MINORITY SOUND - Analysis

Nadrom
7.5

Analysis je nadprůměrná nahrávka s velice slušnou produkcí, která v úderných tempech - i když trochu chybí výraznější zvraty a momenty - kombinuje tvrdý, strojový podklad s velice povedenými samply, které vytváří neopakovatelnou atmosféru; mix PainFear Factory či raných Static-X s temnějším, až death/blackově laděným growlingem, který občas až kompatibilně překonvertuje na melodický výraz.

minority sound digipackANALYSING…
LOADING…
SEARCHING…
PLEASE WAIT…
20%, 50%, 70%, 100%… TEXT LOADED…

Pokud Vám jsou tyto termíny blízké, čtete správné řádky. Vydržte, ihned po detekci čtenáře budeme pokračovat…
ANALYSING COMPLETE…

Dobrý den, vítejte ve virtuálním světě Minority Sound. Otevřete si svůj digipack, prohlédněte si velice pěkně provedenou knížečku s členy souboru coby kyborgy a můžete pokračovat…
minority sound logoINSERT YOUR CD PLEASE…

Pokud ve Vás bije ledové srdce kyborga, určitě při zvuku linoucího se z beden přinejmenším zpozorníte. Do ucha hned uhodí velice slušně provedená produkce, kterou banda pod taktovkou mozku kapely Otuse Hobsta vyprodukovala. Jednoduchá rovnice sekaných riffů se spoustou zajímavých samplů a úderného tempa připomínají jakýsi mix kapel PainFear Factory či raných Static-X, toto vše vynásobené temným, až death/blackově laděným growlingem dlouhovlasého lamače dívčích srdcí Guleshe, který ale občas překonvertuje na melodický výraz, který je překvapivě kompatibilní s chladnými strojovými riffy.

První stopa Cyberkitty je takovým úvodem do chladného, strojového a mimozemského světa minoritního zvuku a vaše detektory začnou ihned analyzovat, co se bude dít. Hned minority sounddruhý song má překvapivě těžkotonážní rockový podklad, který Vás chytne hned na první poslech. Za zmínku rozhodně stojí hodně zajímavá stopa _005 s názvem Paradox, která začíná hodně prokopákovanou slokou, kde exceluje mladý kybernetický řezník za bicí amplitudou Šimon, ale jak později zjistíte, opět nám minoritní zvuk naloaduje solidní porci elektroniky a samplů v refrénu.

Mé obvody ale PARADOXně vydetekovaly jako nejoblíbenější disko skladby. Jsou to sloty _003 Analysing the Forbidden a _008 Primary Slave – Secondary Master. Obě jsou hodně elektronické, a poněkud tanečněji laděné. První zmiňovaná má naživo neskutečný náboj, jak jsem měl možnost slyšet v Kainu, druhá zmiňovaná naopak oplývá perfektnímy samply, které hodně smrdí osmibitovou hudbou. Navíc je instrumentální, což přispívá k silnějšímu prožití atmosféry; člověku se při poslechu vybaví vzpomínky na hodiny probdělých nocí nad Commodorem 64 a nekonečným ládováním kazet do přístroje. Minority Sound jsou vůbec ideálním soundtrackem pro akční střílečku, kde kosíte roje emzáků a všude kolem poletují vesmírné lodě, na které se snáší vesmírný prach. Sám jsem si je zkusil několikrát pustit jako soundtrack při hraní hry Quake a skutečně to funguje :)

Na Analysis ale najdete i poněkud umírněnější věci, například Matter Alive či Save Your Words, která vaše nekompromisní mechanické, chladné srdce poněkud zahřeje. Gulesh zde zkouší poněkud jiné zabarvení hlasu a melodický zpěv. V Matter Alive se navíc dočkáme trochu překvapivě i hodně povedeného sóla. Unreality a Never Enough– v rámci Minority Sound už v podstatě klasiky minority soundsamozřejmě na albu najdete taky, obě se dokonce dočkaly i nové verze 2.01. Never Enough podle mě dobře zvolená jako poslední věc, kde si máte zase možnost užít baskytaru Petra, příjemně ukončuje tuto virtuální jízdu cizími světy.

Analysis je nadprůměrná nahrávka, která kombinuje tvrdý, strojový podklad s velice povedenými samply, které vytváří neopakovatelnou atmosféru. Nudit se u ní rozhodně nebudete, a pokud máte zmiňovaný styl rádi, rozhodně si Analysispořiďte. Na druhou stranu mi na desce trochu chybí nějaké výraznější zvraty a momenty, které by mě donutily zvednout zadek ze židle. Na druhou stranu vím, jak kluci umí naživo, takže má prdel na některém z příštích koncertů možná ještě středovék pozná :) Kapela navíc chystá zajímavou tématickou koncertní prezentaci, takže se rozhodně máte na co těšit!

GAME OVER