DEFEATED SANITY - Passages Into Deformity

recenze
bizzaro
Hodnocení:
10

Naprosto ultimátní, ale především do detailu promyšlený masakr a nově asi i nejintenzivnější bdm album, jaké jsem v životě slyšel. Defeated Sanity na „Throne of Blood“!

Defeated SanityO Defeated Sanity z Dojčlandu jsme tu už psali. Annal vychválil jejich předchozí desku a byli jsme i na koncertě, takže nemusím jakkoli sahat do jejich minulosti, abych vám kapelu přiblížil. Jen pro zopakování: Defeated Sanity hrají bdm, tedy styl nazývaný jako brutal death metal. Ale ouha! Bez jakéhokoli vysvětlení by tato takto nahozená škatulka byla pro tuhle kapelu dost úzká, až svazující. Jasně, Defeated Sanity hrají pořádně zahuštěnou bdm porci i s tunou slammingů, ale dovedete si představit, že já, jako milovník tech/prog metalů, bych tady mínil psát o téhle prázdné (Devourment namátkou) muzice?

Takže odhazuji stranou veškeré předsudky z uvedené škatulky a minimálně už potřetí (Passages Into Deformity je albem čtvrtým) se vnořuji do stěsnaného prostoru šílenství, bolestí, mutací a všech možných i nemožných smrtí. A že jich věru není málo. Passages Into Deformity je totiž hodně silné kafíčko. Hodně silné! Pro milovníky klasického žánru bude deska místy asi náročná, možná lehce nesrozumitelná a snad nekompaktní (materiál je hojně strukturovaný), pro ostatní posluchače tahle porce bude zas až moc extrémní a snad i pohlcena sama v sobě. Pohlcena v maximálně intenzivní brutalitě a dle jména celé sbírky plná zvrhlých kousků vedoucích k vaší deformaci. Neřku-li decimaci.

Defeated SanityMateriál na desce je vskutku extrémní každým coulem a nenalézám na něm snad vteřinu, kde by kapela polevila byť jen o 1%. A to se na něm po celou jeho délku nenachází pouze jen sypačky, těžce hutné slamy a nelidský ryk. Jasně, Defeated Sanity s tímto silně pracují, aby ne, ale po pozornějším poslechu musí každému dojít, jak Defeated Sanity neuvěřitelně šlapou. („To maká.“ © Aran) A jak skvěle zde pro kapelu pracuje dynamika a strukturovanost skladeb. A také každého riffu, každého rytmu, snad vyjma toho naprosto nelidského ryku Konstantina (ex-Despondency). Ten sice často zní dost monotónně, ale k muzice sedí a nemám s ním, překvapivě, problém. Na několika místech jsou ve stereu ke slyšení jeho zdvojování (Verblendung) a i v té základní poloze lze jeho nuance, kdy jde ještě více do hloubek, utlumuje se nebo drásavě hrdelně syčí, rozpoznat. Ale pro vokál tuhle muziku pro nejotrlejší z nejotrlejších opravdu poslouchat nebudete.

Snad se mnou budete souhlasit, že brutal death, pokud jej nechcete hnát v techničtějších – vyšších – notách, je dost těžké udělat od konkurenčních spolků nějak výlučně nápaditý a probarvený. Defeated Sanity ale na Passages Into Deformity nápady nešetří, ačkoli si vystačují s omezeně nekompromisním výrazivem. Je pro mě tedy záhadou, jak v tom mohou být tak závratně úspěšní. Každá skladba (hymny jako Verblendung, Martyrium nebo Perspectives se stopáží 6:49 se nutně musí stát bdm pilíři!) krom dostatečně silných motivů, nečekaných zvratů a řádně nechutných groovů, které by rozhoupaly i panelák, obsahuje explozivní nástupy a momenty neuvěřitelně technické s drobnými pestřícími fineskami. Zasekávací slamy, které jsou do skladeb vsunuty neuvěřitelně citlivě, se v rámci svých bloků zpomalují a zrychlují a plynule, někdy jsou přes ně jen tak naloženy, přechází do hmatníkových běhů (skoro nikdy ve vyšších tónech, takže vyplouvají a na první poslech je není vždy jednoduché postřehnout). To samé bicí. Ale nejen tyhle dva nástroje společně, jednotlivci, včetně basy, která i v té hutnosti solidně přelézá přes celou tu stěnu, si to na nejrůznějších místech střílejí zvlášť sobě jakoby do protirytmů. Co ale dále tuhle kapelu dělá pořádně silnou a vymezuje ji z tupého tlumení hmatníku, je ten nejvražednější riffing – silný, chytlavý, úderný – a nápadité bubny (slyšeli jste již dříve v tomto ranku do skladby zakomponované bicí sólo?), které sahají snad pro všechny druhy klepaček, které existují a je tu několikero momentů, kdy se v rychlém sledu vystřídají šupem po sobě; sražená, sešívačka, blast i rytmizovaný gravity-blast.

