Autor: 80 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Tsunami

KOMA - Tsunami

… když tě život nebaví … jedna rána do palice … a koma se dostaví …

… anebo úplně jinak: (v dvou rozměrném euklidovském prostoru) do bodu [0,1] umísti atmosféru Perfekt Circle, v pozici [1,1] zanech melancholii Engine Down, oživ nervozitu Radiohead v [0,-1] a posunem o jednotku po ose x aranžérský cit Katatonie [1,-1]. Vzniklé body spoj s počátkem … a hle, Koma je tu.

Tato kapela se ke mně přiřítila skrze svůj název, který se jménem desky tvoří věru zajímavé spojení. Koma-tsunami, tsunami-koma … jen tak to nechte polehounku plynout mozkovými závity a vypluté asociace nechť splynou v jedno. Brrrrrr. Po hudební stránce jsou švédští Koma spíše v té “poklidnější“ rovině - nervózní rytmika, o něco nervóznější riffy, zpěv, který hladí i kouše. Výsledný celek (hudba + ATMOSFÉRA) ovšem až takový klídeček není, rve to duši, rve to upocený uzlíček nervů uvnitř, rve a řve … řve a nedá pokoje než to urve. Ano, ano, Koma je jednou z těch skupin, která hraje pocitovou hudbu, která má tu kouzelnou vlastnost, že chytne tam kde má … u srdíčka. A rdousí, ale krásně. Jsou to nádherné melodie, které uchopí mysl a nutí skrze zpěvákova slova vykřičet to černé uvnitř. Skoro každá písnička, z osmi zaznamenaných, nutí k prozpěvování, obzvláště druhá pecka je v tomto nepřekonatelná. Skupina se shlédla v osvědčené struktuře skladeb, pomalejší či rychlejší nástup, emo pasáž - dlouhé táhlé tóny, nezbustrovaný zvuk kytar, nějaká ta vybrnkávačka, “pohodička“ zpěv, pak to rozčísne po melodické stránce super refrén - vypjatý hlas, kytarová jízda, svižné bicí. Toto párkrát dokola, následuje vyvrcholení skladby a konec. Osvědčené a pořád fungující. Co se mi hodně libí je použití kláves, nehrají všude za každou cenu, spíše jen tu a tam dokreslují atmosféru hrané věci. Je jich jak šafránu, ale když už spustí, stojí to za to. Nevím zda-li to má cenu zmiňovat, ale zvuk je (jak je u Švédských partiček zvykem) parádní. Tááááááákže, je-li chutě po nějakém emo-alternativním šrumci, mohu jen vřele doporučit.

8 / 38:07

Koma