ELEMENT - Aeons Past

recenze
consPiracy
Hodnocení:
8

San Francisco vlastní vyjma charakteristických popisků udávaných v každém turistickém průvodci od legendární městské části Bay Area, kde svá studentská léta a vlastně i ta nejlepší muzikantská léta prožili členové DEATH ANGEL, až po nejslavnější z mostů Golden Gate Bridge či charakteristickou mlhu, která může v jarních měsících zahalit celou západní část města na celý den do bílo šedých šatů, rovněž výborný čich na kvalitní muzikanty, o kterých je známo, že se v

review_1231_px2

rámci death metalu s ničím nepářou. Zda-li je jejich pověst předbíhá opravdu nevím. Ale rozhodně vím, že na ODIOUS MORTEM, DECREPIT BIRTH či SEVERED SAVIOUR slyší každý fanoušek prvoligového technického death metalu současné moderní produkce všude na světě.
Trojice pohrobků svých předchozích kapel - Mason Gregory (kytara), Pat Norbeck (vox), Chris Lozano (kytara) - se ve stejném roce, kdy oznámila oficiální vznik, tj. 2004, prezentovala čtyřskladbovou nakládačkou progresivně chaoticky laděného technicky naprosto profesionálně zvládnutého zámořského death metalu, kterým o tři roky později nadchla renomované a dnes již jedny z nejkvalitnějších vydavatelů deathmetalové scény Brutal Bands Records, jež se tehdejší trojici, která se v mnoha případech potýkala s personálními obměnami, postarali o vydání plnohodnotného alba Aeons Past.

S trochou nadsázky lze říct, že je to ze San Diega do Santa Cruz co by kamenem dohodil, i když tak daleko opravdu nikdo nehází. To ELEMENT ovšem nijak neodradilo a do předem připravených kytarových kompozic svůj bubenický, a pro tentokrát trochu heavy cítěný um, přidal miláček fanouškovské základny DECREPIT BIRTH a ODIOUS MORTEM KC Howard, který společně s dlouholetým přítelem a současným spoluhráčem v DECREPIT BIRTH Matem Sotelo pomohl desku ve studiu Legion realizovat.
Do typického zámořské soundu, o kterém lze říct, že balancuje na hraně mezi první deskou DECREPIT BIRTH ...and Time Begins, dva roky starou deskou DISAVOWED Stagnated Existence a Reduced to Ashes z dílny kultovních DEEDS OF FLESH z Los Osos, desku v prostorách Imperial Mastering oděl zakladatele a jediný kompoziční člen kapely VILE Colin Davis. Inu, když už hvězdný doprovodný tým, tak ať to stojí za to!
V rámci zpěvu se Gregory s Lazanem pohybují na hranici, kdy mám nutkání je spojovat s jedním ze dvou zakladatelů DECREPIT BIRTH Billem Robinsononem; vyjma

review_1231_px3

zdvojených partů. Nejedná se o žádné negativum. Ovšem pouze v rámci tohoto aspektu se během poslechu pohybujeme ve standardní normě; o sci-fi lyrickém námětu to ovšem neplatí – některé skoro až sci-fi politologické názory směřované k tehdejšímu dění ve Spojených Státech jsou opravdu kontroverzní a stojí za to si jej přečíst.
To další patří k tomu lepšímu, čeho se nám z kalifornské scény od přelomu milénia dostává. Mnohdy nemožné kytarové motivy, které se distancují od jakéhokoliv opakovaného přehrávání a nudné setrvačnosti, odpovídají koncepčním úvahám Mata Sotela o co nejsložitější a technicky nejnáročnější provedení obsahující všemožné formy kytarové hry, čemuž napovídá i progresivní nádech, o kterém lze mluvit až na samotný závěr v minimalistických úvahách, protože ELEMENT tvoří především technicky náročnou, dějově a rytmicky velmi rychlou dvou kytarovou palbu v tom nejlepším zámořském stylu ala zmiňovaní DEEDS OF FLESH, DECREPIT BIRTH či HATE ETERNAL.
Ovšem v tomto půlhodinovém případě je nutno si odvyknout na líbivá kytarová sóla či jinak strukturované melodické linky, protože vyjma kytarového sóla Kronor VII a úpěnlivě melodizované titulní a opravdu nejfamóznější skladbě Aeons Past se dočkáte pouze strojově seřízeného stroje, o kterém lze říct, že je určený především pro žánrově spřízněné posluchače, a vlastně i skalní příznivce deathmetalové techniky. Není tak žádným překvapením, že zde hlavní roli hrají kytary s perfekcionistickými sklony a bicí. Basová linka je samozřejmě znatelná a při detailnějším poslechu lze slyšet, že strukturově je velmi podobná s tou kytarovou. Ovšem nehraje tu v porovnání s dominantní kytarovou předlohou tak výraznou roli.
V případě časové trvanlivosti hraje deska roli dvojí tváře. Posluchač oddaný tak nekontrolovatelně chorobným technickým úvahám najde v albu zalíbení i na přelomu

review_1231_px4

stého poslechu. Kdekdo jiný dokáže desku, jejíž uhrančivý obal s námětem jednoho kosmického období a 12 stránkový booklet ztvárněný Neilem Blevinsem, zahodit v podstatě po prvním bližším ohledání. Je proto velmi dobré si na samotném začátku říct, zda-li máte něco podobného vůbec zapotřebí.
San Diego nabízí jeden ze svých deathmetalových klenotů, o kterém lze říct, že bude vždycky stát v pozadí za svými o poznání známějšími kolegy z branže. Pro fajnšmekry a skalní příznivce technické vyspělosti, rychlého atraktivního sledu, ataku stovek dvou kytarových motivů, moderní produkce a bubenické sady KC Howarda, bude těchto strávených 30min. nejkrásněji strávených 30min. v celém dni, ne-li týdnu i měsíci!

Vložit komentář

annal - 04.01.11 13:15:52
Ja bych to radsi vic death, ale je to spis ufo nez homo;-) Jinak doporucuju EMBRYONIC DEVOURMENT - Vivid Interpretations of the Void. BDM kapela co presedlala na techniku by mela vypadat takhle a ne jako D.Birth...
bizz - 04.01.11 12:09:58
tak co Energy? vic heavy, vic Decrepit/Arsis, min dm, ale uplne zly to neni..
Reaper - 13.08.09 20:29:41
Parada, KC rules
Kuba - 04.08.09 15:47:17
Závěrečná instrumentálka mě dostává:-)
bizz - 31.07.09 12:03:44
jinak tohle cedlo je myslim stale jeste k objednani u Lacerated Enemy, kdyby nekdo chtel ;-)
bizz - 31.07.09 09:06:28
tak jsem po mesicich zas oprasil cd a libi se mi to teda ted vic nez predtim, kdyz jsem si to kupoval :) fajn desticka, lec tentokrat se s Piratem rozejdu o puldbodik dolu :) a bez pochyb APast best song

Zkus tohle