Defeated Sanity

Mohlo by se celkově zdát, že to Defeated masírují hlava nehlava, ale takhle celkově promyšlenou a koncentrovaně brutální desku, kde se neztrácí její tlak, jsem asi ještě neslyšel. Passages Info Deformity umí po svém vstřebat to nejsilnější ze Suffocation (síla riffu, nástupy), Disgorge (kontrolovaná zběsilost), Malignancy (extrémní technika) a starších Cannibal Corpse (rovnější riffy). Nebudete-li se orientovat, zaměřte se na práci bubeníka, jež by klidně mohl hrát jazzík (a taky že se to v jeho bubnování silně projevuje), ale metal mu jde snad ještě lépe. Jako na vodítku při jeho bubnování pochopíte, jak Defeated Sanity komplexní, vybudovaná a promyšlená brutalita jsou, aneb „Zabij mě něžně, ale ať to jasně cítím a je u toho hodně krve!“

Defeated SanityJsou prostě desky, u kterých po prvním poslechu poznáte, že už se k nim vracet nebudete a naopak samozřejmě i ty, u kterých už takhle na začátku roku víte, že nejenže v přehrávači zůstanou několik týdnů a měsíců, protože vás prostě sesmahly, ale dokonce že se bude jednat o záležitost hodnou umístění v ročním žebříčku. A mezi tyhle druhé Passages Into Deformity náleží.
 
PS: Pokud někomu bude vadit zvuk „pixla“-virblu, je to památeční jazzový kousek po Lilleho zesnulém otci, který s kapelou navíc hrával jako druhý kytarista.

