(B)AGE DISPOSAL. Ponechejme stranou dohady, jak bude probíhat a jakou bude mít perspektivu, zajímalo by mě, zda obdobné snahy o oživení delší dobu nefunkčních kapel mají (obecně) hlubší opodstatnění?
Jediné, co vím naprosto přesně, je to, že znovuoživení GD udělá radost Fialkovi. Upřímně řečeno, přijde mi to takový nějaký divný. Když už se jednou rozpadne kapela a chce se dát dohromady po 666 letech… měla by použít stejné jméno??? Není to náhodou „marketingovej“ tah, použít už jednou zavedenou značku??? Co takhle založit kapelu s novým názvem??? Stejně by se rozkřiklo, že tam hrajou TI lidé z TÉ kapely. Vůbec nevím jak to vypadá s GD. A všechny tyto bláboly jsou pouze zamyšlením a ne komentáře k Tebou zmiňované kapele. Uvedu jeden konkrétní příklad. Jeden človíček z Emeriky nám nabídnul splitko s DEVOURMENT (že by DEVOURMENT vs DEVOURMENTAL????), tak jsme o tom trochu debatovali a z něho pak vypadlo, že ještě neví jestli ten jejich novej matroš bude dobrej… Tak jsem se nad tím trochu pozastavil a on mi sdělil, že už tam není ani jeden z původních členů…??? Podle mne to hraničí se zneužitím jména (ale třeba jim křivdím a bude to masakr… v což pevně doufám).

Přibližně před rokem spatřila světlo světa kompilace Czech Assault, na které se představila pětice českých interpretů. Nemáš dojem, že po počáteční vlně euforie až nečekaně rychle zapadla?
Nemám ji doma, slyšel jsem ji jenom jednou, co víc Ti k tomu mám říct??? Nevím, je fakt, že se už o tom nějak moc nemluví. Třeba to CD rotuje v zahraničí a dělá dobré jméno naší republice.

Nakolik myslíš, že její vydání pomohlo české hudební scéně?
To by ses měl spíš zeptat těch, co na té kompilačce jsou. Jestli se jich to nějak dotklo. Pokud se na to podívám v globální rovině, přesně jak je položena tvá otázka, musím přiznat, že si myslím že pomohla. Cokoliv, co ukáže světu, že se tady taky kalí tvrdý kov, v takové míře a tak kvalitně, je dobrý počin.

Kterých pět domácích interpretů by se podle tebe mělo objevit na případném druhém pokračování kompilace?
Na to ti neodpovím, není to kompilace, kterou dělám já. Můj názor je však takový, že by tam nemělo být pouze 5 kapel. Co takhle udělat CZECH METAL 2002 (nebo 2003) jako 2 CD??? Od každé kapely 2 max. 3 skladby a totálně to nařachat. Ať tam je třeba 20 kapel. Ať je to opravdu sonda do toho, co se tady děje.

A naopak: kterých pět domácích souborů bys umístil na výběr toho nejhoršího, co z Čech v poslední době vzešlo?
Do prkýnka. Nechci, aby to vyznělo, že jsem měkoň, a že nejsem dost silnej v kolenou na to, abych řekl, jakej tu je shit. Jenže já o něm nevím. Na koncerty moc nechodím. Většinou se se vzorky CZ hudby dostanu do styku jenom díky kompilacím z různých fesťáků. Pokud na tom komp CD je něco, co mne odradí od dalšího poslechu, tak se o to nezajímám a ani nezjišťuju, jak se dané těleso jmenuje. Vesměs můžu říct, že mě nebaví black metal, ale to neznamená, že tu není několik dobrých BM kapel, já to jednoduše nevím.

Jednou z věcí, kterou se AM zapsali do dějin, je pro obyčejného smrtelníka nepochopitelná spotřeba strun na koncertech. Snad jediný se neobejde bez toho, aniž by aspoň jednomu z kytaristů alespoň jedna nevypověděla poslušnost… Máte v tomto oboru nějaký speciální trénink?
Trénink ani ne. Holt jsou kluci prostě hoblátoři. Pavel si objednává nějakou spešl značku, která se tu strašně blbě shání. Vždycky mu jednou za čas zavolaj z toho kšeftu, že mu je teda přivezli, on naběhne a všechny je koupí… naši pádlaři jsou prostě řezníci.

