CARNIFEX - Until I Feel Nothing

zdeno
5

Intro pomalu hororově graduje, až se z něho stane jeden velký breakdown a jestli si nedáte pozor, dostanete lopatou pořádnou šlupu do hlavy. Když ale pomineme tenhle brutální propad, klávesy a věčně stejně znějící breakdowny, je pravda, že v rámci (deathmetalového) deathcore jde stále o to „nejlepší“.

Carnifex liveV dobách, kdy Korn ještě hráli zajímavou hudbu a já tahal kačera na provázku po pokoji, byl žánr deathcore okrajový styl, jehož se hodně lidí štítilo. Těsně než přišel patkový boom se Carnifex první deskou dostali do čela všech inovátorů a právě v téhle době se dalo mluvit o nějaké Carnifexoriginalitě. Marastu deathcore nikdy nevoněl, ale pravdou je, že se tu a tam našla kapela, která měla něco do sebe. Carnifex s debutem Death in My Arms byli ten případ. Hudba, která neposadí na prdel, ale upoutá svojí agresí, hlasovým projevem a atmosférou, což je vlastně i celého deathcoru cíl. Pak přišla deska další, potom ještě jedna a dnes, kdy mají deathcore na zadku nalepený i naše babičky, přišla tahle kapela s novinkou. A je to celkem průser.

Teď si tedy dovolím menší pitvu téhle žáby - začíná už na stole ale pěkně hnít, ten smrádek si zasloužíte cítit. On totiž mučí nozdry už od intra a postupně je čím dál intenzivnější, až se z toho málem poblejete. Intro pomalu hororově graduje, až se z něho stane jeden velký breakdown a jestli si nedáte pozor, dostanete lopatou pořádnou šlupu do hlavy. Žábu jsme ale ještě nerozřízli, a tak na nás čeká ještě horší věc. Hned v třetí skladbě totiž Carnifex vytáhnou klávesy á la Cradle Of FilthCarnifexv té nejhorší formě. Vykouzlí Vám tím úsměv na rtech. Když ale pomineme tenhle brutální propad, klávesy a věčně stejně znějící breakdowny, je pravda, že v rámci deathcore jde stále o to „nejlepší“. Kytaristé vymačkali z žánru poslední zbytky zajímavosti, a i když jich moc není, za minimálně jeden poslech stojí. Carnifex jsou naštěstí hrdými zástupci toho „deathmetalového deathcoru“ a minimálně za tohle jim musíme poděkovat. Bicí tu a tam fungují vcelku dobře a nebýt neustálých změn temp, které jsou absolutně bez efektu, bicák neválí tak špatně. Carnifex - godsick designNakonec se deskou prokucháme až k poslední skladbě, ale zjistíme, že za tohle jedničku z laborek asi nedostaneme.

Popravčí, jež znamená název téhle kapely v překladu, nahráli desku, po které fanoušci deathcoru skočí jak slepice po flusu. Pro ty ostatní stojí za poslech, ale předem říkám, žádné nadšení nečekejte. Mně osobně nic moc neříká, ale snažil jsem se najít aspoň to málo pozitivního, co mi přinesla. Když si vzpomenu na kapely jako Emmure nebo Suffokate, jsem rád, že Carnifex na rozdíl od nich hrají ještě hudbu.

Na závěr si musím trochu nasypat popel na palici. Před rokem jsem se v reportu z NSD tour rozplýval nad rozmachem téhle core módy. Jednoduše se mi dřív líbil čerstvý vítr do toho trochu zasmrádlého metalového vzduchu. Ten vítr nakonec tak čerstvý nebyl a budu rád, když si tu metalovou „vydejchanost“ necháme. Poslouchat nebo neposlouchat nové album Carnifex? Zkuste, uvidíte…

