HYPOCRISY - A Taste of Extreme Divinity

herelson
6.7

A Taste Of Extreme Divinity je z pohledu Hypocrisy album tradiční se vším, co se ke slovu tradiční váže; solidní album, avšak prosto těch nejvyšších ambicí.

Na začátek musím uvést, že Hypocrisy mám vskutku rád a alba jako Penetralia (92), Abducted (96) a v neposlední řadě Hypocrisy (99) řadím na čelo pelotonu mých oblíbených desek.
Čtyři roky ticha jsou pro Hypocrisy opravdu nepředstavitelná porce, ale stalo se. V této době si Mikael Hedlund urovnával svůj osobní život a hlavní motor skupiny Peter Tägtgren se naplno věnoval svému druhému (nebo dokonce už prvnímu?) dítku – Pain. Je jasné, že na dvou židlích se nevydrží sedět věčně, zvlášť, když Peter sedí i na té třetí, producentské. A tak poslal na prázdniny právě Hypocrisy.
Na konci roku 2008 se začínají vody čeřit a fanoušek dostal alespoň informaci, že písně pro nové album jsou napsány. Zkraje následujícího roku se nový materiál nahrává, avšak opět pouze ve tříčlenném obsazení, neboť kytarista Holma se v hluchém mezidobí rozhodl jít vlastní cestou. Zase však dostává přednost koncertování s Pain a tak se vydání jedenáctého alba (v to nepočítaje opravené Catch-22 verze 2008) protahuje. Nakonec je přeci jen vše hotovo a následují obligátní PR výkřiky, které jsou naštěstí vkusné a prosty velkohubých klišé.

„We're happy with the result so far; it got everything a HYPO album should have in our own point of view.“

A to je právě ten kámen úrazu, protože to může znamenat téměř cokoliv – výtečné album anebo kopii sebe sama. Tajně jsem doufal v návrat k tvrdšímu výrazu, vždyť co jiného by to víc naznačovalo, než odhalivší cover. Ten je totiž nápadnou reminiscencí na obal desky Penetralia, což byl death metal jak zvon. Autorem nového přebalu je Necrolord, jenž má za sebou práce pro Dissection, Tiamat, Bathory, Emperor [1], [2] a další.

Ty naivko! Bylo by asi vskutku naivní chtít po starých psech něco z nových kousků, zvláště když si „vymysleli“ svou vlastní tvář a proč ji tedy jen tak zbůhdarma zahazovat. Na druhou stranu; od skupiny, která v prvním desetiletí své existence měla každé album jiné, jsem čekal po tak dlouhé (na ně určitě) době ticha cokoliv, jen ne tak okatou sázku na jistotu a stále ty samé vyjeté koleje. Matematik by to vyjádřil asi takto: množina ATOED je průnikem množin Hypocrisy (99) a Virus. Tak by mohlo znít strohé zhodnocení, ale pojďme se ponořit více pod povrch.

Novinka navazuje na svého staršího bratříčka Viruse přesně tam, kde onen skončil. Zvuk je více přibroušen, žánrově tam slyším posun více k thrash metalu a celkově ubylo sólujících kytar (logický důsledek odchodu Andrease Holmy). Hypocrisy dokážou až neuvěřitelně manipulovat s náladou skladby. To, co začíná jako slušný nátřesk, se převalí do (možná) nudně pomalé střední části a pak zase přes střední tempo zpět (Valley of the Damned, Weed Out the Weak, Sky is Falling Down). Někdy je to ku prospěchu, jindy méně. Jako obvykle převažují kompozice ve středních tempech, ale dočkáme se i jak pomalých epických skladeb, tak svižných kousků. Ve středně rychlých kompozicích a rozmáchlých epických skladbách (The Quest, No Tomorrow) lze zaslechnout již od Hypocrisy mnohokrát slyšené (chytlavé melodické refrény, podkreslující atmosférické klávesy, klasická stavba „pokrytecké“ písně založená hlavně na riffech) a nezřídka se mi vybavují konkrétní písně z předešlých alb. Přiznám se, že právě ty pomalé kusy mi začínají… poslední dobou je od nich už moc nemusím. Cítím, že těmito skladbami ztrácí celé album dech. Ale zajímavým zjištěním (či ujištěním) je fakt, že i na tyto mnohokrát provařené motivy jsou Hypocrisy schopni složit solidní věci (Valley of the Damned, Hang Him High - no, ty zvony jsou prostě, zvony, zvony…) nebo alespoň zajímavé pasáže, které budou zcela určitě na koncertech dobře fungovat. Skladatelské otěže (jakož i producentské) držel v rukou Peter, Mikael vypomohl čtyřmi písněmi - Weed Out the Weak, Global Domination, Alive a Tamed "Filled With Fear".

