M.A.C. OF MAD - Badluck

d_m_c
4

Můj vůbec první kontakt s kapelou M.A.C. of MAD se datuje někam k OEF 05 (vs1 -:- vs2) a k následnému Fekálu. V dobách, kdy končilo Ahumado mi jejich tvorba přišla do jisté míry jako dobrá alternativa k zaplácnutí mezery, která právě odchodem Ahumada vznikla. Tyto dojmy jsem měl právě z koncertů, kde se mi jednoduchá a nenáročná extrémní metalová hudba v kombinaci s elektronikou docela zamlouvala a nějaké skladby mi svou skotačivou náladou a hojným využitím tuc tuc vložek evokovaly právě jedinečnou atmošku živých akcí Ahumada. Studiová tvorba mi prozatím unikala a to i přesto, že na svém kontě mají M.A.C. již jednu full-lenght desku The One. Dlouhých šest let se čekalo na nástupce, který je již mezi námi a nese název Badluck. A tím už se dostáváme k tomu nejdůležitějšímu, co jsem hned zkraje pochopil - M.A.C. na živo a M.A.C. z desky jsou dvě úplně jiné věci.
Jak říkám, koncerty mě bavily, měly šťávu, drive, jakousi lehkost a příjemnost. A bohužel skoro pravým opakem se mi zdá být deska, naopak vše na mě působí velice těžkopádně, neobratně a křečovitě. Z desky už nečiší volnost a pohoda, a bohužel, alespoň za sebe musím říct, že nejvíce z desky čiší nuda. Omšelé a nenápadité kytarové riffy, těžkopádná rytmika (navíc hodně podprůměrně udělaný automat), nějaké zvraty a nečekané momenty by člověk nalezl jen ztěží a do toho naprosto nevýrazné a silně podprůměrné vokály. Samotná stavba jednotlivých skladeb je omezena jen na tu nejdůležitější kostru a po úvodních pěti skladbách jsem si opravdu říkal, jestli to není vtip. Naprosto nic zajímavého (jediná výrazná melodická linka, nějaký nápad...), jen naprosto podprůměrná dřevní metalová odrhovačka, s kterou se dá uspět někde na vesnické party před bandou nalitých omezenců, ale u normálního, v hudbě trošku náročnějšího, posluchače nemá co zaujmout. Spojení zoufale obyčejných kytar, debilně znějícího automatu a rozhodně né lepších vokálů by opravdu sedělo na popis nějaké začínající české

review_729_px2

rádoby extrémní mlátičky, kterých je po všech garážích, po všech koutech republiky neskutečně moc. A bohužel nenacházím mnoho, co by M.A.C. z této společnosti vysvobodilo.
Jakýsi záblesk naděje se objeví v pětce Techno, kde se konečně objevuje to, co jsem od M.A.C. čekal, a to nějaká elektronika, nějaký taneční základ. Narozdíl od již zmiňovaných Ahumad M.A.C. komponují elektroniku spíš do death metalu, než do gore grindu, ale jakási rozvernost a hopsavost skladeb zůstává. Hudebně M.A.C. opravdu zapadají spíše někam k death metalu, ovšem nutno dodat, že tak do 6. ligy a vokály jsou na hraně pokusů o hluboký murmur a něčeho, co připomíná gore grindové bublání. Otázkou je, do jaké míry je využití něčeho, co už jiní dotáhli stejně dál záchranou, ale pravdou je, že alespoň nějaké oživení díky elektronickým elementům nastane a třeba konkrétně šestka je příjemná a na koncertě bude fungovat zaručeně. Další povedená skladba je třeba sedmá Low Memory, která se celá nese v elektro-industriálním duchu, nebo elektro gore grindová Jesus will Be Here (kdyby se M.A.C. vydali touto cestou, věřím, že výsledek by byl mnohem zajímavější). Dalo by se říct, že po strašlivém rozjezdu se přeci jen něco začne dít a druhá půlka je podstatně zajímavější a to především díky oživujícím elementům v podobě různých elektronických zvuků nebo zajímavé industriální atmosféře, kterou se občas podaří navodit.
Sečteno podtrženo, občasné světlé momenty nastávají v pasážích a skladbách, kde je využita elektronika a nějaké ty juchavé melodie a přesto, že ani toto není uděláno kdovíjak velkolepě, můžeme být rádi, že tu to je, protože bez toho by byla deska Badluck ještě obyčejnější, ještě podprůměrnější a už vůbec né zajímavá.

