Autor: 90 Uživatelé: 91 Tvé hodnocení: hodnoť
Breathing is Irrelevant

ION DISSONANCE - Breathing is Irrelevant

Tak toto vezmu stručněji. No, kdybych to chtěl brát tak stručně, rychle a držet tempo s tímhle cdčkem, tak by to při mém prasečím stylu psaní na klávesnici určitě odnesla právě ona nebo moje prsty :o) Takže se stručností to opět nevyšlo a je tady zase další pokračování veselého si povídání (vím vím, je to monolog :o)) o prima nakopávající muzice… i když slovo muzika je v tomto případě trošku zavádějící :o)
Metláckým hantecem se dá v tomto případě vyjádřit pojem muzika přibližně takto: námrdovej detgrájnd s ultra komplikovanýma pasážema... vlastně ono tam nic jinýho není... takže ještě jednou... námrdovej, ultra komplikovanej, megaagresivní, půlhodinovej výplach :o) Abych zase nezapomněl na takový ty klišovitý údaje, tak dodám, že I.D. pocházejí z Kanady a Breathing is Irrelevant je jejich první deska - tato skutečnost je ale těžce v rozporu s tím, co leze z repráků.
Moje omezené vyjadřovací schopnosti musí chtě nechtě opět nějak škatulkovat, pže lepší přiblížení hudby neznám (jen, a si všichni kecaj, jak jsou škatulky na pütchu - nebýt škatulek, tak by většina recenzentů byla namydlená), takže opět zmíním notoricky známé TDEP – ty maníci z I.D. přecedili, nechali sedimentovat, předestilovali a zůstaly jen grindové pašáže, přisypali do toho trošku speedu, aby to byl co největší klepec a tímto extraktem se pořádně nakrmili - záznam o tom sic nechali jen půhodinový, ale zase mám takový dojem, že víc už bych toho nechtěl - ona není půlhodina jako půlhodina :o) Jedna skladba I.D. do vás nahustí tolik temp, haluzovitostí, krkolomností, že už člověk není schopný ničeho, jen nechápajícího výrazu. Zvouček je taky OK, ale možná kdyby přibylo trošku basů, tak se nic špatnýho nestane - kytary, zpěv i bicí prostě jsou docela bez basů... vyloženě nevýhoda to ovšem taky není, protože takhle je aspoň všechno pořádně čitelné, což je při těchto magořinách docela důležitá věc. No nechcu se opakovat o tom, jak tito lidi hrají a jak jim to jde :o) ...zkuste si raději stáhnout z jejich sajty mptrosku a udělejte si obrázek sami.
Pro mě je to určitě jedno z největších překvapení, protože neznám moc kapel, co by hrály takovouto magořinu a to hned na debutu - rozhodně se těším na další desku, kde už se pánové snad nějak vybarví. V tom totiž vidím možná trošku chybu debutu - vlastně té desce vůbec nic nechybí, ale subjektivně mi tam něco schází. Možná větší chytlavost, nebo snad něco nemetalového, co podobné kapely rády do svých skladeb cpou??...nic takového tady nečekejte - nebo možná to tam najdete, ale já ne (teda krom skladby nr. 2 a pár dalších pasáží) a skutečně mi to tam chybí. Ovšem ne, aby to teď vypadalo, že toto cd není BOMBA ... je to bomba, ale nesesmahnulo mě to tak, abych to poslouchal každý den, což se mě u těch total best CD stavá :o) Je to spíš věc mého vkusu, než nějakého nedostatku kapely, takže já bych to viděl takhle: 9 s tím, že u další řadovky už počítám s číslem vyšším :o)

• Rated 9.2 out of 10.

A do prdele! Další z nahrávek, po které si slabší jedinci budou muset vzít Brufen ;o) Ano. Nejen tato první věta, ale i název kapely (skutečně disonantní), doufám, dávají tušit, o co zde tak nějak půjde. Ion|Dissonance totiž nejsou z Kanady, ale z Psychotikova, muthafukkazz ;) Nekompromisní blasting nařezanej metal! Tahle deska fakt rippuje, yo! Abych ale něco konkrétního, I|D představují jakýsi psychotický paskvil secvakaný z Meshuggah a Discordance Axis, domíchlý snad Gorguts či The End. Vojs je zde povětšinou navřísklá hysterie, zvuk taková správná rafinovaná okoštěná zašmodrchaná čistota (vzpomeňmež na Within Dividia ;o)), ale je fakt čitelný a takový “nepříjemně” řezavý jako celá muzika Ion D. Prostě úplně přesně k fejsu jména Ion|Dissonance. i?.s.: Na stránkách I|D je možnost stáhnout jednu čerstvou novinku, děte do toho!