Ale vraťme se k albu, neboť teď se chystám chválit. Čistou nekompromisní pilkou je v podstatě pouze jeden song (Taste The Extreme Divinity), což je neskutečná škoda. Ať už si myslíte cokoliv, Peter prostě umí napsat dobrou brusku. Rozhodně tyhle kvapíky mají větší potenciál odlišit Hypocrisy od stylových soukmenovců [A tady volám jako hrom, ať je kvapíků milion]. V téhle souvislosti mě zaráží fakt, proč je Horghova rychlost využívána tak sporadicky, proč jeho hra není vyždímána na samou hranici možností. Rozhodně jsou jeho blasty něčím, co táhne novinku nahoru a Hypocrisy by se pořádnými hoblovačkami mohli vzdálit mokřadům stereotypu a stagnace. Co ale zasluhuje nezastíraný obdiv a uznání je Tägtgrenův hrdelní rejstřík. Hlavně jeho nejnižší polohy jsou prostě makabrózní záležitostí. Pokud se Vám líbí jeho projev na Nightmare Made Flesh od Bloodbath, budete více než spokojeni. Od vokálů je jen kousek k textům. Peter, jako jejich výhradní autor, definitivně opustil téma UFO a věnuje se temným stránkám lidské civilizace. Jak sám říká, každá skladba je pro něho samostatný příběh. Od tématu transmutace lidské DNA (Global Domination) přes podivné padlé anděly (Valley of the Damned) až po skutečný příběh „profesionálního“ vraha Richarda Kuklinskeho (Hang Him High).

A Taste of Extreme Divinity není vyložený propadák, příjemně se poslouchá a hnedle je tu konec. Pustit znovu? Ale proč ne. Neuráží mě, nicméně nadšen z něho nejsem. Osobně si ho cením o chlup výš než předchozí album (Virus). Mezi těmi, kteří objevili Hypocrisy víceméně nedávno, bude zcela určitě slavit novinka úspěch (jsem o tom skálopevně přesvědčen), ale já stále čekám na moment, kdy Hypocrisy začnou více experimentovat. A to jak se zvukem, tak i strukturou skladeb.

Pokud bych měl zhodnotit album jako solitér (a neznal tedy jeho předchůdce), líbilo by se mi, protože se mi tento styl zamlouvá. Ale v kontextu celé diskografie musím bodovat střízlivě, je to jen nadprůměr.

---- --- -- - -- --- ----

Zajímá mě, co si myslíte:
1. Vydrží Horgh v Hypocrisy i po reunionu Immortal? Kde byste ho viděli radši?
2. Jak se Vám líbí zvuk ze studia Abyss?
3. Nemáte dojem, že většina kapel zažívá svůj vrchol někde u 3. alba a poté se výkonnostně vyčerpá?
4. Znáte jinou dlouhohrající skupinu, která si drží opravdu vysoký standard i dále?

