Autor: 90 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Atman [promo '01]

ESICASTIC - Atman [promo '01]

• Label: neuvedeno, 1970
  • Žánr:

Tak toto tří skladbové promo italských ESICASTIC mne velmi potěšilo a má dva předchůdce. Demo 96 a především Undecember - promo ´98. Na něm se tvorba kapely ještě formovala a hledala nějaký konkrétnější směr, i když již na něm je poznat touha toho, čeho ESICASTIC předvádějí dnes. Nyní se již opravdu jedná o progresivní technický death metal ovlivněný jazzem a art-rockem 70-tých let s feelingem CYNIC - především co se sól a kytar vůbec týče. Ti šťastnější z vás je shlédli na letošním Brutal Assaultu na podiu B, kde neměli nijak dobrý zvuk, buhužel..:(..ale jinak...mňam, aneb Prima vařečka.
První dvě skladby se nesou více v death metalových vodách s výrazným vlivem rocku, možná funku a fusion. Ta třetí je takový psycho rock/jazz s občasnými disharmoniemi zkreslených kytar, kde si užijeme přehršel pískání, různých pazvuků a kytarových synths. Promo má skvělý zvuk a je podpořeno - jak jinak - skvělými instrumentálními výkony všech zůčastněných - kdo má rád bezpražcovou basičku [vychlazenou...:)], tak si popapká. Celé promko je nazpíváno a podělěno mezi dva hlasy [takže bez nápovědy - 50 na 50...ano?]. Jedním čistým, jenž mne totálně dostává ve dvojce Self Omnipotence a druhým takovým nakřáplým [je to prostě blackařina :P], ale na nenormální zpěv v podobném stylu hudby jsme si tak nějak již zvykli, že? ESICASTIC pěkně pracují s jednotlivými náladami skladeb a nikam se zbytečně neženou. Vše se nese spíše ve středním a pomalejším [ne pomalým!] tempu, a proto si i jednotlivé motivy dokážete vychutnat a vybrat si, co oušku lahodí. Škoda, že k promu nejsou texty, jelikož dle jednotlivých titulů by se mohlo jednat o zajímávé myšlenky. Odhadl bych to trošku na filozofii, duše člověka...?...snad.
Jsem skutečně rád, že tu máme z Itálie za SADIST [jenž jsem bohužel na Legu příliš nepochopil] plnohodnotnou náhradu.

Esicastic - Simon Fedrigo (bicí), via Einaudi 144, 31015 Conegliano (Treviso), Italy
esicastic@libero.it ; http://go.to/esicastic