Vložit komentář

DR - 07.04.19 22:18:22
Mimochodem, na týhle desce je i vůbec poslední riff od Wolfganga Teskeho - Naraka, 1:32.
Franta N. - 25.03.19 20:43:27
No jo. Zatímco většina BDM kapel si pobrukuje o zombících a kanibalech, Defeated Sanity tu smrt a krvelačnost fakt zhudebňují. Za mě taky určitě vrchol subžánru, a nechce se mi rozhodovat mezi třemi vynikajícími alby (Psalms, Chapters, Passages).
DR - 17.03.19 19:39:59
mIZZY - 21.01.19 08:34:38
Nebuďte Lídl-socky a zajděte si raději na pořádný pivo do Rozmanitosti, která je jen dvě zastávky tramvají od Chumelenice, a co se kvalitního výběru týče, tak nemá v okolí konkurenci. V průběhu koncertu pak do večerky k Ťongovi na Plzeň.
lemmy - 21.01.19 02:28:29
má tam německý piva s neuvěřitelným poměrem cena/voltáž, stout, ipa a german red. fakt fest doporučuju zkusit, za ty prachy neuvěřitelný.
lídl? ten má jenom arguse ne?
gába - 20.01.19 19:11:40
mnoooo ty kráso...a to chci vidět hlavně jenom DS....Terka Blanchard na sezení za 1250, stání 500
Brute, ale v Jazzdocku se nebude sypat :-)
brutusáček - 20.01.19 13:05:30
mnoooo ty kráso...a to chci vidět hlavně jenom DS....Terka Blanchard na sezení za 1250, stání 500
DR - 20.01.19 10:12:38
Ve stejný den hraje v Jazzdocku Terrence Blanchard...
brutusáček - 17.01.19 23:01:06
lídl? ten má jenom arguse ne?
lemm - 17.01.19 22:05:59
bude blaze, těším se moc. další den pak Acherontas, takže zůstanu, můžem vypít třeba nějaké pivo (teď teda jedu nekompromisní lídl beercraft :D neuctíš mě hovnem!)
gába - 17.01.19 13:34:54
Supeeer, takže pre a after party doufám zaručena!
brutusáček - 17.01.19 12:11:24
i brno? to bych si včíl vzal druhý den nemocný den
lemmy - 16.01.19 22:07:56
Hura, tam se sejdem hadam ve velkym poctu
gába - 16.01.19 15:08:06
jeeees!!! zatím nejlepší zpráva letošního roku! :-D
DR - 16.01.19 12:03:47
Výborně!!! Zvuk bude asi stát za hovno, ale co už... https://www.facebook.com/events/244385096440717/
DR - 28.11.18 21:37:00
Nebo tady: https://www.youtube.com/watch?v=d6BwXyliPLE Ale to publikum je úplně mrtvý :-(
gába - 27.11.18 17:10:03
https://youtu.be/7N8JEDjCH8A Pyyytcho! Důkaz místo slipů! Tohle je v současnosti nejbrutálnější death metal, bez debat :-)
gába - 25.11.18 09:35:59
Já to pochopil a souhlasím s tebou. Možná jsem se blbě vyňadřil...
DR - 24.11.18 22:11:59
Gába: Myslel jsem od roku vydání - tzn. 2013...
gába - 24.11.18 18:21:08
Ale ne. Tohle se dá kvalitativně srovnávat třeba s krvácením pro fusekli, prvním Decrepit Birth nebo Reduced to Ashes. Přiblížilo se tomu od té doby nejvíc asi Iniquitous Deeds.
gába - 24.11.18 17:58:24
Od tohohle alba nevyšla lepší BDM deska!!!
Odvážný tvrzení, ovšem vyvrátit nelze :-)
DR - 09.11.18 11:41:25
Od tohohle alba nevyšla lepší BDM deska!!!
brutusáček - 14.04.16 20:30:15
bizzaro - 05.05.15 10:07:13
DS se zblaznili! ale super i tak! https://www.youtube.com/watch?v=njwBk9Rb90Y
brutusáček - 03.04.15 10:01:05
vsem, kdo ma rad tuhle chorobu, necht si sezene EP Derogation - Revival of a Nest Ignorant, totalni killer z Kyjeva
masakr...propojení s DS tam je, působí tam bývalý pěvec (DS) Jens Staschel
bizzaro - 27.03.15 14:09:39
vsem, kdo ma rad tuhle chorobu, necht si sezene EP Derogation - Revival of a Nest Ignorant, totalni killer z Kyjeva
bizzaro - 29.10.13 21:36:38
DR - 02.06.13 11:12:41
Prej letos vyjdou Ingurgitating Oblivion. Očekávání velký, i když po takový pauze...
DW - 20.02.13 09:37:47
album na pohodu, občas mě nasere nějakej break, ale celkově ok. Pro všechny staromilce ještě letos k mání Guttural Secrete. Devourment místama taky cool.
Střap - 19.02.13 23:22:39
možná si to vejš neslyšel tolikrát co suffo ;-)
:-))) zkoušíš to hezky, ale marně.
brutusáček - 19.02.13 22:59:28
A ta věc recenzovaná nahoře není pro mě lepší vůbec v ničem :-) ani v brutalitě :-)