Kuba - 25.11.11 11:41:44
Jedno se ale Carnifex na nové desce nedá upřít - dokáží posluchače držet v pocitu, že stále poslouchá jednu a tu samou písničku :))))
pf - 23.11.11 10:58:58
tahle deska i kapela úplně zbytečná
Bejv - 18.11.11 20:16:16
no to je pravda,a z 500 by 499 prošustrovali :-) jen ať je držej zkrátka :-) ale jestli tohle v tom hraje roli tak výjde spousta nasranejch alb na Slovensku :-D jinak sice VDJ je pro mě zatím zklamání ale z "djentu" furt jedna z top kapel.
DW - 18.11.11 20:10:17
prej dokud nedostanou 500 míčů na nahrávání alba, tak řekové nemakaj, čili žádnej strach :) Merklová jim tolik nedá..
Bejv - 18.11.11 19:24:02
hezky řečeno :-) Doufám, že nevznikne nějaká kapela ze státních zaměstnanců z Řecka :-) ty jsou nasraný už nějakej pátek.
DW - 18.11.11 19:08:47
Čistý vokály se vyskytujou ve druhý půlce alba, první půle je nějaká přehlídka nasranejch Švédů :)
Bejv - 18.11.11 17:19:41
DW & GIANNI: zkusím tomu taky dát víc poslechů a uvidíme jestli se prokoušu. Vlastní ksicht to má a tak jsem trochu doufal, že stejně jak na Om... bude použitej čistej vokál, kterej mi přišel zajímavej a tady snad vůbec není no uvidíme. Jsem zvědavej na recku
bizzaro - 17.11.11 20:48:23
Ja si posledni dobou u MJC, ehm, u MM spis poplacu... U spousty kapel jsou dobry pasaze zabity deathcorovym klise, tady je jen to klise a jeste ni moc. Me deathcore dost leze krkem, ale i tak bych tohle za zanrovej standard neoznacil...
poplaces? a co je v neporadku? malo dm nebo co? kdo ho pise? pis. otazek by bylo vic. treba co je to ten (dc) prumer? a je dc jen to, kde jsou jen tupy breakdowny, nebo tohle, co znivic jak dm? tezko rict, nejsem dc specialista, ale jako cloveku, kterej si Carnifex pusti poprvy, si myslim my hodnoceni odpovida. prcam naky vysvetlovani, kazdyho nazor, ne? dej 5, pokud mas pocit, ze to tak ma byt, ja zohlednuju vic veci.. btw, Emmure me bavej. novy chvili, stary v poho ;)
DW - 17.11.11 19:07:17
:D zas tak si nefandim s tou drahocenností mrzký existence:).. Uvidíme, uvidíme, pak to nějak sepiš, kdyžtak k tomu pár vět taky přidám.. První dojem na VZJ: Sere mě dost produkce oproti Omnislash.. Divně zatěžkaný, hodně se mi líbil vyšší zvuk kytar na EPku, tady mi to přijde dost zabitý.. Hudebně to každopádně není ani náhodou zas tak špatný, chce to víc poslechů, jak říkáš.
GIANNI - 17.11.11 18:59:58
DW: má to svůj super ksicht...a musí se tomu dát moc poslechů, protože vstřevat to neni lehký, mě se to zatim nepodařilo...nicméně mě to stejně dostává...a i když tě to nenadchne, poslechem nepromarníš drahocenej čas svýho života
DW - 17.11.11 18:39:29
GIANNI: dost se toho bojim po tom, cos poslal.. RIP drc-core btw, co přijde dál:)?
zdeno - 17.11.11 17:45:29
   zdeno: nejskloňovanější znamená nejlepší? Suicide Silence sou taky nasraný všude a jejich nová deska se nedá poslouchat. Emmure je sračka, o tom žádná, a že se o nich mluví? Na to jim sere pes:)   Ne, nejskloňovanější neznamená nejlepší (ale ani nejhorší = dno žánru). Jistou (objektivní) kvalitu přeci nejde upřít ničemu úspěšnému, není-liž pravda? Kupříkladu ty Emmure já vůbec neznám, ale nejen v článku: www.marastmusic.com/Clanky/Impericon-Never-Say-Die-2011-Vanna-The-Hu ... a diskusi pod ním byli z celé sestavy Never Say Die 2011 nejvíce vyzdvyhovaní, s tím že předvedli nejlepší výkon (nejen) toho večera.
Těžko říct...na minulý NSDT byli Emmure podle mě nejhorší, nudná hudba, chovali se jako hvězdy atd...a nevěřim, že by se to za rok změnilo a to jsem těch kladnejch názorů slyšel taky požehnaně. Proto si nemyslim, že když ti pět lidí řekne, že byli parádní, že to tak hned musí bejt. Jistou objektivní kvalitu upřít něčemu úspěšnýmu podle mě jde, teď si nechci hrát na nějakýho antičecha, ale v týhle zemi (ono vlastně po celym světě) lidi poslouchaj hudbu a uznávaj interprety, z kterých se mi chce blejt, takže ten úspěch a neúspěch je dost relativní
