Autor: 70 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť

NUCLEAR BLAST FESTIVALS 2000 -

Historie vydavatelství Nuclear Blast připomíná pohádku o tom, kterak se malý metalový label stal jedním z největších a nejuznávanějších na světě. Dříve „Nucleaři“ vydávali spíše jen death a grind, v dnešní době mají pod svou střechou zastoupeny snad všechny metalové chlívky včetně punkové legendy Die Toten Hosen. Každý rok pořádají turné, které je přehlídkou „blasťáckých“ kapel, a které se bohužel konalo víceméně jen na území Německa. Minulý rok byla sestava obzvláště silná: CREMATORY, DESTRUCTION, HYPOCRISY, KATAKLYSM a RAISE HELL. Toto Cd je živým záznamem ze Stuttgartu, kde nám každá z kapel v podobě tří - čtyř písní ukazuje svoji live přesvědčivost. Mladíci Raise Hell mě svým lehce dřevním thrash blackem nějak zvlášť nezaujali, ale ani neodpudili. Myslím, že vidět jejich koncert může být docela zajímavé, protože z těch tří ukázek co jsou na Cd, energie jen srší a podle fotek v bookletu jim nasazení rozhodně nechybí. Kataklysm je kapela, která měla a má hodně příznivců, ale já se k nim rozhodně nepočítám. Takže na jejich adresu neřeknu vůbec, ale vůbec nic. Snad jen, že název 1999.6661.2000 je spíše klišovitý a trapný, než originální. Hypocrisy jsou v dnešní době už skoro kult. Co říci k jejich pojetí deathu, který přivedli k dokonalosti na Abducted a v dnešní době se už lehce vykrádají. Písně, které jsou zde zastoupeny jako Fractured Millenium nebo Fire In The Sky jsou opravdovými „hitovkami“. Hypocrisy podávají opravdu nejlepší dojem ze všech zúčastněných kapel. Destruction jsem nikdy neposlouchal, nikdy mě nijak zvláště neoslovovali - asi jsem poněkud později narozen? Nevím, ale ze všech čtyř ukázek na mě dýchá velká, ale opravdu velká nuda. V dnešní době u mě jejich dřevní thrash nemá nárok na úspěch.
No a co říci o závěrečných Crematory, dnes už R.I.P., kteří jsou také kultovní záležitostí. Všechny přítomné songy jsou zahrány s příliš velkou profesionální chladností, takže působí spíše studiově něž „živě“. O tom, že se jedná opravdu o živáky nás akorát přesvědčuje jásot na začátku a na konci každé skladby. Toto Cd bych asi nikomu nedoporučoval ke koupi, ale pokud by ho někde prodávali s velkou slevou, tak by nebylo marné si tímto nosičem zpestřit hudební sbírku.