Autor: 82 Uživatelé: 70 Tvé hodnocení: hodnoť
The Covenant

BENEVOLENT - The Covenant

The Covenant je moderní, žánrově ne úplně jednoznačně zařaditelné album, obsahující jednak prvky djentu, progu, ambientu, ale na druhou třeba stranu i death metalu nebo deathcoru. Na to, že se jedná o debut, docela mazácká deska.

BenevolentHudebníci z Dubaje (!) říkající si Benevolent se na své prvotině rozhodli propojit příbuzné žánry jako jsou djent a klasický prog s tvrdšími deathmetalovými nebo deathcore postupy a nutno uznat, že se jim dílo daří nadmíru dobře. Kapela šikovně střídá tvrdší riffovačky se vzdušnými melodickými polohami, složitější party s minimalisticky ambientními intermezzy, čistý vokál s murmurem a výsledek, přestože se formálně nejedná o nic zásadního či převratného, působí nečekaně svěže.

Skladby na albu jsou plné změn a stále je v nich co poslouchat, ale přitom nejsou nikterak náročné na vstřebání. Benevolent sází spíše na jednodušší a srozumitelné motivy, netlačí na pilu a intenzitu dávkují sympaticky opatrně, což je často více funkční, než složitá ekvilibristika. Hudba na albu tak plyne většinou zvolna, nenuceně a všechny zvraty se odehrávají jen jakoby mimochodem. Možná i díky tomu není na překážku ani napálená stopáž alba, neboť takto příjemně pestrá a epická nahrávka, se dá poslouchat klidně i celou tu hodinu v kuse.

Benevolent

Album zní moderně, je ale zároveň dle mého i dobře srozumitelné pro příznivce klasického metalu, kteří komplikovanou modernu, či djent, nemusí. Album je dost o atmosféře a náladách (trochu jako poslední Tesseract) a kapela se navíc ani nebojí sem tam použít výrazné melodie, a to ji dělá přijatelnější pro mnohem širší publikum než třeba příbuzní Periphery, Vildhjarta, Animals As Leaders anebo Whitechapel, kteří kolikrát lámou hmatníky zbytečně moc přes koleno. Benevolent jsou zkrátka profíci, kteří proplouvají tak nějak přirozeně, bez námahy, ale přitom jejich hudba není vůbec primitivní.