GIANNI - 17.11.11 10:05:05
Nevím nevím, ale ty deathcory jsou všechno na jedno brdo, kapel jak naseto, ale zamíchat je dohromady tak nevím, která je která. Když deathcore tak The Contortionist, Born of Osiris, All shall perish apod. Nicméně out of topic. Vidlezjara po prvním poslechu zatím zklamání.
Vidlezjara po třech posleších...uff...ještě si počkám na reup, na celou desku a pak začnu psát...ale i tak mám pocit, že po 20ti posleších ta deska bude furt ukrutná
Bejv - 16.11.11 22:47:39
k.eight.a - 16.11.11 18:05:26
nejskloňovanější znamená nejlepší? Suicide Silence sou taky nasraný všude a jejich nová deska se nedá poslouchat. Emmure je sračka, o tom žádná, a že se o nich mluví? Na to jim sere pes:)
Ne, nejskloňovanější neznamená nejlepší (ale ani nejhorší = dno žánru). Jistou (objektivní) kvalitu přeci nejde upřít ničemu úspěšnému, není-liž pravda? Kupříkladu ty Emmure já vůbec neznám, ale nejen v článku: http://www.marastmusic.com/Clanky/Impericon-Never-Say-Die-2011-Vanna-The-Human-Abstract-As-Blood-Runs-Black-The-Word-Alive-Deez-Nuts-Emmure-Suicide-Silence ... a diskusi pod ním byli z celé sestavy Never Say Die 2011 nejvíce vyzdvyhovaní, s tím že předvedli nejlepší výkon (nejen) toho večera.
Annal - 16.11.11 15:49:16
   Annal: Pockat, tohle cely neni marasti humor??? Jako, ze autor da Carnifex 50/100, sef chce bejt vtipnejsi, tak da 55...   ja myslim, ze obcas byt korektni, nemusi byt humorne, pane Prdel ;-) kdyz vemu, co mame obcas v Sosy za dm, tak se musim smat, cili tak asi :)
bizzaro - 16.11.11 14:31:56
Pockat, tohle cely neni marasti humor??? Jako, ze autor da Carnifex 50/100, sef chce bejt vtipnejsi, tak da 55...
ja myslim, ze obcas byt korektni, nemusi byt humorne, pane Prdel ;-) kdyz vemu, co mame obcas v Sosy za dm, tak se musim smat, cili tak asi :)
zdeno - 16.11.11 14:15:22
soudruh zdeno na tvojí radu recku přepsal, ale ještě předtim desku víc naposlouchal a 3 body na kapelu, která ten deathcore jakž takž drží ještě ve snesitelný míře, bylo málo...myslim že 5 to vystihuje, prostě průměr
GIANNI - 16.11.11 14:08:21
co já vim, tak v první verzi recky byly jen 3 bodíky, nevim proč má soudruh zdeno teď 5
Annal - 16.11.11 13:54:42
bizzaro - 16.11.11 13:32:18
bizz: jo, to měl být vtip
s sefem se nikdy nevtipkuje! sef se nikdy nesmeje! sef je Cak Norys! a posli mi ten clanek, co mi psal O.
gába - 16.11.11 11:49:23
bizz: jo, to měl být vtip
bizzaro - 16.11.11 01:11:48
jsem ten clanek predesignoval, diky za pochvalu ;)
zdeno - 16.11.11 00:06:34
Mě přijde vtip zmiňovat Emmure a Suffokate coby dno žánru, když to jsou momentálně jedny z nejskloňovanějších novějších deathcoreových jmen. Letošní deska Suffokate mě docela zaujala (byť to není nic nového) a tím pádem vyrazím na Dead Town fest vol. 2 do Chapeau Rouge. V Carnifex na BA bubeník brambořil až běda a vůbec se mi to nelíbilo. Párkrát jsem slyšel předchozí desku "Hell Chose Me" a to bylo docela v pohodě, nicméně jsem neměl potřebu se k poslechu vracet. Taky jsem zaznamenal videoklip titulní skladby "Until I Feel Nothing" z novinky a to mi přišlo jako když Carnifex kopírují Suicide Silence. Ale co, názor někoho kdo poslouchá lopata-deathcore jen okrajově nehraje žádnou roli.
nejskloňovanější znamená nejlepší? Suicide Silence sou taky nasraný všude a jejich nová deska se nedá poslouchat.Emmure je sračka, o tom žádná, a že se o nich mluví? na to jim sere pes:)
k.eight.a - 15.11.11 21:12:36
bizzaro - 15.11.11 16:49:07