LUNATIC GODS - The Wilderness

k.eight.a
7

Na nové album Lunátiků (neplést s Lunetiky :o))) jsem se moc těšil. Toto album vycházelo skoro 1 rok. Nahrávalo se v prosinci 2000 (Exponent) a vydáno bylo na konci roku 2001, kterému předcházely pletky s Epidemií a předchozím vydavatelem Metal Age. Rok 2000 byl pro kapelu rokem změn, odešli zakládající členové Mortis - vok(an)ál a klávesista King, kteří byli nahrazeni zpěvákem Horárem (Protest) a nadějnou klávesistkou Lucy. V březnu 2001 ještě kapelu posílil druhý kytarista Luboslav. Na palubě zůstali zakládající členové Hirax - kytara, Psycho - bicí, Richard - basa a Emil - čistý zpěv, čímž jsem vyjmenoval aktuální line-up.
Od poslední řadovky “Sitting by the Fire” se kapela znovu posunula a to jak hudebně tak i textově. S trochou nadsázky se dá říci, že je “The Wilderness” koncepčním albem. Prvních osm skladeb sdružených pod hlavičkou “Circles of Blindness” sdružuje téma války, fotky v bookletu ukazují zvěrstva té druhé…, a manipulace osobnosti, kde vidím paralelu s tehdejším nacistickým Německem. Druhá třetina již patří části “The Wilderness”, která je textově trochu o něčem jiném, ne tolik konkrétním, ale nálada je tu podobná… Hudebně Lunátici trochu přitvrdili, kytary jsou těžší i brutální zpěv je hrubší, i když byl vůbec na “Sitting…” hrubý? Bicí jsou též lépe nazvučeny než na minulém počinu, ale pořád jsou jaksi tupé (hlavně záklaďák). Mě osobně by jako fandu, potěšili, kdyby byly kontrasty mezi “tvrdými” a “měkkými” pasážemi větší. Tím myslím extrémní / čistý zpěv a melodické “sólo” kytary / zatěžkané cirkulárky… Ale každému se asi nelze zavděčit. Hudba je trochu přímočařejší než na “Sitting…”, přibylo disonantních pasáží je tu méně kláves, spíš skoro žádné, pouze před čtvrtou skladbou “Doomsday” je dramatické válečné intro a celá je protkávána varhanními rejstříky. V začátku páté “Battlefield of Life” slyším trochu Misanthrope, škoda toho “naivního” nástupu zpěvu, ke konci nás L.G. oblaží výbornými sóly na klávesy a kytaru. Instrumentální skladba “Dance of Salome” je prvotřídní a nádherně ukazuje jaký potenciál v hráčích dřímá. Devítka a jedenáctka (instrumentálky) se mohou pyšnit účastí Jirko Dohnala, předního českého sitárového hráče. Skladba “The Wilderness” je ovlivněná asijskými stupnicemi a melodikou, což jí přidává na přitažlivosti. V každé skladbě se najdou části, které něčím ohromí, tím pádem je zbytečné se o nich jednotlivě rozepisovat.
I v infu k desce je uvedeno: Deska je rozdělena do dvou tématických částí a textově se zaobírá pustinou lidské duše, hloupostí a z ní pramenících následků. Hudebně se jedná o dosud nejpřímočařejší materiál. S čímž lze jedině souhlasit…