Po každém, byť sebelepším, koncertu máte (především ty s Pavlem) ve zvyku nadávat, kterak se vám dané vystoupení z toho či onoho důvodu nepovedlo. Není to už takový folklorní prvek, stejně jako již zmíněné praskání strun?
Folk určitě ne. Spíš je to metal. Především jde o to, že nejsme nějak moc dobří muzikanti, takže těch kiksů bývá na live víc než dost (ostatně ty kiksy jsou i na CD). Mě to štve (to jakože jsem naštvanej na sebe), protože chci zahrát co nejlíp a pak se to nějak zvrtne, hraju na kokot a mám z toho špatnou náladu. Že si nedáme pokoj viď??? J)))))))))

Už i do Čech přednedávnem dorazila vlna hraní si na Ameriku. Jeden z jejích klasiků se nechal slyšet, kterak jediné poslouchatelné kapely na světě jsou ty, které pochází zpoza Velké louže a jejichž názvy končí slabikami –ION nebo –ED. Emigrace ve vašem případě nepřichází v úvahu, neuvažovali jste alespoň o kosmetické úpravě názvu na přijatelnější MENTAL ALIENATION?
Na to kašlu. Připomíná mi to scénu z filmu Pelíšky… vše, co je americké, je nejlepší. Podle mne se hraje kvalitní metal i na starém kontinentu. Myslím si, že výhodou Evropanů je to, že mají schopnost pojmout plno vlivů a nabrání se jim. Četl jsem několik recenzí na BS, které vyšli v hUSA. Klasika: bla bla bla… je tam cítit velký vliv amerických kapel, bla bla bla. Ptal jsem se těch recenzentů, podle čeho se pozná to ovlivnění, podle čeho to vycítili. No, na vašem CD jsou rychlé pasáže střídající střední tempo. Jsou tam rychlé bicí a growling. Aha, tak a mám v tom jasno. Každý metal, death-grind atd. je ovlivněn zákonitě Amerikou, protože oni na to mají patent… BULLSHIT! Nikdy jsem nedělil muziku na americkou a neamerickou, na pomalou a rychlou, na komerční a nekomerční. Pro mne je nejdůležitější, jaká ta muzika je. Dobrá nebo špatná, a tím se budu vždycky řídit. Ještě lépe by se dalo říct: co se mi líbí a co ne…

Mnoho čtenářů by zajímala historka, kterak ses před dvěma lety málem stal bubeníkem PROPHECY. Pokud si dobře vzpomínám, jednalo se o to, že PROPHECY na poslední chvíli odřekli evropské turné proto, že jejich bubeník nesměl opustit Texas. Zbývala varianta, kdy by se našla adekvátní náhrada, se kterou by PROPHECY turné odjeli. Nepletu-li se, byl si jediný, kdo se do konkurzu přihlásil. Naneštěstí však nakonec vše dopadlo jinak: na turné místo PROPHECY vyjeli američtí DISGORGE, a o celé záležitosti se přestalo mluvit…
No moc špíny to asi nebude, ale budiž. Do žádného konkurzu jsem se nehlásil. Před těmi lety se na mne obrátil mistr hlasu Olomoucké NYbrutalHCdeath bandy Bezbožní Pravdivci, kteří měli tenkráte to tour po boku ProFeSi odjet, že prý má USmegaBrutalDeath problémy s bubeníkem. Jestli prý bych to s nima neodjel. Řekl jsem proč ne. Celé to bylo domluvené následovně. Amíci by dali dohromady TePlejList a poslali by mi ho mailem. Já bych si to zkompletoval doma na CD, pořádně si to naposlouchal a „na sucho“ se to naučil. Amíci by tak 3 dny před tour přijeli do Olomouce, a tam bychom to společně za ty 3 dny nazkoušeli a pak hurá do Evropy. „Teplouše“ mi mailem neposlali. Nikdy se mi ani neozvali. Godliž Trup se už taky neozvali, a tak jsem se pak z letáků a časáků dozvěděl, že nikam nejedu. Toť celá záležitost. Troško mne mrzelo to, že se mi už nikdo neozval. Nikomu nestál jeden ochotný mentál z Práglu ani za telefon a ani za mail… no nic nebudeme otevírat star-ré rány.

