NONSENSE - Pay for Your Cruelty

schizmo
7

Nepomyslel bych si, že jednou budu recenzovat CD téhle téměř místní bandy, ale je to tak. Ač nejsou NONSENSE na naší scéně příliš známým pojmem, ve své domovině, tedy Velkém Meziříčí, jsou profláknutí dost a osobně se obávám, že se nenajde jediný místní člověk, který by o nich neslyšel. I když se o tento druh HC či crossoveru nezajímám, připadlo mi zajímavé pustit se do recenze už jen proto, že jsou zde N takovým pojmem. A skutečně, jejich postavení v jejich rodném městě není zcela neoprávněně. Když zalovím v paměti, NONSENCE zde byli asi první tvrdou kapelou a snad i předznamenali to, že jsou zde až na výjimky pouze fanoušci HC či NU metalu. Za jejich dlouholetou kariéru se dostali až na takovou pozici, že by dle mě skvěle zapadnuli na jakýkoli rockový fesťák, ale i na metalový koncert a nebojím se říct, že kdyby měli příležitost, zaujmou třeba i v televizi.
První, co mě po poslechu napadlo, je suverenita, profesionalita a taková ta velikost, kterou většinou dokáží nabídnout jen ostřílené zahraniční spolky. N staví na klasických HC atributech – tvrdé kytary, houpanice, lehce nasraný, ale hlavně čistý vokál. Vše samozřejmě umocňuje bezkonkurenční vyhranost. Je až s podivem, jakým způsobem dokáží N tvořit songy..., zdá se mi že mají skutečný cit pro hit, dokáží udělat song zajímavý, pestrý, tvrdý a něžný zároveň. Především zpěv dodává jejich tvorbě takový popový až písničkový nádech.
Ačkoli jsem vyseknul více než jednu poklonu, je i co kritizo-vat. Jedna věc je mít u místní-ho publika velký ohlas a dru-há, jak je přijmou lidé, kteří je neznají (přesto však věřím, že dokáží rozhýbat celý sál). Přijde mi totiž, jako by kapela ustrnula na bodu místí oblíbenosti a neměli ani potřebu se někam dál tlačit. Zároveň stylová pavučina zřejmě brání tomu, aby se posunuli někam dál, než kde se nacházejí řádku let. Na druhou stranu si ze všech jejich nahrávek řeknete: „Jo, to jsou NONSENSE.“
Poslední věcí je otázka, zda kapele nenarostlo ego natolik, že ripují spolupráci se ziny (pokud tedy vědí, co tento výraz znamená :-))) Mám pocit, že bez CECEK Recs. by o nich mnoho lidí za hranicemi jejich městečka nevědělo.
i?S: Na CD je rovněž CDrom, kde je kupa věcí, hlavně pak jejich předchozí počiny!!!
i??S: Jako nezávislého pozorovatele mě straš-ně baví, jak se populari-tě NONSENSE veze kupa přicmrndávačů a pozérů... Prostě typical shit :-)))
i???S: Stále přemýšlím nad kontroverzí kapely – oblíbená a zatraco-vaná zároveň. Myslím, že hodně lidem vezmu slova z úst, když řeknu, že NONSENSE, fanoušci i odpůrci kapely jsou naprosto stejní – tyhle tři skupiny totiž obsahují jak pohodový, tvrdě pracující lidi, tak totální pozéry... Přeberte si to jak chcete!

sestava: Marek – voc, Michal – guit, Honza – guit, Taras – bass & voc, Izag – drums

8 / 31:42