Autor: 70 Uživatelé: 90 Tvé hodnocení: hodnoť
Kingdom

CATARACT - Kingdom

Cataract patří k mnoha kapelám, které se vydaly cestou dnes tolik komerčně úspěšného metal coru. Jedou si tu „svou“ trasu celkem bezúhonně, přímo a dalo by se říct i nenápadně. Mají svou potřebnou základnu fans a zázemí, což jim evidentně stačí a proto nebudou nic riskovat a i nadále sázet na jistotu. Jasně, proč ne, dělá to tak spousty kapel, otázkou je, jaký přínos to pak pro metalovou scénu má. Nad touto otázkou jsem v případě Cataract opravdu nemusel přemýšlet dlouho, jejich přínos metalu (chcete-li metal-coru) je nulový, jen čerpají z toho, co už udělali jiní. Jasně, dají do toho svůj rukopis, ale ničím to, co si „vypůjčili“ neobohacují. Otázka první je zdárně vyřešena, hned se ovšem nabízí další: Vadí to? A tady už jsem z odpovědí byl docela na vážkách. O tom, že něco jako perspektiva nebo hlubší smysl těchto kapel neexistuje se dohadovat předpokládám nemusíme, ale na druhou stranu, to že nám kolikrát poslech nějaké takové desky alespoň na chvíli zpříjemní volné chvíle a svůj účel do jisté míry splní, o tom už by se debatovat dalo. Já nakonec došel k závěru, že přesto, že je Kingdom dílo, bez kterého by se každý obešel, není ničím důležité, zásadní, a tak zanedlouho zapadne do propadliště dějin, užil jsem si s ním pár hezkých chvil a dobu, kterou jsem mu věnoval mi vrátilo tím, že mě docela bavilo.
Z hlediska již čistě hudebního Kingdom není inovativní opravdu ani trošku. Zuby nehty se drží osvědčené kombinace thrash metalu s úderným corem.

review_748_px2

Jsou zde rychlejší metalové pasáže se starou thrashovou riffáží ála Slayer (tuhle partu musejí Cataract milovat, což bylo nejzřetelněji slyšet již na debutu With Triumph Comes Loss), jsou zde ale i úderné hard corové palby oplývající řádnou nasraností a agresí, které zase nejvíce připomínají milionkrát omílané Hatebreed (srovnání zrovna se Slayer a Hatebreed je sice už hodně klišovité a otřepané, ale ono to prostě k té muzice sedí jak prdel na hrnec). Ovšem když je člověk pozorný, dají se zde najít i vlivy moderní školy švédského melo-deathu. Další z nezbytných aspektů, který bývá obsažen ve stylově spřízněných kapelách jsou ty ohromně těžkotonážní moshové palby, které na novince Cataract mají sílu tornáda. Když se dobře zkombinují s pořádně nasraným vokálem a monstrózně nazvučenými kytarami, výsledný efekt je opravdu devastující. V tomhle ohledu je třeba naprosto bezkonkurenční Denial of Life, která svou ohromnou energií a sílou převálcuje vše. Ruku v ruce velké razanci a údernosti jde i melodika, o kterou se starají kytary a zde jen škoda, že jsou si ty vyhrávky v jednotlivých skladbách podobné jako vejce vejci. Tradicí u podobných kapel je mohutný zvuk, který je zapotřebí k tomu, aby byl výsledný efekt dostatečně tvrdý a hutný, to je zde splněno na jedničku a třeba kytary jsou opravdu nazvučeny perfektně.
Kingdom je deska, která ničím nepřekvapí, dokonce i skladby jsou si

review_748_px3

svou strukturou a melodickými linkami velice podobné, ale má to ohromnou šťávu a energii, navíc jsou většinou skladby více než chytlavé a tak se nebojím toho, že by nějaký ten poslech deska nebavila. Ovšem ambice na to bavit více než pár poslechů tato deska asi mít nemůže. Je jen jednou z mnoha a přesto, že je docela dobrá, myslím, že rychle upadne v zapomnění.

..://myspace.com/cataract