IN FLAMES - Bootleg - live in Gothenburg 16/04/2004

marTh-us
0

Tentokrát jsem si vzal na mušku nejčerstvější audio bootleg, který je starý pouze pár dnů. In Flames na nás nedávno zaútočili svým novým (dle mého velmi vydařeným :o)) albem Soundtrack to Your Escape a právě brázdí evropská (budou následovat i zaoceánská) pódia, aby novinku řádně podpořili a předvedli na živo některé nové skladby. Už jen při pohledu na tracklist je jasné, že jich zvolili vcelku dost.
Zvuk je opět vcelku slušný, takže není problém se ponořit do koncertní atmosféry a trošičku rozebrat některé skladby. Samozřejmě se hned nabízí srovnání s bootlegem Soilwork a musím říct, že Soilwork jsou technicky na vyšší úrovni, ale In Flames jsou zase jaksi divočejší, i když někdy právě na úkor instrumentality. Občas nějaké to nepodařené kytarové sólo či rozjetá rytmika. Naštěstí se nejedná o nějaké často se vyskytující prvky, takže jsou to vesměs „náhodné indispozice“ :o).
Velmi mě zaujal projev frontmana, který na nové desce doznal určitých změn a byl jsem zvědav, jak si sám se sebou Friden poradí na živo. Výsledek není vůbec marný a snad jen v komornějších pasážích je slabě nazvučený, ale jinak je všechno v pořádku. Při samotné délce koncertu (hodinu a půl, uff) je obdivuhodné, s jakým nasazením to švédové do nás mydlí. Výběr skladeb je taktéž povedený a třeba Embody the Invisible nebo Cloud Connected jsou živě jednoduše skvělé! Závěr pak patří čtyřem energickým skladbám: The Quiet Place, F(r)iend, Colony a mojí oblíbené My Sweet Shadow. Lidé se dle ohlasu výborně baví a je možné slyšet i nějaké ty „výbuchy“ na scéně, takže určitě se bude i na co dívat.
Na závěr opět malé povzdechnutí nad tím, že se zatím In Flames u nás na živo nedočkáme, ale určitě si je budeme moci vychutnat na nějakém větším zahraničním festivalu (i když, pravda, určitě ne 90 minut).

22 / 96:27