Autor: 85 Uživatelé: 80 Tvé hodnocení: hodnoť
DEADPOOL -

DEADPOOL

Deadpool ukazuje alternativní směr, jak lze udělat zábavný film plný akce, humoru a nadhledu, jenž mnohým podobným filmům chybí. V tomto směru je až přelomový.

DeadpoolDeadpool je jako vůně do auta. V okamžiku jejího vytažení z obalu, je to rozhodně to nejsvěžejší, co vám v tu chvíli svět může přinést. Jestli to vydrží, ukáže až čas. Každopádně se jedná o jeden z nejlepších způsobů, jak strávit valentýnský večer.

PRkaři filmu Deadpool opakovaně tento způsob strávení „svátku zamilovaných“ virálně podporovali různými memy a hlavně alternativním plakátem, který úspěšně simuluje plakát na romantický film. Také jedna slečna v kině se rozlíceně během úvodních titulků obrátila na svého přítele a vyčítala mu, že jí tvrdil, že jdou na „zamilovanej film“ a že tohle tak rozhodně nevypadá. Kdyby slečna byla trpělivější, hlavní postava by jí v tom, že opravdu na „love story“ kouká, následně utvrdila.

DeadpoolPokud se zaměříme stručně na dějovou linii (v tomto odstavci jsou mírné až středně-těžké SPOILERY), film nám předkládá příběh hrdiny, který je bývalým vojákem se speciálním výcvikem a ve volných chvílích se nechává najímat jako vymahač pohledávek různého druhu. V tomto není vůbec vybíravý, takže pokud byste někomu chtěli pohrozit, protože vám ve škole krade svačiny, kontaktujete Wade Wilsona (občanské jméno Deadpoola). Mimo vymáhání pak nemá na starosti nic lepšího než být cool. Jeho existenci následně poznamená setkání s jeho budoucí přítelkyní, se kterou tvoří samozřejmě ideální pár do doby, kdy musí přijít zvrat. Zde je to zjištění o rakovině, která už je Wilsonovým tělem prolezlá. Následně je kontaktován pochybným mužem (hlavní mimozemšťan z Galaxy Questu) a je mu nabídnutaDeadpool alternativní léčba. Tato léčba je poměrně drsnější než chemo, Wade Wilson při ní utrpí nechtěný facelift a získá schopnost sebeuzdravování. Tak se zrodí Deadpool, kterého nezajímá nic jiného, než pomsta Ajaxovi (nemastný neslaný záporák mající „jméno po mycím prostředku“), který má na svědomí jeho proměnu. Velmi mu totiž záleží na jeho vzhledu a podobu „avokáda, které ošukalo shnilé avokádo“ nepokládá za vhodnou pro něho samotného a hlavně pro jeho přítelkyni. Následný děj je pak už jen zběsilou a vtipnou honbou za pomstou přerušovanou nabídkami stát se X-Menem, kterou sice odmítne, ale žáky Charlese Xaviera využije.

Deadpool je po Wolverinovi další sólovkou ze světa X-Menů. Ovšem jde o velmi netradičně pojatou tradiční komiksárnu. Celý film je vystavěn na jednoduchém principu vykonání pomsty na úhlavním nepříteli a je kořeněný neustálým přísunem černého humoru, gagů a mezifilmového popichování. A vše stojí a padá s hlavní postavou neortodoxního mutanta Deadpoola, který nejenomže neustále hláškuje, ale zároveň přímo komunikuje s diváky a plně si uvědomuje, že je komiksovou postavou zhmotněnou ve filmu.

Deadpool

Film má dobrý spád, zvláště v první půlce. Hlavní hrdina během úvodní scény odbíháním do minulosti převypráví svůj původ a svou „love story“. Toto úvodní přebíhání jednotlivými časovými liniemi je velmi zdařile podané. Ačkoli se děj samozřejmě odehrává kolem hlavního hrdiny (jde  o sólovku), Deadpool je však obklopen výbornou skupinou vedlejších postav: taxikář zhrzený neopětovanou láskou, slepá paní domácí milující drogy a nemilující skládání nábytku z Ikey, „Plechový“ x-men v roli „Jehovisty“ Charlese Xaviera, loajální barman, který by do bitvy šel, ale nepůjde, protože se mu nechce, ale určitě si oblíbíte i další. Cameo si zde jako vždy střihne komiksová legenda Stan Lee.

DeadpoolJe znát, že Deadpool je pro Ryana Reynoldse srdeční záležitostí a jeho herecký výkon je naprosto přirozený a uvěřitelný. Ono ho také moc vyhrocených okamžiků nečeká. Tedy zažívá jich během filmu plno, ale v drtivé většině k nim přistupuje velmi odlehčeně. „V pohodě“ je i Deadpoolova „femme fatale“ v podání Moreny Baccarin, což mě docela potěšilo, protože ji mám zafixovánu jako velmi protivnou a otravnou manželku Nicholase Brodyho z Homelandu. Hlavní padouch hraný Edem Skreinem (původní Daario Naharis z GoT) je mdlý, a tak nějak vůbec nevím, co na něm vyzdvihnout či kritizovat.

Deadpool

Celý film je svým způsobem přelomový a to hlavně z důvodu, že komiksovky začínají být poslední dobou podobné jedna druhé a sázejí především na efekt a akci (která vinou přemíry CGI vypadá často dost sterilně), ale něco stálejšího ve vás nezanechají (noví Avengers, nový Superman, Thor…). Pak Deadpool působí o to svěžeji. Navíc se ubírá i svým směrem v rámci x-menovského vesmíru, který nám celkově nabízí, když mírně přimhouříme oko u dost chaotické a překombinované trojky a ještě více u prvního Wolverina (dokonce se několikrát dočkáme i samotného Hugha Jackmana, který dosud nevynechal žádný x-menovský film, zde ho však uvidíte trochu jinak), jeden výborný film za druhým. Deadpool prostě ukazuje alternativní směr, jak lze udělat zábavný film plný akce, humoru a nadhledu, jenž mnohým podobným filmům chybí. A informace, že Deadpool v návštěvnosti natrhl milionkrát ohranou prdel Michalu Davidovi, je v našem státě vesmírutyčná.

---- --- -- - -- --- ----

USA / Kanada, 2016, 108 min

RežieTim Miller

ScénářRhett ReesePaul Wernick

KameraKen Seng

HudbaJunkie XL

HrajíRyan ReynoldsMorena BaccarinEd SkreinT.J. MillerKaran SoniMichael Benyaer,Stefan KapicicBrianna HildebrandStyle DayneKyle CassieTaylor HicksonAyzeeNaika ToussaintRandal ReederIsaac C. Singleton Jr.Justyn ShippeltDonna YamamotoJed Rees,Hugh ScottGina CaranoCindy PiperEmily HaineAatash AmirChad RileyPaul Belsito,Darcey JohnsonLeslie UggamsKyle RideoutJason William DayStan LeeBen Wilkinson,Rachel ShawPaul LazenbyRob HayterGreg LaSalle

ProdukceSimon Kinberg