Autor: 75 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Salarian Gate

GRAVES OF VALOR - Salarian Gate

Po dlouholetém a netrpělivém čekání se konečně kvintet kolem třech pohrobků THROUGH THE EYES OF THE DEAD – kytarové duo Richard Turbeville, Jeff Springs a bubeník Dayton Cantley - rozhoupal, pozměnil, spíše zkrátil název, přešel pod křídla renomovaného vydavatele a vydal prvotní a velmi ambiciózní full-length, na který se díky asistenci Relapse Records a rovněž předesílaným ambicím uchyloval jeden kritický pohled za druhým. A výsledek?
Ten smrdí death metalem víc než nemocniční prostory typickým nemocničním

review_1328_px3

zápachem. Nekonvenčně pojmenovaný debut přitahuje již z dálky; intenzivní kresba znázorňující jezdce smrti projíždějícího bránou Via Salaria je více než poutavá – tak alespoň působí na mě. Nijak jinak tomu není ani po samotné stránce hudebního obsahu.
Kvintet původem z Jižní Karolíny na sobě od předešlého EP Famine z roku 2007 zapracoval a výsledek nepostrádá atributy death metalu zámořských plání, do něhož se vlévají ze všech stran jako nezkrotná Amazonka agresivní prvky deathcore díky nimž lze hledat paralely nejenom s JOB FOR A COWBOY z dob alba Genesis a EP Doom. To je případ hned druhého válce Suffocation of the Last King, v níž kytary ve vysokém tempu řádí jako černá ruka, ale také nezkrotných WHITECHAPEL, kteří se svým debutem The Somatic Defilement z roku 2007 zanechali něco málo i zde. GRAVES OF VALOR narozdíl od těchto dvou zmíněných pracují mnohonásobně více s deathmetalovými podklady jako takovými a pozornost věnují jak na děj samotný, který místy dýchá mýtickou esencí a místy zase atmosférou Orientu, což je zapříčiněno lyrickou koncepcí nasměrovanou k románské historii (konkrétně Vizigótské říši a tehdejší sociální problematice), tak i na rámec žánrových propojení; tklivá a blátivá No Gods Left je tohoto tvrzení naprosto jasným osvětlením, protože skladbu podobného ražení, kde lze detekovat prvky BEHEMOTH či NILE kvintet doposud neprezentoval! Dalšími takovými úkazy, které bijí přímo do očí,

review_1328_px2

jsou úvodní válec Salarian Gate, ve kterém se vyřádil i hostující - jako ledový démon z kultovní PC hry Dungeon Siege - řvoucí Anthony Gunnells, zakladatel a dnes již neaktivní člen THROUGH THE EYES OF THE DEAD, atypická a velmi dobře zakomponovaná groove kytarová bezprostřednost třetí skladby Pestilence nebo desítka Locusta, u níž se mi krásně vzpomíná na album Malice z roku 2007 z dílny THROUGH THE EYES OF THE DEAD. Ke všemu si ještě krátce před finálním zhodnocením přičítám atypicky osazené skladby, spíše tedy intermezza v podání dvojice Letter to the Blind (klávesová minutka čarující na melancholickém rozhraní) a Diderot, což je krátká akustická věc zasvěcená francouzskému spisovateli a filosofu Denisi Diderotovi.
A nyní mohu s klidem v duši říct, že profesionální produkce současného znění, čistý zvuk, podmanivá náladovost a grandiózní kytarová sóla s melodickými pasážemi jako například úvodní intro skladby To Breathe Blood podtrhují nadstandardní nahrávku, v jejíž společnosti lze strávit mnoho dní, týdnů a všechen ten čas bude přínosný a stejně kouzelný jako ona podstata lyrické koncepce, která provází albem stejně jako hlas průvodce návštěvníky na hradech a zámcích.

Graves Of Valor