možná si to vejš neslyšel tolikrát co suffo ;-)
GIANNI - 19.02.13 22:25:55
hmmm...tak jestli suffo na nový fošně ubrali s brutálností, tak já dneska asi poslouchal něco úplně jinýho... musim dát za pravdu Střapovi, je to super a moc se mi líbí, i když né zdaleka tolik poslechů sem tomu dal... celkově se mi zdá i riffování trošku jiný než bylo zvykem u suffo (nevim jak to líp nazvat) a hlavně bicí s basou pořádně vražděj...a Frank vládne
bizzaro - 19.02.13 22:03:30
jsem moc spokojen minimálně rytmika díky zvuku basy a Daveovi
no vidis, a ja jsem z toho - rytmika - (prvni poslechy samozrejme) zklamanej hodne :/
Střap - 19.02.13 21:00:26
roli to hraje:-) je to super deska a jsem moc spokojen minimálně rytmika díky zvuku basy a Daveovi je pro mě o hodně vejš než Suffocation - Suffocation. A ta věc recenzovaná nahoře není pro mě lepší vůbec v ničem :-) ani v brutalitě :-)
brutusáček - 19.02.13 20:18:07
aha tak si to měl dřív neasi :).....nicméně jako kdyby to hrálo roli :) pár poslechů navíc :)...no ale dost offtopic o suffo
Střap - 19.02.13 19:55:24
stačí :)....nicméně já jsem toho názoru že blood oath překonávaj určitě a s/t nešahají ani po kotníky...otázka je jestli se to dá srovnávat...byť pořád to jsou suffo
No vidíš já ti jednou už psal, že jsem death metalovej zednář :-) To není pár dní po leaku.
brutusáček - 19.02.13 19:50:14
nevim, co je lepsi, ale vim co je horsi, neucelenej nazor par dni po leaku...
že jo, taky si myslim :)
Mě přijdou Suffocation jak brutalnější tak lepší a mimoto originální. Jako odpověď to stačí?
stačí :)....nicméně já jsem toho názoru že blood oath překonávaj určitě a s/t nešahají ani po kotníky...otázka je jestli se to dá srovnávat...byť pořád to jsou suffo
666 - 19.02.13 19:27:28
no ce je lepší vyměklost nebo revival? :)
nevim, co je lepsi, ale vim co je horsi, neucelenej nazor par dni po leaku... Jinak jsem si to ted pustil a jedno ze jmen jako Internal Bleeding, Pyrexia, prvni Deeds, Deprecated melo v souvislosti s touhle deskou padnout i jsem mel pocit, ze chlapci si sjeli dostkrat Erosion of Sanity. Jinak nic proti, takhle nadseny recky se dneska uz moc nevidaj. Taky mi to pripomnelo stary casy :)) Jsem zvedavej jestli nahodou ta deska nejak prispeje k obrode tohohle stylu. A mj. diky tomu prirovnani k CC a ted poslechem jsem si vzpomnel na stary Broken Hope: http://www.youtube.com/watch?v=F8hbf-yOmw4 Za sebe bych hodnotil: Exekuce 100 Originalita 30 Produkce 80, kolik to je zprumerovany? :)
Střap - 19.02.13 18:13:03
no ce je lepší vyměklost nebo revival? :)
Mě přijdou Suffocation jak brutalnější tak lepší a mimoto originální. Jako odpověď to stačí?
brutusáček - 19.02.13 17:02:39
Gianni čekej od Suffo vcelku dost. Je to fakt dobrá deska. Slyšeno hodněkrát.
napiš to ;-)
s tema Suffo prrr decka :) radsi dal onanujte nad timhle revivalem stary brutality :>
no ce je lepší vyměklost nebo revival? :)
666 - 19.02.13 15:28:37
s tema Suffo prrr decka :) radsi dal onanujte nad timhle revivalem stary brutality :>
bizzaro - 19.02.13 15:15:57
Neskutečná, velmi chytrá a zároveň maximálně brutální věc (jakože třeba u novejch Suffo tý brutality se člověk nedočká).
souhlas. bohuzel naprostej.
Střap - 19.02.13 15:09:12
Neskutečná, velmi chytrá a zároveň maximálně brutální věc (jakože třeba u novejch Suffo tý brutality se člověk nedočká).
Nemyslím si, ale tak jako názor to beru.
Leif - 19.02.13 14:13:29
Neskutečná, velmi chytrá a zároveň maximálně brutální věc (jakože třeba u novejch Suffo tý brutality se člověk nedočká). V tomhle subžánru se nevyznám, ale vypadá to skutečně na ideál, obzvláště když to potvrdil šéf. Zvuk bicích mě moc baví, dokonce v tom spatřuju humoristický prvek. pokaždý, když slyším ten kastrol, rozhostí se mi na obličeji široký úsměv (ale v dobrým). V neposlední řadě jsem rád, že se nejedná o gore tématiku, v textech lze dokonce zpozorovat určitý zajímavý myšlenky, i když formálně nemaj příliš vysoký literární kvality.