Bubu - 11.07.02 09:19:42
Jojo, Kejt a baskytara... Už dokonce umí 3sek. pasáž od RTI. Všechny nymburský punkovky se o něj perou. :-)))))))
gorrre abrrro - 03.07.02 07:56:14
jinak horax, nazdar nekde na konciku... rad se znova podivam...
gorrre abrrro - 03.07.02 07:55:41
kejt neni ani basnik, ani muzikant... viz jeho vejsplechy
K-Eight - 11.06.02 10:10:20
To se maza neco napdal... kuRRRwa! baskytaru, opravdu & blabol Frag me!!! :o))))
K-Eight - 11.06.02 10:08:07
Spis teoretik... Hral jsem v hudebce na Basskytru 1 rok, a jinak na ni hraju s prestavkama skoro 4 roky... Ale instrumentace si oravdu vsimam, mozna vice, nez nekteri vetsi hudebnici, nez jsem ja.... Zkratka takovy jsem! Ta recenze mi dala fuckt praci, psalo se to tezce...
Henjo - 11.06.02 08:00:34
Jenže Kejt kromě toho, že nejni básník, nejni ani hudebník :o))))
HIRAX - 10.06.02 15:17:59
TROSKU SOM NASRATY, KED NIEKDE VIDIM SPAJAT MENO LUNATIC GODS S NACIZMOM. ASI SOM ZAREAGOVAL TROSKU PRUDSIE, OMLUVAM SA. S RECENZIOU KEJTE SUHLASIM. JE SICE NAPISANA DOST STROHO / ZA SLOH BY SOM TI DAL MINIMALNE TROJKU... HAHA /, PROSTE BASNIKOM SI SA TEDA NENARODIL ALE JE VIDNO, ZE JU PISAL MUZIKANT, TAKZE JU BERIEM AKO VYBORNU, PRETOZE KRITIKY OD HUDOBNIKOV BYVAJU VZDY TVRDE... Z TOHO DEEDS V NOVAKOCH BOLI LUDIA NAOZAJ SKLAMANI. POTOM PRISIEL ESTE TEN MANOWAR, SKODA RECI... BOLI MA, ZE SLOVENSKO SA STAVA VIACEJ UKRAJINOU AKO CECHAMI, ALE NEMOZEM TO ZMENIT... NASE KONCERTY SU NA NASOM WEBE: WWW.LUNATICGODS.SK OTVORENE PRIMAM VSETKU KRITIKU OHLADNE NASHO LIVE. TIETO SLOVA KRITIKY NAM MOZU JEDINE POMOCT... NASCHLEDANOU NA NAJBLIZSOM KONCERTE, BUDEME SA SNAZIT BYT V PLNEJ ZBROJI. HIRAX
bizzi - 07.06.02 15:28:09
Nazdááár pane :). tak to vidis, jiz jste se dostali na prestrel az k nam :-)) ale o fasismu tam neni nic!!! Kdy kde hrajete? jsou jeste lidi nasrani za ty Disgorge a Deeds? GT a Malignancy nebyla dostatecna zaplata, vim, ale i tak, bylo to cool!!!
gorrre abrrro - 07.06.02 15:09:24
ja jen dodam (hirax uz muj nazor zna z osobniho setkani) lg nazivo me taky neba, dokonce me daleko vic bavilo promo k tejhle desce (cca 4-5 songu) nez cele album
Kejt - 07.06.02 13:57:05
Ave! Hmm, pekne, ja jsem LG na zivo nikdy nevidel, snad se tak stane na nejakem letnim festivalu... Jinak jsem si nevsiml, ze by vas (LG) nekdo obvinoval z Nacismu atd... Snad se to tu nezvrhne ve spatny vtip made in Jotun & Won... Moc by me zajimal tvuj nazor Hiraxi, na to, co jsem o vas napsal...? Zatim! Regie, K8!
HIRAX - 07.06.02 10:54:50
NIE SME ZIADNY FASISTI. TI NASTUPENI NAZI NA OBALE SU CISTO SYMBOLOM, TAK AKO AJ KOPEC INYCH DROBNOSTI NA OBALE. JE TAM DOKONCA AJ HITLER, ALE TO SI VSIMNU ASI LEN TI POZORNEJSI... SME PROTI AKEJKOLVEK FORME NASILIA, NADRADOVANIU CI UBLIZOVANIU. TYM PADOM NAM JE Z FASIZMU, NACIZMU A VSETKYCH LUDI HLASAJUCICH PODOBNE NAZORY ZLE... K NASMU LIVE LEN TOLKO - CO SME SI VYMYSLELI, TO BY SME MALI AJ LIVE PREDVIEST. NIEKEDY JE TO LEPSIE, INOKEDY HORSIE. NASA CHYBA, UZNAVAM. STALE VYHLASUJEME, ZE SME NA ZACIATKU CESTY, TAK NAM ODPUSTE... TERAZ VSAK MAME DRUHU GITARU AKO AJ KLAVESY, TAKZE BY TO MALO BYT O POZNANIE LEPSIE... HIRAX
bizzi - 06.06.02 23:32:33
nic s tim nenadelame, jedine LG
vanena - 06.06.02 21:14:20
po mym soudu pokud kapela nazivo predvede min nez 20% vykonu z desky, tak to neni beznym koncertnim stresem, ale problem musi byt hlubsiho razu...jako treba ze ve studiu truni mesic a jen diky tomu se jim podari ze 100 pokusu jednou zazpivat ciste, protoze nazivo to byla TRAGEDIE!!!! nikoli vypadek...
radala - 06.06.02 18:17:05
no, já tu desku taky slyšel a nelíbila se mi o nic víc, než koncert a ŘEK BYCH, ŽE BYS SE MNOU vANE SOUHLASIL
bizzi - 06.06.02 17:27:10
ale nedokazu ti rict proc. proste zive nejsou tak dobry - asi tak.
bizzi - 06.06.02 17:25:52
vis - a predpokladam, ze te o tom nemusim presvedcovat, zive je vzdy mnohem tezsi hudbu prezentovat, tak jak je udelana a jak je myslena. vem si IPS - jak to zni :-))) Nebo GT. ja to mam uz docela slusne neuceny na FTC totalne buchnu! jasne, mel sem tam i nejake (nemalo) technicke problemy, ale proste to najednou neslo. chapu, ze co se otazky live presentation of LGods tyce, tak tam to proste nak pokulhava. Vzdy (temer) hrali s jednou kajtrou, tak zvuk nebyl plny a zpev byl ujetej. A to zivy vystoupeni v Brne nebylo prubehem nahravani desky - ta uz v te dobe byla cca rok hotova
vanena - 06.06.02 16:17:25
jak je teda mozny, kdyz je to tak dobry, ze nazivo hrali jak nejhorsi smelici? co bizzi? to se od te doby tak zlepsili (ono vlastne to zivy vystoupeni v brne pred Gete bylo v prubehu nahravani desky) - nebo pouzili nejaky figle, aby zpev nebyl tak falesnej...co?
bizzi - 06.06.02 09:14:35
vskutku zajímavé Kejte, že vidíš paralelu s tehdejším nacistickým Německem, když je obal plnej eSSeSSáků :-)) V recenzi s tebou souhlasim, taky bych dal 7. možna bych uvazoval i o 7,5, ale za tech 7 to je myslim, NEJ.