Autor: 80 Uživatelé: 83 Tvé hodnocení: hodnoť
Recounts of Disembodiment

BEHEADED - Recounts of Disembodiment

Tak nás maltští deathaři konečně obšťastnili druhou řadovou deskou. Od debutu 'Perpetual Mockery' (1998) se toho změnilo celkem dost, ale ten kdo slyšel MCD Resurgence of Oblivion z přelomu roku 2000/1 již tuší o co na této fošně jde… Kapela se posunula o kus dále v probádávání zákoutí death metalu, od atmosféričtějšího pojetí na debutu k větší propracovanosti a brutalitě. Jako paralely bych zmínil Suffocation a Dying Fetus, kteří byli zmiňováni také v promo materiálu. Jsou zde opravdu slyšet, ale já si myslím, že je to jednoznačně velké pozitivum. Pro bližší obeznámení bych hudbu označil jako hodně chytlavý US brutal death metal s mixem grindových a hodně rychlých techničtějších riffů se středně tempými hutnými pasážemi a náznaky old-school deathu. Podstatně byl vylepšen zvuk i skladatelské schopnosti kvinteta oproti minulosti. Tento materiál zkrátka naprosto zabíjí! Každý nástroj je výborně slyšet, bicí vás naporcují, kytary vykostí a basa se zpěvem vás úplně rozemelou. Pochvalně se musím zmínit o zpěvu, který je extra “šťavnatý” a opravdu ultra brutální, přitom je mu (v mezích žánru) dobře rozumět, dále potom celkem dost promyšlené frázování, což nebývá zvykem stejně tak jako veršované texty! Ta troška sól, které se na albu vyskytují jako šafrán opravdu stojí za to, jsou propracované, funkční a neotřepané. Album tvoří 9 skladeb a jedno intro a intermezzo - předposlední Spreading Contagion. Nejpozději tímto albem si podle mého Beheaded našli, v mezích stylu, svůj osobitý sound.

10 - 42:29