ALCHEMIST - Organasm

8

Toto CDčko mám od PlaZZmiče [opět ten neřád :))] pujčené již pěknou dobu, a tak jsem se alespoň rozhodl o něm něco napsat, jelikož by vám jeho obsah neměl ujít, pokud v hudbě (i slovním obsahu) hledáte něco čerstvého a neobyčejného. Předpokládám, že tuto kapelu někteří neznáte (a věřím, že vás bude dost), tak jen k seznámení nějaká fakta.
Alchemist jsou čtyři australští maníci, které poslední roky navíc ještě doplňuje něco jako zvukař/hlukař či DJ na samply atd. Dohromady se dali léta páně osmdesátéhosedmého (ano, opravdu 1987!) a na svém kontě mají čtyři kompáče a kompáček, takže polokompáč ;). Jmenovitě - Jar of Kingdom (Lethal ´93 a v ´99 ještě reedice u Shock), Lunasphere (Shock ´95), Spiritech (Shock ´97), těsně ho následuje mini Eve of the War (Shock ´98, titulní Eve... je cover Jeffa Waynese z alba War of the Worlds) a posledním alcheproduktem z roku 2000 je tedy skoroOrgasmatron :) Organasm. Ten sice vyšel opět u nich doma, ale protentokrát již ne u Shock, s kterými byli Alchemist maximálně nespokojeni, ale u Chatterbox/Phantom a Displeased pro Evropu a svět. V současnosti jsou Alchemist upsáni Relapse, u kterých toto CD přednedávnem vyšlo v licenci.
S Alchemist jsem se poprvé setkal na Spiritech, kde předváděli jakýsi hybrid metal ovlivněný středovýchodní kulturou. Na Organasm tuto originální a emotivní hudbu dovedli ještě mnohem dál (téměr k dokonalosti), až na to, že je to již spíše ethnoambient metal, ale stále hybrid a metal!!! CDso je naprosto celé prosampleno a prozvučeno, plné spirálek, zvučíků, grčení, pípání, cvrlikání... Je opravdu těžké jejich hudbu nějak blíže specifikovat, ale řekl bych, že se mi to celkem podařilo, hehehe... Tato deska se může stát jak dokonalou kulisou k rozjímaní a meditacím, tak k dobití potřebné energie. Pokud chcete spát či odpočívat, určitě se vám při jejích tónech budou zdát sladké sny :). Pokud ovšem budete chtít pařit, i to se dá. U Organasm je vlastně možné dělat téměř cokoli. Přesto přezevšechno, bych ho ale doporučil kultivovanějším a otevřenějším jedincům. Ne že by jejich hudba byla nepřístupná, to ne, ale v hudbě Alchemist je opravdu zachycen duch samotné přírody, jejích zákonitostí a řádů.
Máte-li tedy zájem očistit svou duši, vemte tento kus čistého přírodního destilátu a vstupte několikrát do stejné řeky zvané Organasm!

Skladby: Austral Spectrum; The Bio Approach; Rampant Macro Life; Warring Tribes - Eventual Demise; Single Sided; Surreality; New Beginning; Tide In, Mind Out; Eclectic; Escape from the Black Hole

50:38