ANGELS FATE - Demo 2006

CrusT
2

Poněvadž osobně nevyvíjím příliš často snahu o zisk nějakého českého proma nebo dema k recenzi a otevřeně přiznávám, že tuzemská metalová scéna není zrovna středobodem mého hudebního zájmu, vzbudil ve mně poslech aktuálního a dle webových stránek kapely jediného (demo) počinu "ostravské metalové skupiny" Angels Fate (mimochodem, nemá být ve slově "angels" apostrof? nebo alespoň uprostřed slůvko "of"? - "Andělé Osud" mi totiž nepřijde jako příliš smysluplný název) úvahy o pohnutkách, které vedou určité lidi (v tomto případě členy kapely) tvořit hudbu a ruku v ruce s tím i vyprodukovat nosič, na kterém je dotyčná hudba zvěčněna, obojí zrovna v takové formě, v jaké se to celé nalézá. Kromě toho, že mi na mysl krátce přišla domněnka, že jde o recesi (což jsem vzápětí poté ihned zavrhl, mimo jiné díky návštěvě zmíněných internetových stránek) jsem se dopátral pouze ke dvěma možným důvodům a sice nedostatek invence a nízké umělecké ambice.
Ale hezky po pořádku. Ten název... ehmmm, to logo (lebka a andělská křídla), no, nechť každý posoudí sám. S nehudební prezentací kapely se váže i přiložená oranžová vizitka s kontaktními údaji, logem a nápisy jako "METAL BAND OSTRAVA" a "Metalová skupina". Asi aby kluci měli něco, co by mohli předat pořadatelům různých zábav jako kontakt na sebe. Tak já to teda někde pohodím v nějakém tom hostinci na stole, kdyby měl někdo z místních zájem. Škoda, že je ta vizitka jenom jedna.
Celé demo je stylizováno do válečné tématiky - na obalu trojice znavených příslušníků armády zasazených do motivu západu slunce, fotografie nápisů

review_788_px2

amerických jmen z pomníku obětí Vietnamské války jako background "bookletu", či docela slibně znějící válečné intro (použité zřejmě z nějakého filmu). Proč ne, válka je poměrně vhodné a vděčné téma, zvláště v metalové hudbě, jen jde o tu formu, která, jak asi tušíte, v tomto případě dost pokulhává... ba co víc, bezvládně se vleče stižena obrnou...
Po intru se na vás vyvalí old school heavy/thrashový riff jak vystřižený z metallicovské Kill 'Em All jakožto úvod protiválečného "protestsongu" (pokud to tak lze nazvat) Na kótě 937 a v podobném duchu se jede v podstatě až do konce nejen této skladby, ale i celého dema... Občas se lze dočkat sice stylově naprosto konzervativních, ale poměrně slušných kytarových sól, snad i nějakou tu ozvláštňující akustickou vybrnkávačku jsem tam zaslechl, ale celé to kazí ta forma a přístup. Naprosto přízemní, bez jakéhokoliv rozhledu, který by naznačoval, že se tu dočkáte něčeho jiného, než v dnešní době skutečně až příliš primitivní variace na NWOBHM první poloviny 80. let. Pokud pominu sice slušně zahranou, ale jak říkám primitivní instrumentaci a špatného zpěváka, dost tomu ještě zatápí pubertální texty a na dojmu nepřidá ani typický místní akcent (nic proti nářečím, mají své kouzlo, ale přeci jen "...mozek mi zbláznilí..." nebo "metálí na prsou.." ...ufff). Poslední intrumentálka Blázni na kolotočach má zřejmě být skutečně jakýmsi pokusem o recesi, jelikož je proložená projevem jakéhosi pouťového úchyla (opět zřejmě použito z nějakého filmu) ovšem nic extra vtipného mi na ní bohužel nepřišlo.
Ono celé demo napoprvé nezní úplně nejhůř, ovšem s každým dalším poslechem (kterých je při snaze najít zde něco skutečně pozitivního nutno věnovat dostatek)

review_788_px3

se můj odpor k této nahrávce dost prohloubil. Heavy metal samotný, byť i v té nejtradičnější formě, lze přeci bez jakýchkoli pochyb tvořit i tak, aby byl dostatečně zajímavou, vkusně udělanou a v rámci určitých mezí i poměrně originální hudbou. Bohužel to není případ Angels Fate, tak jak se prezentují na Demu 2006, z kterého na mě bohužel nedýchá ani dostatek potenciálu, který by naznačoval jakýkoliv příslib do budoucna. Opravdu nevím, co víc bych k této nahrávce měl napsat, jelikož stejně nejsem přesvědčen, že něco takového může v dnešní době (kromě samotných členů kapely, jejich známých, případně nějakých vidláckých mulletů v džískách) někoho zaujmout.