Autor: 80 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Lovelorn

LEAVES EYES - Lovelorn

Po první vlaštovce v podobě mini CD Into Your Light nám Liv Kristine a její band nabízejí plnohodnotný debut, na kterém se tato sympatická blondýnka/čerstvá maminka ukazuje v plné své kráse. Je slyšet, že vyhazov nebo chcete-li odchod z řad Theatre of Tragedy jí nejen prospěl, ale otevřel dveře do svého hudebního světa, kam se jistě už několik let přála podívat. Nemyslím, že by jí nevyhovoval směr, kterým se její bývalí chlebodárci ubírali (sám mám jejich poslední desky velmi rád), ale jednoduše, změna je někdy potřeba jako sůl – ať už se jedná o osobní nebo hudební důvody.
Album otvírá Norwegian Lovesong, který vás hned dostane do pozitivní nálady a navodí příjemnou atmosféru, která vás bude provázet až do konce nahrávky. Liv zpívá tak, jak jsme u ní byli zvyklí z desek TOT, ale přeci jen si na nás připravila pár překvapení. Například hned ve třetí Ocean’s Way na nás vybalí operní polohu svého hlasu, který jsme u ní (pokud se nepletu) zatím neměli možnost slyšet (nepočítám její sólovku Liv Kristine, která je celkově uhnětená z úplně jiného hudebního těsta) a objevuje se zde i pan mur-murista (ještě ho uslyšíme v The Dream a Temptation). Svižnější skladby se střídají s pomalejšími, které taktéž stojí za pozornost a některé působí vskutku roztomile (titulní Lovelorn). Celkově se deska pohybuje někde v rozmezí gothic a doom metalu, ale poslední „škatulku“ berte s rezervou. Přece jenom má na míle daleko např. od debutového alba TOT. Největší dojem na mě asi udělaly „epičtější“ kousky Tale of the Sea Maid, Secret, Into Your Light (první videoklip) a závěrečná Return to Life. Posledně jmenovaná (a když tak nad tím přemýšlím, nebude sama) jako by vypadla z dob Velvet Darkness They Fear již několikrát zmíněných Theatre of Tragedy.
Pokud tedy máte rádi hlas Liv Kristine a starší tvorbu její bývalé kapely, určitě nebudete touto deskou zklamáni!

10 / 41:48