DIMMU BORGIR - World Misanthropy (2DVD)

cannibal.X
10

Do rukou a k uším se mi dostalo DVD od známé/oblíbené skupiny Dimmu Borgir World Misanthropy. Byl jsem příjemně překvapen jednak kvantem husté muziky a druhak, jací jsou Dimmáci pařani...
DVD skvěle začíná, dostává se nám uvítání od největších a nejrychlejších německých super pařanů a pak už jenom úzký výběr toho, co chcete doopravdy vidět a hurá na to...
Skvělá šou ve Wackenu a píseň Blessings Upon the Throne of Tyranny otvírají hodně temné dveře k prvnímu disku, bombastický zážitek se naskýtá jak muzikantům, tak fanouškům a obě strany to na sobě naprosto otevřeně nechávají znát, radost z extreme hawai/old thrash metalu s klávesami od Mustise a přesnou bicí baterií od Nicka Barkera... (taky se Vám to přechylování nelíbí)... končí píseň, šou je dočasně pozastavena, na řadu přichází intermezzo, kde se představuje plac, kde Dimmu zrovna hrajou, materiály, které by se na jiný disk nemohli dostat (vtipné záběry uklízení např.) a jako poslední vsuvka se vždy přihlásí o slovo jeden z bandy a povídá o sobě a o své inspiraci k životu!!!
Wackenová šou se střídá s klubovým koncertem v LKA Stuttgartu a v podstatě celé světové tour je zachyceno velice barvitým způsobem, dokonce i překvapivý misantropický závěr se Vám bude líbit!!!
Takže prvnímu disku dávám 10…

…druhý disk je trochu jiný, představuje nám velice zkrácenou historii Dimmu, z hudební perspektivy... Obsahuje živou šou z Polska z roku 1998, ještě se starým bubeníkem a osvětluje nám, proč se stal black metal v té době tak populární... no možná to bylo už rok předtím, ale nuž čo, len keď nám chútí!!!
Blacková podoba Dimmu je hodně zřetelná a ukazuje nám, že Dimmu nebyli zas až takový hit-makeři, teď jim to jde daleko lépe (podle mě), ale rozumíte do těch kytar řežou s ne až tak profesionálním nadhledem!!! A ta muzika také není zrovna nejpropracovanější, nálady se málo střídají a prolínají se příliš podobné riffy, i když se jedná pouze o tři písně!!!
Pak je zde poměrně krátká stopa s festivaly v roce 1999, jedná se o materiál převážně získaný prostřednictvím amatérských kameramanů, ale i tak to není špatné, ale pánové si s tím mohli více vyhrát!!!
Na DVD je také úplně první klip z roku 1995, wow, uvídíte jaxe Dimmu vyvinuli v průběhu menším deseti let, klipy se nechte překvapit... bohužel poslední klip je jenom kamerový sestřih z Wackenu na prvním disku k písňi kompletně od Shagratha Puritania... to se hochům moc nepovedlo, měli spíš natočit nový videoklip a šoupnout ho sem... kromě obrázků v poměrně rozsáhlé fotogalerii
zbývá už jen dodat, že první disk je lepší a poděkovat všem v závěrečných Credits!!!
Takže druhému disku dávám 7.3

Jo a ještě něco, DVD je od 16 let... příjemnou zábavu Vám u Dimmu Borgir DVD přeje CáňňaX MCX.