Stillborn
8.5

Hypocrisy sú späť!!! Po dlhých piatich rokoch, keď sa ich hlavný mozol Peter venoval producentskej činnosti a najmä kapele Pain. Tak ako je spomenuté vyššie, ťažko už legenda prekoná svoje najlepšie kúsky, ku ktorým ja radím The Fourth Dimension, Abducted, Final Chapter. Myslím, že to Peter ani v pláne nemal. Trošku mi pripadá ako keby len potreboval vypustiť novinku do sveta bez špeciálnych očakávaní. Ako keby, len chcel aby sa na Hypocrisy nezabudlo. Napriek tomu všetkému, napriek mojim velkým očakávaniam, sklamaný nie som.

Peter TägtgrenOd úvodnej piesne Valley of the Damned cítim, že svoju prácu spravilo švédske trio poctivo. Tak ako spomína kolega, album pokračuje niekde tam, kde sa pohyboval predošlý počin Virus. Najlepšími kúskami na albume sú spomínaná úvodná pieseň, ďalej Hang Him High, Weed Out the Weak (pre mňa vrchol album), Global Domination a Sky is Falling Down. Na albume mi chýba, tak ako to bolo predtým zvykom, nejaká atmosférická náladovka, povedzme ako na Viruse. Možno sa ju snažili nahradiť skladbou The Quest, ale tá mi skôr pripomína zmes všetkých pomalých skladieb, čo Hypocrisy stvorili za svoju karéru. Úvodné tóny sú ako z Deathrow (No Regrets) a najviac tam pouť skladbu Until the End. Aby ste ma nerozumeli zle. Pieseň je veľmi dobrá, avšak Peter na nej vykradol sám seba ako sa len dalo.

V očakávaniach od kapely budem kolegovi trošku oponovať. Ja od Hypocrisy nečakám veľké experimenty a asi by som ich ani počuť nechcel. Keď si zoberieme do úvahy Petrovu vyťaženosť, tak asi sa to ani veľmi nedá. Vydržať pracovať v obrovskom tempe, nie je v ľudských silách. Ich stredné tempo, pomalšia skladba, potom jedna až dve ultrarýchle pesničky, to je to pravé orechové v podaní švédskej stálice.

The Taste of Extreme Divinity ma veľmi potešil. Pravdou ostáva, že vecí na vytknutie je viacero, ale Hypocrisy sú moja srdcovka, tak to tak odo mňa aj berte. Peter, Mikael a Horgh sú stále špičkou vo svojom žánri, aj keď teraz už melodickom death metale.

