Autor: 80 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Trans-Mystic Anarchy

INSANIA - Trans-Mystic Anarchy

"Čert ví", proč se tahle recenze objevuje tak pozdě... Zřejmě je to tím, že jsem postupoval dle návodu 1N54N1E - "Po poslechu spalte! Podvratný materiál! (Některé myšlenky na tomto albu jsou kvintesencí všeho zla!", jelikož jsem nechtěl "bušit na bránu pekelnou...", učinil jsem tak hned po prvním poslech!!! Astrální hardcore - výhradní, již dostatečně zavedená značka tria - [Poly (g, psychotenor) + Black Drum (d) + Klíma (b)]3 = 1N54N14 = INSANIA© - doufám, že dále netřeba představovat tyto "Sluneční krále".

Myslím si, že označení 1N54N1E - megaoriginální [tento výraz jsem si nevymyslel, ale někde jsem ho četl. žel už nevím kde...] kapela je nepřesné. Spíše bychom mohli mluvit o geniální. V následujících řádcích se toto tvrzení pokusím vysvětlit. Donedávna jsem si myslel, že 1N54N1E patří mezi originální kapely (pokud bychom nepočítali okolní svět, tak by jí tento statut dále náležel), jenomže to jsem ještě neznal téměř nic z hardcoreové scény. Po náležitém pronikání do tajů hardcoreové scény, jsem pochopil, že na 1N54N11 vlastně nic tak zvláštního není. Polyho vokál byl pro mne donedávna zcela jedinečný, dokud jsem neslyšel zahraniční hc partičku, bohužel na název si nevzpomenu, ale pokusím se zjistit. A hned máme po jedinečnosti... Pokud budu mluvit o hudbě, tak zde také nic originálního nevídím, snad jen kromě trochu netradičního zvuku. Ovšem, a nyní se dostávám k slovu genialita, hudebně primitivní, resp. minialistická hudba, je složena téměř dokonale, že vás nedokáže nudit, najednou jsou osvědčené hudební postupy jakési nové a zajímavé, výjimaje 5. skladbu, kterou bych spíše očekával u švédských THERION.

O originálnosti a zároveň genialitě se dá hovořit u Polyho textů plných "cynického humoru". Věru neslýchané obraty a slovní spojení. Anarchie je i nadále hlavní textovou složkou, ovšem tentokráte se obrací proti církevním řádům a řeholým.

Na závěr asi jen dodám, že jsem se u tohoto cd nenudil a navíc sqěle pobavil. Doufám, že není třeba co dodávat. Nebo bych snad měl být konkrétnější? Já myslím, že ne.

Insania