Autor: 70 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť

ABSURD CONFLICT / DEPRESIVE REALITY - I´m Your History / Unintentional

• Label: Meret, 1970
  • Žánr:

Musím uznat, že díky posledním koncertům A.C. jsem se na tohle split CD začínal těšit. Pravda, poslední koncerty Depressive Reality moje těšení vraceli velice rychle do depresivní reality, ale přesto jsem byl v napětí, co se na mě vyvalí za muziku. Obzvlášť A.C. totiž leccos pamatují (existují 10 let!) a jejich hudební vývoj je fakt pestrý. A pro pořádek musím říct, že ten vývoj je jednoznačně vzestupný. Vzpomene si někdo za pár let, až tato banda bude úspěšně objíždět sály, jak se jim po vydání Hopeless Despair všichni (a právem) vysmívali?
Ale než se pustím do rozpatlání samotné hudební kašičky, docela rád bych se zamyslel na ideou split CDs. Když jde o kazetu, nebo desku, je to jasný, prostě poslouchám stranu která mě zajímá, pokud ta druhá stojí za hovno. Ale tady (a předesílám že zaplať bohu jsou první AC) by musel potenciální fanda (mají li DR nějakého) přecvakávat vždycky hafo stop. Navíc mi přijde divný tlačit na svět za každou cenu CD, byť za cenu, že musí na jeho druhé půlce úřadovat nějací saláti, za kterými si jak Meret tak AC těžko můžou stát.
Teď už k muzi samotné. AC valí death metal jako prase. Není to žádná šílená brutalita ani rychlost, spíš sází na melodický linky. Musím říct, že v tom se fakt našli. Je to daleko lepší, než když poslouchám všechny ty český “to je jedno co hrajem, hlavně že je to bordel jak z ameriky” brutal death kapely. Trochu mi pocitově připomínají švédský death, ale myslím to vyloženě individuálně, ne že by měli stejný riffy nebo tak. Zpěv sedí do celkovýho hudebního projevu, obalem mě vysloveně potěšili (i když Keli musel pěkně prskat). Zas se objevilo na české scéně něco novýho a originálního.
O DR jenom pár slov. Jde o podprůměrný český death/doom. Sorry, nezlobte se na mě, vím že je v tom hromada práce a já ji nechci zhazovat. Určitě to muselo být naročný natočit tohle CD, ale za sebe říkám, že to nemuselo být. Otřesnej obal, hnusnej zvuk a nudná muzika. Fakt nevím co by se komu na tomhle materiálu mohlo líbit. Asi de spíš o desku pro kámoše, chápu to a ještě jednou se omlouvám – mě ste se do vkusu opravdu netrefili.