Autor: 70 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
split

MAGRUDERGRIND / SHITSTORM - split

Další kapelou, kterou jsem si vybral v rámci zkoumání line-upu OEF 2007 jsou američtí Magrudergrind. Konkrétně jsem si vzal na paškál jejich splitko s neméně šílenou bandou Shitstorm, která je původem téže z USA.
Magrudergrind naprosto dokonale zapadnou svou hudbou do koloritu Obscínu a myslím, že tamní publikum bude z jejich produkce unešené. Jejich muzika totiž nabízí vše, po čem místní fans baží. Jejich hudba by se dala charakterizovat

review_832_px2

jako fast core, který je velice hluboko zakořeněný v grindcorové minulosti: vlivy kapel jako Napalm Death, Pig Destroyer, Terrorizer nebo Cripple Bastards jsou evidentní. Něco pro příznivce hysterického vokálu, surové muziky, brutálního tempa (ať už neskutečně nasypané masáže nebo old school punkové úprky). Vše se nese v klasických žánrových tendencích, pro nějaké experimentování zde není vůbec místo, jediným cílem této kapely je hrát brutální muziku, jejíž základy byly už dávno položeny. Nejde o nějaké vykrádání hudebních vzorů, Magrudergrind spíše starým, zaběhlým kapelám vzdávají hold a pokračují v tradici, kterou právě první grindcorové, punkové a crustové kapely nastolily. Materiál, obsažený na tomto split cd není příliš obsáhlý, Magrudergrind svou tvorbou pokryjí nějakých deset minut, těchto deset minut se ovšem nudit nebudete a příznivci přímočaré rytmiky, syrových kytar, které dokáží svou old school thrash/punkovou riffáží pořádně uzemnit, budou určitě mlaskat blahem. Tohle je zběsilá grindcorová jízda, která na živo bude zabíjet. Malou výtku bych směřoval k vokálu, který je v rámci stylu sice klasický (hodně vysoký hysterický ječák), ovšem v přímém srovnání s hlubším řevem u Shitstorm vyhrávají právě druzí jmenovaní.
Shitstorm jsou stylově velice podobní, také u nich je patrný vliv staré školy, vše je zabalené do grind corové zběsilosti a rychlé, většinou minutu nepřesahující vypalovačky uhánějí nemilosrdně vpřed a i těch deset minut, které

review_832_px3

mají Shitstorm na svou seberealizaci, uteče jako voda. Jak jsem již naznačoval, u Shitstorm mi vyhovuje hlubší vokál, na druhou stranu musím uznat, že tím materiál nedosahuje zdaleka takových grád jako v případě Magrudergrind, jejichž produkce (i díky hysterickému projevu vokalisty) působí devastujícím, více živelným dojmem. Opravdu asi nejvíce záleží na momentálním rozpoložení a náladě. I zvukově jsou Shitstorm odlišní. Jejich zvuk je zahuhlanější a oproti ostrému soundu Magrudergrind působí více hutně. Což má své klady i zápory. Většinou mi hutnější zvuk vyhovuje víc, ale na druhou stranu v tomto případě, kde mám možnost přímého srovnání, musím uznat, že Magrudegrind působí více agresivně, nespoutaně a jejich materiál má tím pádem i větší koule.
Upřímně řečeno, nedokážu určit jaká kapela mě na tomto splitku zaujala víc,

opravdu záleží na náladě. Obě kapely nabízí nespoutanou grind corovou vichřici, u Magrudergrind je chvílemi více než nespoutaná a svou hysteričností a vyšinutostí rozbíjí vše okolo, Shitstorm jsou méně hysteričtí, chvílemi i trošku deathmetaloví, ale pořád kurevsky brutální.

Magrudergrind