Autor: 100 Uživatelé: 100 Tvé hodnocení: hodnoť
Into the Lungs of Hell

GOD DETHRONED - Into the Lungs of Hell

Into the Lungs of Hell, to je tam kam se řítí lidstvo!!! God Dethroned (GD) jsou už pěknou řádku let na špici melodického death metalu... u nové desky tomu není jinak.
Pokud jste naprostý začátečník v oboru death metalu, sežeňte si desku GD, nejlépe tu nejnovější (to zní jako teleshopping...)!!! GD totiž na nové desce vyrukovali s matrošem, který se bude ve stejném oboru hodně těžko překonávat... GD poslouchám už od jejich minulé desky Ravenous, kde mi přišli dost křehcí, taky že ano, kapela měla velké problémy se sestavou, toto nebezpečí bylo naštěstí před nahráváním novinky zažehnáno až přežehnáno. Sestava se nyní skládá z "bleskovky" Henriho, jenž je považován za leadera, takže tomu budeme věřit, na desce předvádí skvělé výkony na m.pilu a přitom dokáže skvěle smrťácky křepčit a chropťet, druhým hodně důležitým maníkem je Beef (hovězí ale asi nejí). Beef se stará o ten brutálnější vokál a podporuje svého kolegu ještě excelletními výkony na basssu, a máme tu neznámou polovinu: takže třetí pán - Jens dostal na starost druhou m.pilu a v drtivé většině případů i s.pilu, se vším si poradil skvěle a navíc ještě aktivně přispívá do skupiny... i psaním textů... čtvrtý pán, Arién, kterýžto dostal na starost bicí a bití, mě hódně překvapil, příjemně, vlastně mě úplně dostal do kolen. Jeho bubnování je prostě naprostá tutovka, GD nemohli udělat lepší volbu, do sestavy padne jako ulitej, správnej motor!!!
A co muzika? BÓMBÁ!!! TOTÁLNÍ MELODICKÁ DEVASTACE!!! Po prvních dvou si možná budete myslet, že páni si sami ze sebe dělají srandu, poněvadž na začátku nového matroše hrají jako švédská - vikingská vichřice Amon Amarth, ve dvojce jako by hráli sami Amon Amarth ovšem s velice zlověstnější produkcí a nasazením!!!
Opravdu tolik chytlavých a neotravujících melodií už jsem dlouho neslyšel, snad jenom u těch nu-metalovejch sraček anebo na posledních přeslazených Vehemence... a podobných seskupení!!! GD dokáží upoutat vaši pozornost skvělým spádem všech svých konstrukcí a když byste se opravdu nudili, přečtěte si texty... Henri a Jens se na nich vyjadřují o velice diskutovaných tématech, někdy hodně citlivých tématech, fanoušci, kteří čekají texty ve stylu: "rozříznu tě jako pytel sraček a vyrvu ti všechno co pude a pak se na tebe vychčiju a nechám ty tvoje zakrvácený zbytky zetlejt," se dočkají pouze v jediném případě, samozřejmě nebude to tak extrémní... GD se spíš zamysleli nad světem a jeho vadami, nedostatek soukromí, žrout televize, zlo náboženství, problémy uzenářství a vůbec odvrácená tvář potravinářského průmyslu (já nejim akorát hovězí a ryby hodně zřídka... co vy?!), arci-nesmysl válka, představa zla atd. atd.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ještě slovíčko k muzice, pánové z GD se určitě hodně zamysleli nad skládáním nového matroše, a proto se nedivte když vám při poslechu přijde, že se cítíte být na koncertě GD a ne, že posloucháte CDčko!!! Sám Henri se nechal slyšet, že předchozí skladby a předchozí alba jejichž místa na koncertech nejlépe fungovala sloužila jako inspirace k novému matroši, ještě jednou jako inspirace, nemyslete si, že GD vykrádají sami sebe a své už dříve vymyšlené riffy, tak to není, každý kdo by měl pochybnosti, nechť si sežene předchozí desku a uslyší a ucítí ten nebetyčný rozdíl!!! Prostě je to tam, koš za 3 body, móc se těším na koncerty GD, vy se taky těšte!!! Z God Dethroned se pro mě tímhle albem stala legenda skloubení melodického a "brutalistického" death kovu!!!
Navíc nový matroš není jediné, co vám tito Holendři nabízejí, za cenu jednoho CD dostanete ještě druhé, na kterém se nalézá jedna skladba z jejich destruktivního debutu - God Dethroned (stejnojmenná), to je první, druhá je cover od Possesed (death kov superskupina) - Satan's Curse, čislo 3-8 je živák z roku 2000 (bohužel ne videový, ale jen audio), no a poslední dvě skladby jsou 2 videoklipy, jednou z nich je moje oblíbená píseň Villa Vampiria a druhá je animovaná Under the Golden Wings of Death, prostě morová rána... smrtící materiál se smrtícími bonusy!!!!!!!!!! Skvěle zvládnutý booklet v digipaku je taky pěkný, na koncertech si budeme všichni s Henrim a Beefem zpívat chytlavé melodicky deathové písničky...