Martin - 27.10.10 10:06:19
Tragikomicke je, ze v casoch, kedy z hodne husteho death metalu definitivne preskocili na melodicky, uz v tom melodickom boli spolky, ktore ma bavili viac.
bizz - 27.10.10 02:43:21
no jo, fakt, hezkej postreh s tou emerykou a naslednym melo tre kronor
Střap - 27.10.10 00:42:48
LOL ted na to koukam. Na videu je skladba, kdy si jeste Peta pamatoval, ze se na kytaru ucil od hochu z Malevolent Creation (stojej dneska jen o miniprd vic nez Hypochondricky mysky). No nic jen jsem si pripomnel, ze se prvni dve desky ta kapela dobre poslouchala. Mimoto je vtipny, ze Hypocrisy jsou dneska jednema z lidru melodickyho death metalu ze Svedska (komercne mysleno). V pocatcich to byla vlastne Amerika ze Svedska..
bizz - 25.10.10 22:47:09
7? pro me dalsi novinka.. a to video? to je z 02.. a Destroys dokonce z 98.. no je toto mozne? tak aspon tu neni zadny opiceni..
LordSnape - 25.10.10 21:51:38
Nebo mrkni na Destroys Wacken... To poznáš už jen podle toho zvuku.
CrusT - 25.10.10 21:46:08
krisa - 25.10.10 19:08:03
preco vsade pisu na metal archives jak tägtgren pouziva sedemstrunnu gitaru a pritom som este nevidel jediny obrazok kde by ju mal, aj v klipe weed out of weak ma len obycajnu gitaru :(
herelson - 02.12.09 16:53:36
bonus 12. The Sinner - zajímavý kousek, takový valící se medvěd US bonusy 13. A Taste... (demo 2008) 14. Valley... (demo 2008) - zbytečnost Jinak, kdo by chtěl shlédnout dokument o Kuklinskim, tak miřte sem: http://www.youtube.com/watch?v=p0oIV38Q1LI (intro pro Hang Him High je právě z tohodle dokumentu - k zaslechnutí hned na začátku). --- Lord Vile: Co vím, tak Carved Up vyšlo pouze jako 7" EP.
Lord VILE - 11.11.09 13:33:10
Máte někdo MCD Craved Up ???
lunarman - 02.11.09 21:54:11
Po asi 20 posleších jsem nucen konstatovat, že poslední Hypo jsou pro mě velkým zklamáním. Sice album obsahuje, dvě, tři dobré, standardní skladby, ale celkový koncept mi vyzní vskutku fádně. Omleté melodie, které jsme již pomalu slyšeli na jiných albech, taková tuctová rytmika bez nápadu. Souhlasím, že vokály se zdařily na výtečnou a líbí se mi asi nejvíce. Nutno podotknout, že jsem docela zarytý fanda Hypo, musím však v rámci objektivnosti přisoudit maximálně 6 bodů. Ještě jednou, s recenzí víceméně souhlasím a vyjadřuje podobný názor, jaký mám já.
Sud - 27.10.09 12:22:43
tak tak abro. BTW co na tuhle desku Satan.rape?
herelson - 26.10.09 11:50:15
... stačilo říct, že vám prostě chutná.
abro666 - 25.10.09 13:59:12
hypocristy a therion sou gay, weed out the faggots!
Sud - 22.10.09 20:30:28
Tak jsem to dal jeste a pres sest proste ne..
bizz - 22.10.09 10:49:10
nejvic asi Marast :)) forum, maily s lidma, recenze, pak sem tam nejakej blog a treba jeste Apparatus, Sputnik..
ucho - 22.10.09 10:29:10
nove Hypocrisy je celkom fajn. Absolutne nic necakane, ziadne nove napady, ale fajn sa to pocuva pri praci.... @bizz: Z akych zdrojov cerpas pri objavovani novych/neznamejsich mien?
bizz - 22.10.09 09:57:56
jinak k tomu obzoru, samozrejme poslouchat hodne zanru je pekny, ale chci-li mit rozhled, neznamena to si ze vseho vzit jen ta nejznamejsi jmena. na takovyhle rozsireni obzoru pak posluchaci staci Spark nebo Hardrocker..
bizz - 22.10.09 09:56:30
