Autor: 60 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Protest

JARRARACA - Protest

Jarraraca se pohybuje na pomezí metalu a hardcoru, z beden se valí jedna nasraná skladba za druhou. Drtivé riffy, hardcorové zasekávačky, časté změny temp i depresivnější momenty, které evokují pocit prázdnoty a beznaděje. Deska je živá, energická, přímočará a poslouchá se dobře. I když nepřináší nic nového, energie a entuziasmus z ní děla sympaticky nadprůměrnou nahrávku.

Dostala se mi do rukou debutní fošna české bandy Jarraraca s názvem Protest. Tudíž vyndávám CD z fešně provedeného digipacku a vsouvám do mechaniky. Už po přelétnutí názvů songů je mi jasné, že tohle nebudou žádné líbezné tóny á la pan Havelka a Melody Makers, ale pěkně nasraná deska, která bude drtit nejen hudbou, ale i texty.
Album začíná ponurým intrem a hned první track s názvem Krev jasně potvrzuje mojí prvotní domněnku. Z beden se valí jedna nasraná skladba za

review_1342_px3

druhou. Stylově se kapela pohybuje na pomezí metalu a hardcoru. Zpěvák Ivoš Plaček neustále řve a štěká kritiku sociálních, společenských a politických témat a vůbec… Jak se zpívá v prvním songu „svět je krutej, všichni v něm zemřeme“, tak proč si ještě předtím pořádně nezařvat! Do stylového žánru na pomezí metalu a hardcoru přesně tohle podání patří. Skladby jsou plné drtivých riffů a hardcorových zasekávaček, ale dost často se objeví i změny temp a depresivní momenty, které evokují pocit prázdnoty a beznaděje. Například titulní skladba v sobě výborně kombinuje rychlou část s hardcorovou zasekávačkou, která do songu skvěle pasuje. Naproti tomu třeba rychta s poetickým názvem Svině zase začíná lehce melodičtějším refrénem, ale poté se stejně zvrhne v nekontrolovatelnou metalovou řež. Bohužel jsem neměl kapelu možnost slyšet naživo, ale vzhledem k tomu, že je z desky cítit obrovská energie a entuziasmus, bych řekl, že naživo bude Jarraraca pěknej nášlap. Klidně by kluci

review_1342_px4

mohli otvírat třeba pro Pro-Pain či Lamb Of God a myslím, že by se publikum výborně rozpohybovalo a připravilo na masakr.
Na debutním CD také musím vypíchnout výborný zvuk nahrávky, která se natáčela ve studiu Hellsound. Kytary se hádají a výborně doplňují a duo Ťinťas/Polášek si spolu opravdu rozumí. K bicím asi není co dodat, dobře odvedená přesná práce, která je však na druhou stranu poměrně jednoduchá. Ale šlape to, což si bubeník Vintr u mě může připsat jako plus. Basový nástroj obsluhující pan Haupt také perfektně zapadá do celkového zabijáckého mechanismu a perfektně dotváří atmosféru nenávisti.
Deska je na debut velice živá, energická, přímočará a dobře se poslouchá, na druhou stranu zase nepřináší nic nového, ale to já ve zmíněném žánru ani neočekávám. Kdybych měl skladby možnost slyšet živě, bylo by hodnocení asi taky trochu jiné, protože síla hardcoru tkví u všech jeho podob hlavně v živé

review_1342_px2

interpretaci. Protest je nicméně sympatická nadprůměrná nahrávka, která vás pořádně rozpoguje a budete mít chuť si s klukama taky trochu zanadávat na ten dnešní „zkurvenej svět“. Jako milovníka tohoto stylu mě každopádně potěší jakákoli kapela tohoto ražení. I když jsem slyšel nějaké klepy o členském zemětřesení, doufám, že to kluci překonají a přeju jim hodně štěstí do budoucna. Doufám, že je budu mít možnost posoudit i naživo.

Jarraraca