GIANNI - 19.02.13 13:43:34
Gianni čekej od Suffo vcelku dost. Je to fakt dobrá deska. Slyšeno hodněkrát.
očekávání mám opravdu veliký, nedávno sem poslouchal celou jejich tvorbu, starý desky sem tolik neznal a teď se těšim na novotu... aktuálně to mám v přehrávači a tlačim to do hlavy
Střap - 19.02.13 13:09:44
Gianni čekej od Suffo vcelku dost. Je to fakt dobrá deska. Slyšeno hodněkrát.
brutusáček - 19.02.13 13:05:25
ještě čekám nový Suffo a snad se moje chuť k poslouchání muziky vrátí...
no být tebou moc bych nečekal..od toho :) DS samozřejmě v lati, na virbl si zvykam, ale je to celkově tak extrémní, že s ohledem na to co poslední dobou posloucham musim opatrně..abych neměl v gatích :)
GIANNI - 19.02.13 12:39:36
jakože mě žádný nový desky a celkově hudba v poslední době moc nebere, tak z tohodle mám nasráno v gatích! ještě čekám nový Suffo a snad se moje chuť k poslouchání muziky vrátí... jinak šéfe super recka, zhltnul sem to jak prd :))
666 - 19.02.13 12:36:04
hraje dneska vubec nekdo tenhle IB/Pyrexia styl takhle ohrouble a zaroven nabusene?
bizzaro - 19.02.13 12:13:40
"nejintenzivnější bdm album, jaké jsem v životě slyšel" fuh no silne slova a rovno este aj od sefa... :) som teda velmi zvedavy co to da :))
:) tak par by se jich naslo, ale po letech deska, ktera v soudobym zanru nenajde konkurenci
Cronic - 19.02.13 12:12:06
"nejintenzivnější bdm album, jaké jsem v životě slyšel" fuh no silne slova a rovno este aj od sefa... :) som teda velmi zvedavy co to da :))
Annal - 19.02.13 12:10:54
Souhlas s Kudrnacem. Minule tribute to Consume the Forsaken, tentokrat Techternal Bleeding. Gravity blastneru je tu tentokrat minimum, klidne by jich mohlo bejt vic. Lille neni zadna cvicena trrrr opicka. Mam rad ty jeho prechody kvedlacka/cink cink/zatezkanej nydm groove/cink cink/trrrr/cink cink/najazzly techno.
666 - 19.02.13 10:22:22
spatne? tak zalezi, zda nejde primo o zvuk bubinku, viz my PS v recce
to uz byla jen obecne nemistna poznamka, zvuk tyhle desky komplet je v lati
bizzaro - 19.02.13 09:54:03
jsou horsi veci - treba spatne nazvucenej rendlik v klasickejch sypackach, jojo :D jj, nemci narozdil od nas dohanej
spatne? tak zalezi, zda nejde primo o zvuk bubinku, viz my PS v recce
666 - 19.02.13 09:30:58
gravity nesnasim, tady to sedi, jsou to takovy jemny proklady, sem tam naka pasaz, ale zasadni je jasnej rendlik v klepackach! :) Nemcum ujel vlak v leccems, dohanej
gravity sedi ale furt spis rusivej element nez neco extra...prekousnout se to da, jsou horsi veci :) treba spatne nazvucenej rendlik v klasickejch sypackach, jojo :D jj, nemci narozdil od nas dohanej
bizzaro - 19.02.13 09:17:25
Kvuli tem par gravity blastum jsem to z prehravace uz vyhodil, casem se k tomu vratim. Uplnej fanousek DS nejsem, ale libi se mi jak Nemci, kterym kdysi ujel v bdm vlak nepolevili a po XX letech tam maj celkem slusny kapelky.
gravity nesnasim, tady to sedi, jsou to takovy jemny proklady, sem tam naka pasaz, ale zasadni je jasnej rendlik v klepackach! :) Nemcum ujel vlak v leccems, dohanej
666 - 19.02.13 08:55:13
Pred touhle deskou DS poslouchali spis stary zakladni veci jako Pyrexia, Internal Bleeding, Repudilation, Deprecated nez Disgorge a podobny... Takze mi to zni jako aktualizovany a opatchovany puvodni bdm pro rok 2013, v hodne dobrym slova smyslu. Byla hodne prijemna nostalgie slyset jak tomu hosi nalozili, to respekt. Kvuli tem par gravity blastum jsem to z prehravace uz vyhodil, casem se k tomu vratim. Uplnej fanousek DS nejsem, ale libi se mi jak Nemci, kterym kdysi ujel v bdm vlak nepolevili a po XX letech tam maj celkem slusny kapelky.
bizzaro - 19.02.13 08:54:18
stovku jsem loni zadny desce nedal, husty

Zkus tohle