Autor: 80 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Drift

NOSAJ THING - Drift

Poslední dobou jsem si v recenzích lebedil zejména nad všemožnejma hudebníma

review_1414_px2

hrotama a výstřelkama, což je potřeba vyvážit nějakou pěknou, milou deskou, která místo rány pravítkem přes prsty pohladí po tváři. Chce to přece jen nechat prstíky trochu odpočinout a zahojit, než člověk může přijít s dalším ostrým švihnutím. Proto se tentokrát zaměřím na oddechovější elektroniku, která vnáší hlavně pohodlný snění a bezstarostný plynutí času, ačkoli sem tam prosákne i trocha drogovýho rauše.
Pro rychlý představení: Nosaj Thing je z Los Angeles a celou kariéru má teprve před sebou, páč Drift je jeho debutový album. To ale neznamená, že by šlo o nějakou neznámou zastrčenou nahrávku. Naopak, svým příchodem a zejména pak výrazným pochlebováním od Pitchforku, vyletěl vysoko do hitparád a dostal se do širšího podvědomí alternativní elektronický scény. Nutno říct, že mu úspěch ze srdce přeju, protože Drift si ho svojí kvalitou zaslouží.
Základem tvorby Nosaje je hiphopovej beat ražení

review_1414_px3

třeba takovýho Odd Nosdama nebo koneckonců i Flying Lotus. Na tenhle základní pravidelnej tep pak přilepuje různý drobný šumy, klikání, přeskakování pásky, stisknutí tlačítek. Jasně, starej a dobře osvědčenej postup, hutnej razantní hiphopovej beat a nad tím si pohrávat s jemnejma glitchovejma samplama. Nosaj si ale hraje s rozmyslem, zbytečně nepřehání, bavěj ho spíš minimální struktury s menším množstvím úderů, citlivě je skládá dohromady a vznikaj tak doopravdy moc pěkně modulovaný beaty. Beaty ale nejsou všechno, je potřeba i dobrá omáčka okolo. A tady se nachází druhá silná stránka týhle desky: pečlivý výběr atmosférický složky. Citlivý ucho uslyší na jednu stranu mírně psychedelickej, tripózní feeling, na druhou stranu hrozně příjemný snivý podkresy. Atmosferický samply jsou navíc často dost repetivní, což ještě umocňuje vznášení

review_1414_px4

se mimo čas, drift. A abych nezapomněl, pro ty, co rádi Twin Peaks, má tahle deska připravenejch několik momentů, který doopravdy zahřejou u srdíčka, zejména u Us na tebe úplně dejchne ta podzimní mlhopára, která se vypařuje z lesů okolo.
Celkově je pak hodnocení jasně pozitivní. Snivá a omamná psychedlie, která tě na o něco protáhlou půlhodinku příjemně pohltí. Dokázal bych si představit ještě o něco hlubší poslech, ale na to si počkám příště. A na závěr high five za probleskávání atmosféry z Twin Peaks.

Nosaj Thing, glitch, hip hop, electronic