INFECTED DISARRAY - Disseminating Obscenity

consPiracy
7

Velká Británie není jen královskou zemí zažitých konzervatismů s všudypřítomným sychravým počasím podmíněným náladovostí Golfského proudu. Tu a tam lze najít i zde nějaké ty kontroverzní týpky, co jednoduše chtějí stůj co stůj nabourat systém a přesvědčit královnu, zač je toho loket.
INFECTED DISARRAY, debutující sebranka dlouhovlasých šílenců seskládaných z útržků BEEF CONSPIRACY, DETRIMENTUM, BRAINCHOKE či GOREROTTED, tlačí na pilu od počátku datovaného rokem 2000, co jen to jde. Ovšem až od roku

review_1259_px2

2004, tj. od opětovného zreformování, se začalo něco dít a výsledek byl znát i z hlediska materiálního. (Do této doby byla kapela ryze studiového projektového ražení dnes již pozměněné sestavy.) Když si k tomu přičteme, že na jednu z mnoha rozeslaných promokopií zareagovalo i kalifornské smrtící podsvětí, Unique Leader Records, je zřejmě jasné, že to s tímhle pětičlenným komandem z jihu Británie nebude jen tak.
Opravdu pekelnou death/grindcorovou masáž v tom nejlepším duchu nevadských chladnokrevných maniaků GUTTURAL SECRETE a vlastně i oněch bratrských DETRIMENTUM, rozjíždí kanonáda těch největších šíleností, kterých lze v podobném ranku dosáhnout – připomínám, že přívlastek „technický“ se do podobně situovaného humbuku, kde nelze rozeznat Sever od Jihu, víceméně hodí. Šíleností předčí kytary jak nakažený skot, tak i pomatené vozíčkáře na dvoukilometrové trati. To však nic není, protože až nyní zjišťuji, jak je těžké se najít v tak neurvalém sledu událostí, které pro drtivou většinu posluchačů nevlastní ani jediný náznak nějakého koncepčního vzorce či stavebního plánu, dle kterého by probíhala výstavba. (V rámci nulových přechodů mezi jednotlivými skladbami je tak úplně jedno, zda-li desku prubnete z konce či z boku. Ono to vyjde nastejno a výsledek bude vždy stejně syrový, agresivní, neurvalý a jednoduše šílený!)
Vyjma guturálního virválu, jehož je tu opravdu až nad hlavu – vsadím se, že duchaplnost lyrické kompozice s tou verbální nijak nekoresponduje - mi je jediným průvodcem snad jen ukazatel času v přehrávači. Ono někdy není vůbec na škodu, když se vaří podle receptu a ne z vlastního uvážení. To se potom jen těžko

review_1259_px3

zpětně konzumující dozví, co že to vlastně tlačí do hlavy. Můj obrázek o předkládaném chodu je zkreslený – to však nemění nic na faktu, že z podobných vysokorychlostních chaotických šíleností mi běhá mráz po zádech a krční obratle drží zuby nehty na svém místě. A to nejenom díky ultrabrutální bubenické mašinérií vystřihnuté z nějakého válečného snímku, která zní jako z živého vystoupení, ale také díky složitým, pro mě naprosto nezapamatovatelným konstrukcím kytarových pasáží obsahujících dvojici kytar. (Ne, musím to říct. Z tohohle mi jednoduše bije srdce na poplach.) Refrénové pasáže povětšinou vyplňují valící se slam kytarové záseky, kolem kterých to jen vříská hmatníkovými běhy na dlouhou trať, tu a tam zavzdechne minimalistickým pokusem o sólo, které je však utopené pod nánosem zbytku arsenálu; viz závěr Promulgation of Infected Innards. A i když to vříská na všechny světové strany, basa si občas dovolí střihnout sólo – Gestated Human Slurry, Viscous Dermal Tissue….
Největším problémem této adrenalinové půlhodinové sypanice (což je opravdu výstižný termín) je právě ona chaotičnost a minimální zapojení deathmetalových riffů jako takových, které známe z podání SUFFOCATION či DISAVOWED – mix alba spočinul v rukou pěvce Robbeho. Otázka tedy není, jak deska, popř. podávaný chod vypadá, voní a co všechno se na jeho výrobě podílelo, nýbrž jak deska ve výsledku chutná. Za sebe mohu říct, že podobné šílenosti bych konzervativním konzumentům spořádaných deathmetalových sebranek nedoporučil ani v tom

review_1259_px4

nejextrémnějším případě. Ale proti gustu… víte, jak se to říká.