review_729_px3

kiNO66Y6 - 08.05.10 13:42:51
mě se ta deska líbí a určitě mě nenudí, i když je pravda že se to fakt rozjede až po pátém songu :) No sem zvědavý na nový matroš už, co má být za chvíli venku, bo nové songy co sem měl možnost na živo slyšet se mě líbily moc :)
kazetor - 16.12.06 19:00:59
Disease: tak co bys cekal od Blackmoona, zejo ;]
Disease - 04.12.06 08:37:14
macofmad: No tak tahle recenze je (asi) pochvalna (soudim podle hvezdicek, ale pusobi na me stylisticky jako slohovka tak 8-9leteho zaka ZS...
macofmad - 01.12.06 10:21:54
macofmad - 01.12.06 10:02:44
dmc - 09.11.06 17:06:02
:-)))))
Saint.rap - 09.11.06 16:49:15
dmc 09|11|06 [16:41] muhehe
dmc - 09.11.06 16:41:10
Aaa, strape nelepsi se:-))), dlouho jsem s nimi nemluvil, takze nic moc.... vazne, tyhle kapely moc nehrotim a nidky tomu asi tak nebude, kazdopádně nějaké podvědomí o nich a nějaké zahrabané album tu je.... Uf!
Saint.rap - 09.11.06 14:10:01
Disease 09|11|06 [11:35]: Polepsim se. DMC, co ti rikaji kapely jako Pitchshiffter? Skin chamber nebo Godflesh?
Disease - 09.11.06 11:35:51
Saint.rap 08|11|06 [18:44] : Ty taky nemas zadny smysl pro dramaticno ;-) :-D
Saint.rap - 08.11.06 18:44:19
Jen muj nazor po jedne mp3 si to, asi preci jen poslechnu. Nezni to spatne. Mam dojem, ze to bude rozmanitejsi. Skutulku bych zase tak nedramatizoval.
LooMis - 08.11.06 18:23:39
to DMC: dikys, nejpozději třeba na fotbálku příští týden, ja?
dmc - 08.11.06 09:00:13
to ze je to cilem beru, ale to nutne neznamena "polehcující okolnost" v konečném hodnocení. Přece nebudu něco co mi přijde nudné a nenápadité hodnotit kladně jen proto, že ta nudnost a jednoduchost byla cílená. navíc mi ta deska přijde i v tomto ohledu nesourodá, protože se tam jistě objevují skladby s charakterem, jaký zde popisuješ, ale na druhou stranu také skladby, které bych prostě elektro (detah) grindové klidně nazval.
Disease - 08.11.06 08:47:26
DMC: Tak pokud je znas, nechapu, proc je ta recka takova, jaka je. Nemyslim to, ze se ti to nelibi, ale uz treba skatulka "electro death/grind" v hlavicce mi prijde totalne mimo. V tehle muzice je monotonnost a jednoduchost cilem nikoli vedlejsim efektem.
dmc - 08.11.06 08:30:13
Sry, nemám teď doma net, takže se sem dostanu jen občas ve škole! Disease: Ty kapely mi něco říkají:-), i když pravda, že to nikdy nebyl cíl mého zájmu. :-)) Mental: Znovu opakuji, že srovnání s Ahumadem není nijak určujícíc a zdurazňuji hudební rozdíl (to je z recenze pochopitelné), na druhou stranu tam v nějakých (!) momentech podobnost slyším a jestli mi chcete tvrdit, že taková Jesus Will Be Here mám blíže k GodFlesh než k Ag, tak jsem opravdu mimo (nicméně tento názor mi nevezmete). "Zaplácnutí mezery": psal jsem, že jsem tak kdysi MAC vnímal na základě živých vystoupení, která mi (konkrétně fekál) do jisté míry koncerty AG připomínala a na to mám snad právo, ne?!! LooMis: Díky za zastání:-), Cd rád předám dál a doufám, že najde větší pochopení než u mě:-).
LooMis - 07.11.06 17:32:03
ad ROFL: diskuzi beru, ale od 03|11|06 [14:12] už je to hodně jednostranná. napsal jsem to proto, že se tady do něj tolik lidí opírá (takových 12 rozhněvaných mužů :-) jak jsem poznamenal výše, minimálně to má dopad ten, že bych rád slyšel )díky diskuzi), a tak... ...to macofmad: jsem jeden velkey zvyedavec, dey vědět
killer - 07.11.06 17:23:44
Me tahle kapele nebavila ani v mem detho-grindo obdobi cca pred deseti lety a ani sem nevedel ze ete existujou;-0
macofmad - 07.11.06 16:58:26
http://www.macofmad.info do tejdne tam bude ke stazeni zaznam koncertu z bordo 26/10 pro srovnani s deskou
ROFL - 07.11.06 16:56:01
jak jako nechte? diskuze neasi
LooMis - 07.11.06 11:00:31
tak už DMC-ího nechte nebo si tady někdo vykoleduje do roka recenzi ode mne :-) na druhou stranu by mne ta deska fakt zajímala, takže DMC mohu poprosit?
Disease - 07.11.06 09:14:14
Mental: Ta recenze neni zavadejici, ale uplne mimo. Ad to srovnani: Zajimalo by me, jestli DMC rikaji neco kapely jako Godflesh, Skin Chamber nebo stary PitchShifter apod...