slysel, pan profesor Chocholouček ;-)
CrusT - 22.10.09 09:40:41
doufam, ze se do tyhle diskuse nevlozi jeste dreckus s tema nazvama, ktery nikdo nikdy neslysel...
Satan.rap - 22.10.09 09:35:46
stillborn: Therion pro me zajimavej death metal nehrali nikdy. Obzory pro me teda Gamma Ray a Helloween, ani Halloween neznamenaj. Ty se fakt chces bavit o death metalu? Ses si jist, ze tomhle ohledu mas na to, aby si vykladal o obzorech? Proklikal sis trosku MJC? Znas Ripping Corpse, Deathrune, Negativu, Imposer, Crucifix, Azarath? Chces jit dal klidne a jak napsal DR klidne muzeme i do jinyho stylu. Co rikas deskam Garbareka s Jarrettem? Freejazz radsi Yamashitu nebo Coltrana? Mas radsi Giant Steps nebo Gentle Giant? Radsi Pastoria, Wootena, nebo Blaze Bayleho? Sorry rozsirovat obzor Gamma Ray a Therion si nebudu.
DR - 21.10.09 20:54:53
V cajku. Já reagoval na toto: "V defenzive mozno som, zaber nemam iny, len vacsi!" Argumentovat tím, že mám větší rozhled a pak vyjmenovat nejznámější tuctový metalový mainstream je právě trochu k smíchu. Mlčel bych, kdybys vyjmenoval něco z dechovky, thrashe, dark ambientu, elektroindustriálu, jazzrocku nebo popu. Nadsazuju.
stillborn - 21.10.09 12:15:07
Brut: v ich podani je to zaujimavy deathik :) DR: pozor na slova??...nevadi, ked vas nepoznam, normalne diskutujeme
666 - 20.10.09 23:02:46
weed out the weak, thx
Martin - 20.10.09 22:22:35
Zrovna Therion nehrali typický severský death.
CrusT - 20.10.09 22:06:46
Ač jsem to nikdy neslyšel, tipoval bych první Therion na klasickej severskej death, jako třebas první Amorphis... jinak konečně jsem si přečetl recku, hezky to herelson napsal, souhlasim hlavně s Peterovým vokillem a Horghovýma sypačkama... ale je to bohužel taková sázka na jistotu, čekal jsem podle obalu taky návrat někam fakt ke kořenům ; od Hypo se mi zpětně dost líbí Catch 22, to bylo neotřelý a dobře experimentální, ač tehdy jsem to moc nedocenil... z klasických desek mám potom rád stejnojmennou a Abducted
DR - 20.10.09 22:02:29
Stillborn 20|10|09 [14:09] pozor na slova, moc místní neznáš
brutusáčik - 20.10.09 21:17:04
no myslim že death v jejich podání nakonec vynechám ale díky :)
Stillborn - 20.10.09 21:03:30
myslim, vsak, ze debata sa nemala uniest smerom k Therionu :)
Stillborn - 20.10.09 21:02:49
ako mate moznost vidiet, to, ze Therion hrali death metal je fakt! A nemusis mat xy rokov nato aby si to vedel...ja som bol uneseny aj z Gothic Kabbalah... brutusacek: vidis, trosku si musis rozsirit obzory...:) - no attack :)
brutusáčik - 20.10.09 16:57:02
kazety raději ne...zařízení na jejich přehrání jsem nechal v minulem století...
killer - 20.10.09 16:49:22
no novy hypocrisy me teda taky moc neba a to sem jejich velkej fanda.-( Asi tak jako herelson, cca 6-7. Z novy tvorby se mi docela libi arrival (vic nez virus) Ovsem nejradsi mam final chapter ( pamatujete v jednu dobu to opravdu byla posledni napsana a vadana kapitola Hypokris nez je poslal Petr k ledu a pak znovu vytah asi kvuli chechtakum.-))) ), 4th dimension, hypocrisy a z penetralie song god is a liar;-)) ad1) asi spis zdrhne k Imo, pokud se teda u nich zacne opet sypat... ad2) zvuk abyss lehce spinavejsi (schvalne??) ale pro osobne v poho:-) zbytek asi bylo popsano vyse. brutusacek: Therion byl kdysi cistej death metal, mam to doma na kazetach tak ti to muzu prinest;-) therion se dali tak maximalne po Crowning of atlantis (i kdyz to byl z casti zivak) a mozna vovin. Pak se jeste obcas dalo deggial ale to uz byl opravdu kolovratek.... jinak od nich nej desky Lepaca kllifoth (nevim jak se to presne pise) a pak se asi schodnem na theli