interview_13_px4

O AM je všeobecně známo, že jsou jednou z mála kapel, která pěstuje kolektivní sporty a ve stejné sestavě jako pódia (a bary) vymetá i lecjaké turnaje a exhibice. Pro ty, kteří by to náhodou nevěděli, dodám, že vaším sportem vyvoleným jsou pomalé šutry alias Curling. Kterého z vašich dosavadních úspěchů si vážíš nejvíc – účasti v Národním poháru nebo dobrého umístění v posledním ročníku ligy?
Ohledně těch úspěchů zase trochu mlžíš. Tak dobří ještě nejsme (asi vrháme ty kameny moc rychle). Osobně mne nejvíc potěšilo, a kluky asi taky, že se nám podařilo ze čtvrté divize postoupit do třetí ligy. Pokuď se nám podaří během další sezóny probojovat do II. ligy, tak už můžem dostat i dotaci od českého curlingového svazu. Možná se jednou vyprdnem na muziku a budem cestovat po světě se šutrákama v kufrech. Jak jsem už jednou někde říkal, Michal je nejlepší metla z našeho týmu (pro nezasvěcené metač, to je ten co běhá po ledu a zametá před „jdoucím“ šutrem). No a Milan je nejlepší vrhač (to je ten co hodí šutr a Michal se může zbláznit, aby stihnul před šutrákem zamést).

Na rozhovory AM odpovídáš buďto ty nebo kytarista Pavel. Je to proto, že většina z nich se odbývá prostřednictvím elektronické pošty, přičemž jsi jediný z kapely, kdo je denně on-line, nebo proto, že ostatní členové nejsou příliš komunikativně vstřícní? Nevzbouřili se někdy proti vašemu komunikačnímu monopolu?
Asi je to kvůli on-line. Další faktor je trochu lenost mentálů. Jediný, kdo se proti tomu trochu ohradil je Michal, který si usmyslel, že bude rockovou hvězdou. Tak jsem mu teďko nedávno dohodil rozhovor do rádia Beat a přizval jsem ho společně s Mírou k rozhovoru do SPARKu. To je naprosto ideální. Kluci mluvěj a on si to někdo zaznamená na diktafon, tudíž z toho vyplývá, že s tím nemají práci. Nevím, jestli by někdo z nich byl ochotný sednout si večer k počítači a třeba 3 hoďky mlátil do klávesnice. Výhodou toho, že odpovídá většinou pouze jeden z nás, je taky kontinualita odpovědí. Málokdy se mi podaří plácnout (nebo spíše nechtěně „dementovat“ to co jsem už jednou někde řekl).

Čím si vysvětluješ, že o AM se pořádně začalo psát (tedy, začaly se ve větším množství objevovat rozhovory) až po vydání BS, zatímco do té doby jste byli většinou domácích médii opomíjeni?
To nevím, možná že naše starší materiály nestály za zmínku??? To nevím, spíš se zeptej sebe a ostatních „novinářů“.

Kontrolní otázka na závěr: coby bubeníkovi a tanečníkovi samby by pro tebe neměl být problém objasnit (rytmický) rozdíl mezi sambou, rumbou a tangem…
Nejdříve Ti chci poděkovat za prostor, který jste věnovali AM. Bylo mi potěšením odpovídat na svěží a nové otázky, jen více takovýchto rozhovorů. SAPORT ANDRGRAUND (JeZ(e)Děte metrem? – zvídavý dotaz autora)

tango: pomalé, avšak nosné houpavé pasáže pro vegetariány (růže v ústech)
samba: střednětempý masakr, vycházející z „tahaných rifů“
rumba: nejrychlejší ze jmenovaných, klepačka, šicí stroj, kolovrátek (má nejoblíbenější)

AM files:
Mentálové:
Michal Rákosník - smradlavá kytara
Pavel Sviták - pádlo
Mirek Maršík - baskytara
Milan Havlíček - chrocht
Jarda Haž - ozvučná dřívka
Placky:
Kopferkingel, MC ´98 Terra Rot & Sorrow Art
Veneration Of Biological Killing Machine, split CD (s Malignant Tumour) ´99 Khaaranus
Veneration Of Biological Killing Machine, split MC (s Genetic Threat) ´00 Snuff
The Restricted Cerebral Capacity, split 7“ EP ´00 (s Inhumate) Snuff
Ball Spouter, CD ´02 Khaaranus
ALIENATION MENTAL:
Jarda Haž
Olštýnská 607/1 (SOL 1307)
18100 Prágl 8 – Trooooja
alienation.mental@centrum.cz
www.webpark.cz/mental

aktuálně

diskuze