Autor: 80 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Love Means Taking Action

CROATIAN AMOR - Love Means Taking Action

Silná sbírka neurčitých synťákových meditací na téma lásky, sexu a samoty, samozřejmě v náležitě depresivním provedení.

Croatian AmorHype kolem Posh Isolation je, jak už to v takových případech bývá, lehce přehnané. Do značné míry jde jen o kvalitní žánrový label, kterému přidává na atraktivitě jistá exotičnost (Dánsko/Kodaň), kompaktnost (stylová, personální) a image (minimalistické osvětlené koncerty v bílých košilích, černých společenských kalhotách a botách). Takováto mikroscéna se dobře prodává jako něco výjimečného, zvlášť když pracuje s tak oblíbenými variacemi na temný post-punk/synth pop a hluk v jejím pojetí patří k přístupnějším. Nutí se dojem, že dost možná existují desítky labelů, které by si pozornost zasloužily více.

Posh Isolation však rozhodně není jen parta pozérských neumětelů. Vystoupení Damien Dubrovnik v Kutné Hoře se intenzitou blížilo Prurientovi, bratislavský set zakladatelů labelu Rahbeka a Stadsgaarda pro změnu výborně pracoval se smutkem a melancholií. Právě v těchto emocích se začíná projevovat určitá osobitost a opět právě ony představují základ novinky Rahbekova projektu Croatian Amor.

Žánrově se Love Means Taking Action pohybuje ve zvláštním meziprostoru, v němž se prolíná ambientní abstrakce s popem a vzniká skutečná fúze. Skladby na desce jsou ve skutečnosti jakýmisi obrysy písniček, v nichž je rytmus velice neurčitý a z naznačených melodií se jen občas vynoří chytlavý motiv. Loke Rahbek nepracuje jen s gotickými synťáky: náladotvorné plochy často utichají a zní jen procesovaný ženský hlas, opět spíš ve fragmentech než v dotažených melodiích, často dokonce jen v krátkých bezeslovných smyčkách. Práce s hlasem připomene Holly Herndon, celek famózní album Work (Work, Work) od Croatian AmorHTRK zbavené rytmiky.

Styčným bodem s HTRK je i atmosféra apatie, chladu a odcizení. Croatian Amor pracuje s povědomými motivy nedostatku lásky a neschopnosti milovat, potřebě blízkosti a strachu z osamělosti; v tomto rámci Rahbek znamenitě využívá napětí mezi odlidštěným elektronickým zvukem a emocemi, které jím vyjadřuje a vyvolává. Přes temnotu alba se však posluchače dostane k východisku v podobě smířené titulní skladby umístěné symbolicky na jeho závěr.

Love Means Taking Action je album kompozičně vágní a nevybroušené. A právě díky tomu těch několik výrazných míst opravdu utkví v paměti. Právě zdánlivé nedodělky dávají Croatian Amor život, který záplavě precizních synthpopových a post-punkových revivalistů tak chybí. Ulíznutému frackovi Rabhekovi se podařilo přijít s materiálem silným, osobitým a trvanlivým.