gába - 20.10.09 16:02:31
tedy bizzi ted jsi uhodil hrebicek na hlavicku, ja therion totiz kdysi poslouchal a vzdy jsem u toho usnul :-))
bizz - 20.10.09 15:56:40
Lepaca a Beauty rozhodne vrchol. blby je, ze Johansonovy (jmenuje se tak? ;-) kytarovy riffy se skladaji jen z bohapustyho drhnuti, ktery se nauci kazdej kytarista behem prvniho az dvou roku hrani a on si s tim vystacil uz na... 5 alb? jen s tim rozdilem, ze je to omatlany do symfo havu. proste tohle uz mu nezeru, je to normalni vesnicka halekacka se smyccema casto zamenovana za umeni :) jako ja chapu, ze to nekoho bavi, ale vsak pokud budem mluvit o "symfo metalu", tak jsou tu kapely, ktery umej udelat zajimavou muziku a obohatit to tim. a to i kdybych mluvil jen o Dimmacich. proste Therion bez smydlani by byla takova nuda, ze by clovek usnul driv, nez by to stacil vypnout ;-)
Martin - 20.10.09 15:35:51
Therion brať tak po Lepaca Kliffoth (Beyond Sanctorum je top), potom už je to JRD.
annal - 20.10.09 15:08:59
Mam dojem, ze nekoho spis sere, ze Therion zahrajou tanyny tanyny s orchestrem a vidlaci to maj za hoch umeni...
jkl - 20.10.09 15:07:12
Jo, byl a nebylo to špatné... měl sem to na kazetách s Anathemou... bejvávalo...
annal - 20.10.09 15:05:35
brut: Jojo, i s necitelnym logem atd;-)
brutusáčik - 20.10.09 15:04:08
therion byl někdy death metal? (do 25 mam jeden rok) :)
bizz - 20.10.09 14:53:41
Still: u tech Therion to neni o prechodu do symfoniky, naopka me se ten prerod i libil, ale ono se to od Vovin uz prilis nemeni. a navic, rekni mi, kteri z metlaku si jeste pamatuji jejich zatuchly smrt koreny? ti, kterym je od 25 vys? :)))
Stillborn - 20.10.09 14:09:25
Satan.rap: Ano pocuvam aj Gammu, Hells a podobne...a nehnabim sa ztto...pre vysvetlenie: pocuvam all metal, od Iron maiden, ja neviem po Rompeprop, Dying Fetus a pod., vsetky styly a aspon mam vacsi rozhlad... Bizz: V defenzive mozno som, zaber nemam iny, len vacsi! a myslim, ze si dokazem obhajit svoje nazory... pf: vidis a to je to, co som pisal...zarity deathmetalisti nevedia prekusnut, ich prechod ku symfonike...
bizz - 20.10.09 11:15:08
to je pravda, kdyz ti to ze Zlejch ujede, tak si nahranej, protoze pak to je pekna cesta :)))
CrusT - 20.10.09 10:34:55
:-D
herelson - 20.10.09 09:45:24
jkl: MJC už má taky nahrávací studio, dočasně nazvaný Zlé časy. Naposledy (se) tam točil Matuška s Poutníkama.
pf - 19.10.09 23:13:13
dr: ba ne, máš recht... poslendí jsou fakt o hovně...
DR - 19.10.09 21:34:23
bros: od californication to jde s kapelou dolů; ale C ještě jde, dobře udělanej popík, ty novější jsou kýčovitej vyblitej megaděs, mám problém se dostat do půlky... kde je energie, šťáva, muzikantství? sorry, nechci to rozebírat, už mlčím ;-)
brutusáčik - 19.10.09 17:30:50
hm tak počkam na celek, nicméně očekávat něco převratného od slayer...
pf - 19.10.09 17:22:19
cca půlka