bizz - 06.11.06 09:26:36
tak to ti prinesu neco od Takeshi Miikeho :)
PItrS - 06.11.06 09:02:13
KLOBOUK DOLU PŘED VOBALEM, DLOUHO VE MNĚ NIC VIZUÁLNÍHO NEVZBUZOVALO TAK HNUSNEJ POCIT
mentál - 05.11.06 21:31:33
multimedialni stopa je ve flashi... to jen pro info, v recce o ni nebyla zadna zminka :-/ priste se na to vy...a zadnou delat nebudu.... a jen pro info (cislo 2) srovnavat AG A MAC OF MAD je fakt scestna vec, z recenze vypliva ze se jedna o zaplacnuti na scene... MAC OF MAD uz tady ale nejaky ten patek jsou... tato recenze mne zaskocila a rozesmutnila, je zavadejici...
bizz - 04.11.06 12:51:44
ja makal, ne ze bych nemel volno! :/
Saint.rap - 03.11.06 16:44:14
Ja jo nic moc. Lepsi tvuk by se siknul.
ROFL - 03.11.06 16:34:53
btw, byli ste nekdo na tom koncerte minulej tyden?
ROFL - 03.11.06 15:56:37
DMC: ted sem cely cd znovu doposlechl a krome toho automatu s tebou musim hrube nesouhlasit, sundej si brejle a pojd ven buzno
ROFL - 03.11.06 15:52:09
love memory LOOOOL
Kazetor - 03.11.06 15:45:26
ted jsem si to pro sichr poslech a jeste me zarazi to srovnavani s Ahumadem, jsou tam sice 2 clenove, dejme tomu nakej ten samplovanej prvek, ale muzika je uplne o necem jinem.... imho ;]
bizz - 03.11.06 14:23:43
no jo, od toho sem direkt-fu :) sem ti to vsechno posunul o 1x
dmc - 03.11.06 14:15:54
Bizzi, díky za opravu, než člověk stačí poprosit, kouká, že už to je:-).
dmc - 03.11.06 14:12:51
Pepa: Jasně, blbě jsem se vyjdartil, samozrejmě jsem myslel multimediální stopu. Kazetor: Já teké netvrdím opak, srovnával jsem proto, že nějaké věci jsou podle mě docela podobné (ano, ty zmiňované samply hlavně, pak u některých (!!) skladeb tanečnější a hopsavější rytmika a v neposlední řadě zábavnost živých vystoupení), také jsem ale zmiňoval. že hudebně se Ahumada a MAC liší, takže to že si někoho vypůjčím k srovnání automaticky neznamená, že tvorby srovnávaných kapel ztotožnuji...
Kazetor - 03.11.06 14:00:54
pepa.kadlec - 03.11.06 13:02:46
jj, je to cely posunuty, ale ne quli videoklipu, kterej tam zadnej neni, ale kvuli multimedialni stope... to mozna treba oprav v ty recenci, je to takovy zavadejici
dmc - 03.11.06 12:51:51
díky za upozornění, až se dostanu domu juknu na to, ale asi máš pravdu. Jediné rozumné vysvětlení, které mě v tuto chvíli napadá je, že jsem to měl celé o jednu skladbu posunuté kvůli videoklipu, který se mi v přehrávači (kde jsem cd naposlouchával) nezobrazí. Takže když se mi ukazovala 6 skladba (H.Y.M.) ve skutečnosti hrála 5 (Techno)... Takže tímto se samozřejmě moc omlouvám.
pepa.kadlec - 03.11.06 12:50:39
caune, nespletl ses nahodou takhle trochu s nazvama skladeb treba? napr. "Jakýsi záblesk naděje se objeví v šestce H.Y.M., kde se konečně objevuje to, co jsem od M.A.C. čekal, a to nějaká elektronika, nějaký taneční základ. " - tusim ze jsi mel spis na mysli petku "techno". dále "nebo elektro gore grindová Honey Bunny (kdyby se M.A.C. vydali touto cestou, věřím, že výsledek by byl mnohem zajímavější)." - honey bunny myslim neni uplne elektrogoregrindova. zkus se na to jeste podivat mozna, pusobi to takhle trochu neverohodne.
pepa.kadlec - 03.11.06 12:46:36
pepa.kadlec - 03.11.06 12:44:54
dmc - 03.11.06 12:22:42
Diky za reakci, bere, že se recenze nekomu nelibi, avsak rikat, ze nazyvam vasi kapelu death metalovou, když jsem pouze rekl, ze ma k death metalu blize (dobre podle me asi nejblize), to me docela sere:-). A ze tam slysim prvky death metalu, i kdyz ehm "industriálněji" pojateho, to si proste neodpustim. Docela by me zajimalo, jak bys svou hudbu zaskatulkoval ty? Ze bici automat neexistuje je urcite plus a uspěšné vymanění vám srdečně přeju!
Kazetor - 03.11.06 12:07:42
diky za kritiku, beru ze se deska nekomu nelibi, avsak nazvat nasi kapelu jakozto deathmetalovou, to me docela sere :) tak jako tak, bici automat jiz neexistuje a budeme se dale snazit vymanit se z chorobne zapachajiciho, jak vy rikate pane redaktore "metaloveho" stylu.
AgroGore - 03.11.06 11:22:22
naživo se to nedá poslouchat vůbec :)