FRANTA K. (KRYSAŘ) BARTÁK - Nové písně 2006-2007

kotek
2.5

Ne, pokud máte rádi folk, obzvláště jeho poněkud vycizelovanější podoby, jako post-folk, nu folk, metal folk případně i vzdálenější americkou vlnu psych folku, tohle jméno si rovnou zapište červenou tužkou do deníku se čtyřma případně více vykřičníkama. Zapomeňte na žabomyší války českých předních folkařů a radši si vychutnejte doopravdy silný kafičko s extra přísným cigárem od Franty, familiérně taktéž Krysaře. Nuže pojďme spolu trochu pozlobit šéfa.
A s čímže novým přichází v zemi přeplněné amatérskými samozvanými folkaři, říkáte si. Jeho vskutku originální pojetí má dvě zásadní a žádné jiné indegrience, celý krajíc namazaný lodnem. Psychedelické (z)motance na kytaru, kde se s neřízenou brutalitou ventilujou nálady s až zarážející variabilitou od středověkých balad přes přemýšlivé balady s poselstvím (go vegan! Ha, ha) po veselé, teď to řeknu trochu s nadsázkou, táborové (bez pejorativního kontextu) písně, při kterých to pivečko ne, ne... prostě tam nepadá jedno za druhým a není hned chuť na další, a hlavně si říkáte dýl, ať je to prosím delší. A teď už je jasné, že jsou ostré nábojnice venku, karty na stole, zajíc v oku, voko v prdeli, do píči. Ale do píči! (© Supercrooo), zdání klame, protože to hlavní, to teprve přijde, zpěv a texty. To je to, co ho doopravdy odděluje z nekonečných zástupů ostatních a dává mu punc výjimečnosti.
Experimentování s tím, co lidský hlas vydrží a jaké zvuky hlasivky také zvládnou vyprodukovat společně s polyrytmickým frázováním, s chvílemi naprosto šokujícími předsazováním nebo naopak neočekávánými tichy při odtrhnutých koncovkách sloves („peláš-“..... napjaté ticho..co se děje? ...„il“), nepředvídatelně přísné, skoro až dech vyrážející. K tomu si připočtěte silně metaforické texty, kde přicházejí tak výrazné momenty jako tenhle text týkající se problému UFO: „A z něho vylezl takovej růžovej něco a začal se rozhlížet všude kolem, což mu nedělalo velkej problém majíc oči kolem dokola.“
Na yávěr už jen ˇyádné odkayz pro yvědavá ucha: šup na webovky, ano, sekce mp3, alba, minuta po půlnoci, track o tom jak... a tak, a fel-..........ticho...........-it si. A ještě Fanklub. .:. 2.5/10

Karel Barták - 03.04.08 10:45:14
Omlouvám se všem, že jsem se dostal omylem do recenze o mém bratrovi. Nicméně toho Využiji a pokud by někdo chtěl slyšet mé písně (jednu, dvě či dokonce všechny tři) nechť se ozve mému bratrovi, který mi pooožadavek jistě předá.
lemmy - 03.04.08 09:44:03
franta je krudej a žádnej jinej
nhq - 03.04.08 09:22:04
ve vlaku si piskal jeden pan http://bandzone.cz/frantakbartak
DR - 01.04.08 20:14:33
extrémní alternativa???
krysarr - 01.04.08 12:51:58
Díky všem kdo se na tomto projektu podíleli, ať už jakýmkoli způsobem. Jsem rád, že jsem se konečně dozvěděl co a jak hraju, a to dokonce ve vybraném květnatém slohu. A samozřejmě díky za diskuzi a různé názory – bez toho by to nebylo ono. Jen není úplně poznat, co všechno je sranda;) Pár upřesnění: 1) Text písně Dopisy napsal Arnošt Frauenberg, který ho i zhudebnil, ale neprozřetelně mi dovolil udělat remake, který poněkud pobouřil řady serveru http://forum.slavekjanousek.cz/. 2) Karel Barták je můj bratr a určitě ho potěší, že je považován za dobrého písničkáře, ač napsal za život asi 3 písně. 3)Co se týče alba "50 miniatur", kot má pravdu - zdeněk vřeštál je kamarád ravena, který je kamarád nestíháme, kteří jsou kamarádi martiny trchové, která je kamarádka zbyňka zemana, který je můj dlouholetý kamarád a kolega písničkář. Nicméně na to album jsem se dostal poněkud jednodušším způsobem - napsal jsem se vřešťálovi, zda by tam nechtěl mít nějakou mou písničku a on odepsal, že jo. Škoda jen, že tu Baladu blbě nazvučili. Mějte se a zase někdy přijďte aspoň na chvíli na koncert, ať můžete udělat live recenzi;)
kot - 01.04.08 10:39:11
předně: rous a vlček sou za 2.5. a za druhy, to ses teda na moc argumentu nezmoh, argumentace stylem proste to tak neni je hrozne tezka, to ses teda muselo nadrit vymyslet tenhle prispevek. fakt argumenrtace hodna boha. cekal sem žteda slabsi obhajeni svoji recenze. abych to rek po tvojem. kvalita tam proste neni. neni tam
lemmy - 01.04.08 10:25:11
víš jak to myslim. neříkám že každej na 50 miniaturách je bůh, ale máš uši, tak poslouchej kdo je slabej a kdo ne. a jestli mi tu řekneš že rous nebo vlček sou na 2,5 bodu tak tě eufemisticky řečeno pošlu do prdele... a stejně tak franta - nemusí ti sedět jeho smysl pro humor, ale ta kvalita tam prostě je. je tam.
kot - 01.04.08 09:35:27
hm tak buhvi co to je za posranej sampler, treba jen nekde chytil nejakou hezkou kjonexi a protot se tam dostal a navic je tam padesat miniatur, a padesat dobrejch folkaru v cechach? tady myslim tvuj argument neobstoji. a nvic ty si jako myslis ze kdyz se nekdo na stejny cedecko se slavnejma fellaz ze je dobrej? ty si myslis ze slava rovna se kvalita? co to je za picovinu
brutusacek - 01.04.08 09:34:00
kkt, vůbec neni dneska máje a vůbec jsem s tim nepočítal a vůbec jsem tu nevycákl nad neurosis vůbec
bizz - 01.04.08 08:23:58
jásně, a ted tady lodnaři budou proti sobe hrotit :D ted ne velkejma! ;)
lemmy - 01.04.08 07:59:58
jásně, posmívat se frantovi na trčníku, to by ti šlo, ale co řekneš na to že hraje s na sampleru s kejakem a edou levorukým, ha? nějaký to svoje ha, ha...? tam by totiž nějakýho saláta co si zaslouží 2,5 nedali!
kot - 01.04.08 02:19:44
jasne lemmy kritizuje posmevacky ale sam si o frantovi zjisti spoustu veci, treba jen ze k neni jako karel ale krysar. a to hodnoceni coze? kdo se tady posmiva?
nihiq - 01.04.08 01:46:03