brutusáčik - 19.10.09 16:58:21
nový slayer jsou venku?
jkl - 19.10.09 16:37:37
No dyk...
pf - 19.10.09 16:30:31
jkl: hele u melt banana to bylo myšlený především tak, že jdou pořd dopředu, pořád je tam něco nový, aniž by to bylo blblý nebo přeplácaný
pf - 19.10.09 16:28:18
vysoký standard marduk je taky jaski diskutabilní...
pf - 19.10.09 16:26:55
therion mají vysoký standard... muhaha, tahle debata tady už tušim jednou byla.
pf - 19.10.09 16:25:49
jj, ty slayer vlastně už ne, ta nová deska je hrozná
bros - 19.10.09 16:01:05
dr, no já to klidně srovnám a californication mi vyjde jako jejich nejlepší album
bizz - 19.10.09 15:44:36
pf, Slayer, jo? no nevim, posledni mi moc nevoni, ale pruser to neni. Stillborn tady bude asi hodne v defenzi, pac ma evidentne jiny zaber. treba my bysme tady asi Kataklysm zlikvidovali hned :)) jo, maj ted svuj standard, ale je to od doby jejich prerodu furt stejny = asi ten standard. me to ale neba, je to proste jen takova hoblovacka..
DR - 19.10.09 15:40:40
bros: když to srovnáš s mother's milk, black sugar nebo one hot minute... snad nemusím psát dál ;-)
bros - 19.10.09 15:25:32
dr, a to proč? 4) ještě jedno album a budou tam portal a ulcerate :)
jkl - 19.10.09 15:17:51
1. Nevím, asi záleží na tom jací jsou kamarádi. Raději bych ho viděl někde u piva. 2. Abyss má vlastní studio? MJC bude mít taky? 3. Ani ne, to bude spíš v posluchačích než v kapele. Stát se to ovšem může, ale je to trochu složitější otázka. Tady pravidlo podle mě není. 4. Uau, velmi mnoho. Nicméně projedu seznam toho co tu vypsali ostatní a podepíšu se pod Neurosis, Melt Banana a když DR napsal Soft Machine (jejichž Drop je výborné album, mám to v autě a seru z toho maggi), tak mě z fleku napadne právě mnou nedávno oslavovaný Miriodor. Až vydají album Aborym, tak to bude taky mazec, i když to není asi taková ta klasika, stejně jako mě napadli třeba Cult of Luna. Hmm....
Satan.rap - 19.10.09 15:02:53
Stillborn: Jen tak mezi nami ty poslouchas novy Helloween, Gamma Ray a Therion?
annal - 19.10.09 14:54:49
Uffffffffffffff
Stillborn - 19.10.09 14:48:28
ešte ma napadla ku bodu 4 kapelka Kataklysm... Sud: Hypo a teply?? Bizz: Therion, je t v podstate one man show, ale aj ked ich posun od deathu k symfonike viacerym nevonia, standard maju vysoky...
DR - 19.10.09 14:34:53
4) třeba the young gods, king crimson, coil, soft machine, madder mortem, morbid angel, bude toho tuna
pf - 19.10.09 14:20:31
ad otázky: 1) jednoznačně immortal, nejlepší vůbec by bylo, kdyby si někde v lese narubali kmeny, udělali z nich vory, vyjeli na něm na turné a už by jenikdy nikdo neviděl... 2) abyss nic moc - většinou plochý nabasovaný divnosti 3) blbost 4) asi tisíc. melt banana, porcuine tree, voivod, carcass, locust, slayer, opeth atd atd.
Lord VILE - 19.10.09 13:23:07
To bizz:Já to ani nečet :-))) Já už HYPO nesleduju od albu " The Final Chapter " !!! Novinku sem si ze zajímavosti stáhnul, ale po 2 poslechu zas smázl.
CrusT - 19.10.09 13:07:49
1) nevim, jestli vydrží, ale zajímavějc hraje v Immortal 2) jak kdy, poslední dobou moc ne, ale třeba DB - Stormblast 05, Destruction - Inventor of evil, Immortal - Sons.., Susperia - Vindication, atd. - vsechno super produkce..., ale třebas Hypocrisy mi přijdou na posledních albech zvukově dost sterilní 3-4) ani ne, spousta kapel se překoná (oživne) i třeba u pátýho, šestýho alba, napadaj mě Machine Head - Through the Ashes..., Nightwish - Once, je toho víc...
