Autor: 80 Uživatelé: 60 Tvé hodnocení: hodnoť
Halla

NOMICON - Halla

Obávám se, že s novotou finských Nomicon to bude trošku podobné jako v případě poslední desky Gorguts. Tááák... a nyní si domyslete, je-li to myšleno tak či onak, chichichi... Nenene... to, co jsem měl na mysli svou první větou, ihned uvedu na pravou míru - a s tou se jen tak někde nesetkáte, není-liž opravda?!
Tak co myslíte, jaký je tedy rozdíl mezi Obscura/Yellow a From Wisdom to Hate/Halla? Je to naprosto jasné! Obě nová alba těchto kapel by, dle mne, měly býti předchůdci svých starších bratříčků. Obě předchoziny jsou p s y c h o a až depkoidní, ale zatímco Obscura je psycho metal - death?, tak Yellow je psycho ´black´. Psychózní složka v obou kapelách sice zůstala, ale již ne natolik, aby eLPíč..ka byla tak nepřístupná, jak tomu bylo u jejích předchůdců.
Caesar (Tommi Launonen), mozeček kapely, tentokráte Nomicon oblékl do hodně deathového kabátku, i když samozřejmě není možné určit, co u Nomicon hlavní složkou hudby je. Na Halla to asi ten death sice bude, ale v žádném případě se nejedná ´jen´ o death! V tomhle hudebním výcucu občas zaslechnete vlivy - a teď pozor! - Nocturnus, nejen klávesové, ale taky kytarové. Ty jsou hodně zpozorovatelné ve čtveřičce Saint, kde to je Thresholds jak vyšitej, paráda! Ne že by si Nomicon půjčovali od svých kolegáčků - na to mají svých nápadů dost!, ale někdy se tak trošku připomenou tím, co je jim nejspíše blízké. Atypické Caesarovy klávesové a programovací postupy jsou zde cítit v každé minutě stopáže a řekl bych, že krom toho, že je to hlavní poznávací znaménko Nomicon, je to také to, čím Nomicon hudební svět obohatil. Pěkná slova závěrem, nemyslíte?

O CeDa si kontaktujte - the.end.cz@seznam.cz, jelikož Sagitarius je tuším firmičkou Tommiho a určitě se vám nikomu o něj nechce do Fajnlandu psát, ne?

Skladby: Arrival, God Weaker Than Me, Denial, Saint, a Search, Grief, Tribe, Sacrifice, Demolished

36:04