MEMORIA - The Timelessness

7.25

Přiznám se, že debut Memorie u Leviathan Rec. jsem pouze zaslechl, ale i jen to mi stačilo k poznání, že i tato moravská kapela od něj prošlápla kus cesty a dokrystalizovala.
Deska oplývá výborným zvukovým hávem ze studia Hacienda, má moc pěknou hřejivou atmosféru a snad i díky houslím, které tu nejsou jen do počtu, přírodní nádech a to i vzhledem k tomu, že Memoria již produkuje dalo by se říci moderní metal s ženským zpěvem. Neočekávejte ale žádné Evanescence, protože v Memorii je stále dost dřevních úseků, které kapelu odkazují někam k jejich doomovému prazákladu. Výsledkem, který pak leze z reprobeden je koláž doomu, rocku a modernějšího metalu využívajícího zasekaných rytmických kytar a kláves, které se snaží hledat a být dnešní. Důležitým a neopomenutelným elementem Memorie je pak mladé masíčko za mikrofonem – zpěvačka Andrea, která má výraz (!) a hudbu skvěle doplňuje a umocňuje její už tak hitové ambice. Určitě by neoponovala tvrzení, že má ráda Anneke nebo Alanis Morissette.
Myslím, že i tímto málem jsem vše nejpodstatnější vyřkl. Memoria si na přesyceném hudebním trhu našla trochu toho vlastního a vlastně mi ani moc nevadí, že po doznění posledních tónů mi v sobě skladby trochu splývají, protože mají drive a jsou příjemné k omaku - ehm. To ovšem neznamená, že by The Timelessness mohlo fanoušky nálad starších SSOGE či The Gathering jakkoli zklamat. Jsem hodně zvědav na jejich třetí kotoučkové slovo.

10 / 45:40

času oproštěné: Dragonflies Tales; Frost Explosion; Sorrowling’s Cry; Misery’s End; Vanity Fair; Another Chance?; Tender Caress; Grievelessly Yours; Eternal Flight; Life Springing Wild