DR - 19.10.09 12:57:21
Red Hoti: By the way a to poslední nenávidím.
brutusáčik - 19.10.09 12:41:55
já měl za to že hypocrisy jsu brazilci....v novém mjc by možná nebylo od věci tam narvat někam vlaječku....
bizz - 19.10.09 12:12:07
Lorde V., jj, je to Necrolord a je to i v retz s odkazem ;-)
Lord VILE - 19.10.09 11:54:21
1) Je mi to fuck jedno :-) 2) Třeba CELTIC FROST 3) Jak která. 4) MORBID ANGEL,BOLT THROWER,IMMOLATION,LOUDBLAST... Novinka od HYPO mě ani tentokrát nijak moc neoslnila.Musím ale pochválit obal...konečně žádné klišé typu lebka...asi práce od NECROLORDa,že?
Satan.rap - 19.10.09 11:45:09
ok King Crimson, Gorguts, Voivod,
herelson - 19.10.09 10:13:34
Díky za reakce. K těm posledním dvěma otázkám. Napsal jsem to zavádějícím způsobem, moje chyba. Měla to být otázka (3.) s podotázkou (4.). Skupin, které si udržují vysoký standard alb je kvantum. Ale z pohledu toho, že řekněme nejlepší deska je třetí, čtvrtá a ostatní jsou opakováním téhož, byť na relativně solidní úrovni, tak v tom já nevidím ten vysoký standard (přínos, zlepšování). Uvedu příklad: Death - co deska, to pecka (odhlédněme od změny stylu); naopak třeba Opeth poslednímy dvěma alby svoji kvalitu nijak neposouvají, omýlají v podstatě pořád ten stejný vzorec.
VQ - 19.10.09 08:19:34
4/ NEUROSIS
bizz - 19.10.09 07:49:05
slabsi sedmicka (6.5 - 7.25), takze 7 bez zadnejch desetinnejch
Sud - 19.10.09 03:10:54
nový Hyporcisy jsou místama dost teplý a nebavi me. zatim 5, poslechnu jeste vickrat a mozna moooznaa 6, ale vic ani ranu
bros - 19.10.09 00:45:11
já jsem právě za tu změnu celkem rád a i ty stadionovky a popinky mají určitě kvalitu...třeba californication a by the way jsou fakt vynikající desky
bizz - 19.10.09 00:36:19
Brosi, to chkrdtn jsou Papricky? tak tam ja bych rekl, ze to jde dolu, ale mne se nelibi vlastne ta zmena, kdy nastal ubytek funku a premistilo se na stadion, sere uz od startu, takze to tak mozna neni :) jinak si myslim, ze: 1/ pokud posype Immo, tak mozna jeste desku a pryc, jinak si myslim, ze Hypo dokazou do kasicky prispet 2/ ale hej 3/ taky jak která, treba klasictejsi kapely se drzely i po tretim, ctvrtym zapichu 4/ taky by tech band, co by mohly maknout vic, ale tak nak nezklamavaj, bylo plno
Stana - 19.10.09 00:34:42
desku jsem neslyšel ale ten obal je vynikající! jeden z nejhezčích co jsem v poslední době viděl
bros - 19.10.09 00:20:00
3) jak která, třeba Death nebo Meshuggah ne.. 4) Morbid Angel, Skepticism, Neurosis, Suffocation, RHCP, Ephel Duath...
bizz - 19.10.09 00:08:33
no.. Therion teda nevim :)
Stillborn - 19.10.09 00:07:25
Odpoviem ti na otázky: 1. Horgh vydrží u Hypocrisy ešte minimálne jeden album. Viac mu to však svedčí u Immortal. 2. Zvuk v Petrovom studiu je jeden z najlepších. 3. Jako ktorá kapela. Stálice majú väčšinou vyrovnané album, aj keď fans to poväčšine berú tak, že prvotiny nič neprekoná. Pripisujem to však niekedy neochotu si pripustiť ich rozvoj. (Viď ja u novej Sonaty) 4. Gamma Ray, Helloween, Marduk, Therion, Cannibal Corpse.