Autor: 80 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Pleasureligion

DRASTIQUE - Pleasureligion

Italská formace Drastique (dřive Drastic – pod tímto názvem vydali svůj debut Thieves of Kisses) vytvořila na svém posledním počinu Pleasureligion opravdu chutnou porci našláplého gothic blacku s nádhernými vokály. První, co zaujme je obal od nikoho jiného než od mistra Saudka. Tak mě napadá, jak je tento český umělec v metalové branži populární (vzpomeňte na cover alba New + Obscurantis + Order od francouzských blackmetalistů Anorexia Nervosa).
Zprvu bych chtěl podotknout, že za celou hudbou Drastique stojí jakýsi Chris Buchman, vokály pak obstarávají Fay (ta má na starost ženské) a Mahavira zvládá

review_511_px2

mužské čisté zpěvy i blackový skřehot. Jak už jsem připomínal, hudba se nese povětšinu času v duchu gotického metalu s občasnými blackovými výpady. Úvodní skladba má hitový potenciál a určitě zaujme na první poslech, hlavně díky charismatickým vokálům. Kytary jsou tak akorát nabroušené a vůbec po zvukové stránce je deska nabouchaná, i když daň za krystalicky čistý zvuk může být pocit jakési sterilnosti. Zkrátka je na každém, jestli mu sound Pleasureligion sedne. První skladba přesně ukazuje, o co asi Drastique jde. Žádné překomplikované, kdovíjak novátorské prvky bych určitě na tomto albu nehledal. Pleasureligion spíše nabízí kvalitně zpracovaný gotický metal, v kterém je kladen důraz hlavně na chytlavé melodie a líbivé vokály. Další peckou s velmi hitovým potenciálem je bezesporu Perfect Nothing, kde na nás vybafnou překrásné klávesové melodie doprovázeny majestátnou kytarovou hradbou. Celá skladba zní hodně bombasticky a je doprovázena jak jinak, než úžasnými vokály. Pětka Maria Magdalena je trošku vybočující z řady. Svou lehce

review_511_px3

kybernetickou atmosférou příjemně album zpestří. Naprostým vrcholem je pak Immortal Beloved, která se nese převážně ve středním tempu s opravdu zabijáckými blackovými výpady. Dokonalou třešničkou na dortu je pak vyvrcholení skladby, kdy na nás Fay naléhá tak melancholickým, naříkavým vokálem, že je hrozně lehké podlehnout pocitům totálního zmaru a beznaděje. Těžko se mi vybavuje krásnější a smutnější pasáž…Neuvěřitelné.
Na závěr bych dodal, že Drastique obě svá dlouhohrající alba vydali u Beyond Productions. Nic nového a převratného nečekejte, ale kvalitní hudební zážitek vám zaručuji. Ohromné plus tohoto alba je, že Drastique oplývají téměř nevyčerpatelným množstvím skvělých hudebních nápadů a melodií.