Autor: 30 Uživatelé: 58 Tvé hodnocení: hodnoť
Once Was Not

CRYPTOPSY - Once Was Not

Néééééééééééééééééééééééé!!! To nemůže být pravda, po krutých personálních rošádách, které vedly v pět let trvající půst, se mezi aktivní tělesa vrátili kdysi králové ultra agresivního death metalu či chcete hyperblastu a myslím, že to není návrat vydařený. Uff, tohle se snad ani stát nemělo - Mike DiSalvo neměl říct, že ho aktivní muzicírování nenaplňuje a Lord Worm by býval stačil do těch backingů, co mu byly dopřány na dvou předchozích deskách. Co víc, určitě neměl odcházet asi největší hudební mozek Cryptopsy Jon Levasseur. Bohužel se stalo tak, jak se stalo a žadný příbeh z paralelní reality se nekoná a patý zářez se jmenuje Once Was Not.

Zatraceně kurva tohle ne, ne a ne. Navrátilec Lord Worm zní, když to tak řeknu, dost často vyloženě infantilně, občas mám pocit, že to snad ani není on, ale brácha Tasmánskej čert (schválně poslechněte poslední Endless Cemetary přesně ve druhé minutě skladby). Kapela sice působí sehraně, což jsem ani nepřepokládal, že bude jinak, ovšem nějaká svěžest z předchozích desek se nekoná. Myslím, že ani solidních melodických nápadů alá None So Vile se nedočkáte. Občas kapela spustí nápad trošku solidnějšího kalibru, ovšem zabije to dost často něčím nemilým, viz Frantic Pace of Dying v čase 3:38, kdy se nasypaná riffáž solidního střihu změní v melodickej bubu metal s klávesama!!! Ne, tohle se mi prostě nelíbí, hodnotit to budu už asi muset, ale vůbec se mi to nelíbí a vůbec po vyposlechnutí tohoto produktu jsem bušil pěstí do skříně a ronil slzy jako krokodýl… nemám tu desku rád, nelíbí se mi to a je jedno, že Flo je pořád zupa bicmen, když to prostě netáhne. Seru na nějakou objektivitu, prostě je to podle mě deska o hovně a jestli má na tuto věc někdo jinej názor, prosím nechť ho má.. Já něco, co v mnoho chvílích zní jak pofiderní modern blackhyperoblastogrind, co se ani kláves neštítí, poslouchat nebudu.

Jo a kdyby něco, ten zvuk mi přijde jako nic moc a i kdyby to mělo nejlepší zvuk na světě, nádhery jako je blacková ptákovina typu Pestilence… či Endless Cemetary z mýho pohledu nejsou nástupci tvorby Cryptopsy. Lituji, mrzí mě to, ale zase tak patologickej fan nejsem. Třeba na to dojde nějaký objektivnější názor třeba od Pajdaje, ale ode mě to fakt nečekejte.

P.S.: Ono nazvat to moderněji udělaným Hypnosem, by možná taky uplně od věci nebylo.

• Rated 6 out of 10.

Ajaj, to zas bude, až se natěšení blasteři dočtou, jak pán nade mnou ty nový Crypto zprznil :) Vtipné je ale to, že nekompromisní Střap sice nazývá Cryptopsy za gay…, a přitom má v našem ug největší kozy, ale má vlastně asi pravdu :(.

Jaké ti Kanaďani to nové cd tedy udělali? Minimálně rozporuplné. Zvuk je sice čistý, ale je jakýsi okleštěný na síle, zní to tak ňák napůl a plytce, lépe předprodukčně. To by však snad až takový průser nebyl (dá se), ale změn doznala také muzika. Ubylo komplikovanosti, i když primitivní to samozřejmě není, ale opravdu chybí jakási svěžest a hlavně pořádný mozek. Nápady v muzice sice stále jsou, ale motivy na sebe jsou občas nešetrně nalepeny a nezní to někdy úplně přirozeně. To všechno ještě svou až “přehraností“ přebívají Floovy bicí, které samozřejmě jsou maximální, ale někdy je to až moc, ale hloupé je, když Flo třeba tři(čtyři)krát změní tempo nebo rytmus za riff, což zní super, ale vy si tím jen uvědomíte, že ríffek jede konstatně to své a nic se v něm vlastně krom těch bicích nemění. To u Cryptopsy fakt nebylo zvykem. Když ale toto všechno přejdu, jedna věc se na Once Was Not fuckt přejít nedá ani za nic. A to je Lord Worm. Nevím, jestli Qubečanům mrdlo, protože muzika sehraná je, ale “zpěv“ je opravdu průůůser a kdesi si porůznu plave mimo. Má přímo zoufalou rytmiku, prakticky nijakou barvu a absolutně nijaký nápady. Představte si toho nejhoršího Barnese z dob Eaten Back to Life (také doplněného Maniacem ex-Mayhem; píčovina The Pestilence…). Zlomem půle alba na nás pak stále častěji vypadávají nablacklé melodie a s tím přichází řev/vřískot a tasmánskej čert. Hrůůůza…

Tak a teď babo raď. Budu-li se zabývat tím, že poslouchám novinku Cryptopsy, asi se přikloním ke Střapovi a sejmu Crypto 3kou 4kou. Budu-li ale korektní s ohledem ke zbývající scéně, můžou si ty javorový vejmrdi blahopřát, že maj Floa a že nepřihuřuju oči, ale rovnou ucpávám obě uši a dám slabou 6ku z nostalgie. Retro jsem totiž od Cryptopsy voobets nečekal!

aha, takhle to myslíš - já to zase nevztahoval přímo na unspoken - to byl spíš obecný postřeh...

reaper: jsou tam z toho oprasknuty cely pasaze a stejne to nevali...cili tohle jsem od ty kapely fakt nechtel. kde nic neni, ani smrt nebere.

ad střap: