Nové album Akhlys - Melinoë k poslechu

Nové album americké blackmetalové kapely AKHLYS, za kterou stojí Naas Alcameth z Nightbringer, Bestia Arcana a Aoratos, nese název Melinoë a oficiálně vyjde v sobotu 14. prosince u Debemur Morti.

Už dnes lze ale celé poslechnout na YouTube, Bandcampu kapely a objednat na vinylu, CD i kazetě.


Přispěj do diskuze

zobrazit vše

však jo (byť v tomhle významu to "unisono" moc nesedí), ale jak říkám, můžeš změnit, upravit (do určitý míry) jen třeba zvuk kopáků a zbytek ne, záleží, jakej zvuk se ti tam hodí / líbí, ale právě ta nekonzistence (nekompaktnost) je docela častá - v tom, že vršek bicích zní úderně / akusticky / přirozeně (+ třeba reverb/echo na přechodech) a do toho někdo prdne čvachtavý, šustivý kopáky. U Akhlys přechody nemlaskaj. Já to dřív taky tolik neřešil, ale vadí mi to čím dál víc (zvlášť potom co jsem koupil lepší sluchátka), hlavně když to čvachtání z toho mixu vyloženě "trčí" a zjišťuju, že je to i u některých starších desek, který jsem dlouho neslyšel ... no a umělej virbl (nebo i přechody), to je pak úplnej konec no :) ... třeba Providence a Kingdom of Conspiracy od Immolation, nebo poslední Maruta a posledních několik desek Pig Destroyer to je fakt děs.

Bicí "nazvučený unisono" jsem nemyslel do jedný stopy, ale spíš jako zvukově kompatní celek. Jinak já zvuk šlapáku obecně moc neřeším, mnohem víc mi jde o zvuk virblu, tam šílím :-)

No, i triggery můžeš nastavit tak, aby nemlaskaly a i akustický bicí můžou mlaskat, záleží (mj.) na faktorech viz. níže + další věci (to by vysvětlil někdo, kdo tomu opravdu rozumí, ne já :) ). Změnit můžeš cokoliv, když máš jednotlivý části bicích nahraný na stopy zvlášť. Z vlastní zkušenosti s nahráváním vím, že dneska můžeš klidně udělat aby virbl zněl jako kopák :) a nikdo (nebo drtivá většina) to ani nepozná :)). Jasně, musíš to udělat tak, aby to nějak sedělo do celkovýho soundu (ale to je taky na individuálním vnímání). By mě fakt zajímalo, jak by zněl zvuk kopáků Onirik, nebo prostě nějaký jiný zvuk kopáků, který se mi líbí, u Akhlys. Možná blbě, ale myslím si, že by se mi to (asi) líbilo víc než tohle, kdo ví ... ale určitě by se tam daly trošku přidat basy / zhutnit to a oříznout výšky / zmírnit čvacht. Prostě aby tam bylo víc toho úderu, aby to mělo tlak, aby to bylo "sušší". Ale jasně, asi se prostě to čvachtání a šustění některým lidem líbí, už jsem pár takových "úchylů" potkal :)).

Asi záleží taky na tom, jak hodně jsou bicí natrigrovaný. Každopádně u Akhlys mlaskají i přechody; většinou ty bicí jsou nazvučený unisono, takže nejde změnit jenom zvuk šlapáků a zbytek ne, to by to pak znělo nekonzistentně. Třeba na Here in After mlaská celá souprava, ale (dle mého) to do celého toho prašivého soundu sedne (ale musel jsem si dlouho zvykat). To byly devadesátky, teď je jiná doba...

Jako letošní Onirik samozřejmě :) - tam jsou kopáky vzorný. Ale jasně, je otázka, jestli by to sedělo do celkového zvuku Akhlys - nicméně, líbilo by se mi, kdyby byly prostě víc suchý, "kulatý", spíš basový (ne zas moc, to pak někdy způsobuje těžkopádnost), kopák má prostě kopat, má tam být dominantní ten úder, ne nějaký čvachtání, šustění atd., mírný mlaskání (většinou) toleruju, to je vlastně u bicích přirozený (byť záleží asi na kopáku, bláně, jak silně bubeník kope ? nazvučení atd.), byť čím míň, tím líp a nesmí to z mixu moc trčet a rušit. Když jsem se na to zaměřil, tak mi to u Akhlys vadí hlavně když jede koberec s pomalejším rytmičákem, když sype i rytmičák, tak se v tom to čvachtání ztrácí (+ ten zvuk asi trošku měnili v závislosti na patternu/pasáži ?) a pak se to dá ignorovat.
Jinak nějaký příklady, kde mi kopáky přijdou buď ideální, nebo se tomu blíží: Kayo Dot - Hubardo a Blasphemy, Slayer - Reign in Blood (nebo i Fantômas - DC, prostě Lombardo no), Ulcerate - Destroyers, Negative Plane - Stained... (nebo i Funereal Presence - Achatius, tam je sice až moc mohutnej a prebasovanej, ale u nich to nevadí), Satyricon - Rebel a Volcano, Thorns - s/t, Darkthrone - Panzerfaust, Emperor - první EP, Ved Buens Ende - Those Who... demo.
A naopak dva odstrašující příklady, který pro mě dělají ty alba téměř neposlouchatelný: 1349 - Hellfire, Mayhem - Esoteric Warfare.

Jo, máš recht, zmotal jsem to :-/ stejně je to mimo mísu...
A jaké by sis ty kopáky představoval? Jak by to mělo znít?

já si nejdřív taky říkal, že je to mutace té Naasovy sólové kytary, která u Nighbringer hraje ty vysoký, tenký, "pištivý" linky, ale často tu zní fakt jako synťák :) ... škoda, některý poměrně dobrý riffy a atmošku to spíš shazuje, i když je to díky tomu vlastně docela osobitý :) ... ale když se to třeba kolem půlky Pnigalion spojí s tou "Cult of Fireoidní" teplotou, tak je to vlastně docela hrozný :)

je to o něco lepší než poměrně prázdný Aoratos, Bestia Arcana je sympatickej nátlak, ale nikdy jsem to nedoposlouchal (mj. i kvůli tomu "slitýmu" zvuku asi), Excommunion jsem neslyšel, někdy zkusím, tak nevím ... proč by se to nemělo s Nightbringer srovnávat ?

aristokratický = emperoroidní (i když míň než Nightbringer) to sice je, ale nějak nám tahle šlechta degeneruje mi přijde, už
Terra Damnata zněla místy trochu srandovně (Cradle of Filth na piku :) ), byť zábavně, "ebm faktor" je další stupeň ... ještě tomu pár poslechů dám, ale asi moc kamarádi nebudem, nebo jen tak napůl ... a z toho začátku Ephialtes by fakt někdo měl udělat ebm tuc tuc remix :)

já tam teda vidím "Ligeti of black metal" :))

jj, pravdu máš mizzy, je to vynikající, jak píše kubánec, aristokratický bm :D

(a "ebm faktor" je pro mě jednoznačně plus :) )

aktuálně

diskuze