Autor: 90 Uživatelé: 78 Tvé hodnocení: hodnoť
Entity

ORIGIN - Entity

Origin se uklidnili a nemají potřebu každou skladbu hnát do extrému. Rovnou říkám, že z mého pohledu je Entity krokem zpět. Origin ubrali, ale šlápli přesně tam, kam jsem potřeboval.

OriginPsát o desce Entity a neodrazit se od předchozí Antithesis by jen těžko dávalo smysl. Nedokážu si představit někoho, kdo by po Antithesis čekal návrat k self-titled nebo I.I.I. Doba pokročila a je žádoucí, aby i metal kráčel kupředu. Někdy je fajn trošku ubrat a vrátit se zpět k tomu, co už fungovalo; rozhodně lepší řešení než šlápnout úplně vedle, jak se stalo kdesi v Kanadě a odtud se přesunulo na Floridu. Takže Antithesis je podle mě případ šlápnutí vedle a dopředu zároveň - ne všechno se fanouškům tehdejších Origin bezmezně zalíbilo. Bizzarova recka Antiteze a diskuse k ní o tom pojednává dostatečně. Představovat Origin nehodlám, Bizz to ve své recce taktéž udělal a jistě za mě doplní, když bude co.

A když už jsem začal s kroky dopředu, vedle a dozadu, tak rovnou řeknu, že z mého pohledu je Entity krokem zpět. Ubrali. Šlápli přesně tam, kam jsem potřeboval.

Kritizovaný zvuk z Antiteze se lehce vyčistil a deska tolik nešumí, bohužel je pořád zvukově trošku tenčí a snad by se i deska dala udělat více nakopávající, kdyby se chtělo. Odměnou je ale výborná čitelnost a stačí trošku pohladit volume ovládání a všechno je v cajku.

Co se změnilo, je vyznění kapely. Entity na mě působí nasranějším dojmem než Antithesis. Může za to zpěv, i když ten nedosahuje obrátek prvních tří desek ani omylem a práce kytar, které více drhnou od podlahy. Přestalo se s kytarami běhat a horská dráha po vzoru Origin se tak lehce uklidnila. A místy i zpomalila. Motivů ubylo, riffy bývají delší a někdy jednodušší, ale tak nějak ku prospěchu věci. Stává se tak hlavně v delších skladbách, které pak na Origin působí trochu moc rozvláčně (Consequence of Solution). Ale běhačky, výjezdy, arpeggia a vůbec podstata Origin zůstala zachována. Nejlépe to popsat tak, že se Origin uklidnili a nemají potřebu každou skladbu hnát do extrému. Stejně tak lze říci, ze Origin již nevěděli kudy kam, tak vše prostě zpomalili a protáhli, ale budu se držet první verze.

Origin - studio

Deska je trošku schizofrenní a kombinuje kratší šílenější skladby (Purgatory, Swarm) s delšími a různorodými (ve výsledku vleklejšími) kousky typu Saliga a Consequence of Solution, což oceňuji, deska se tak jako celek lépe poslouchá. V půli je posazená instrumentálka The Descent, která ale industriální VoidAntithesis nepřípomíná. Doufám, že příště toho nebude více. Nespornou výhodou desky je ale první skladba Expulsion of Fury, která celou Entity nakopne a po první minutě si musím dát dechový cvičení. A přidat na hlasitosti. Zakončující Evolution of Extinction je taktéž vynikající počin a vždycky po ní mám chuť pustit si celou desku znova. Zkrátka, deska jako celek je velmi dobře propracována a celkové poslouchatelnosti prospěla i kratší poslouchací doba, o 5 minut kratší než Antithesis.

Záleží na úhlu pohledu. Pro mě osobně Origin zestárli a zase o něco dozráli, deska je stabilní a baví. Prezentuje se toho méně než na Antithesis, ale mám pocit, že dostávám více. Charakter Origin zůstává - jsem spokojen. Původně jsem zamýšlel Antithesis shodit, ale Entity je stejně dobrá deska jako Antithesis, jen trochu jiná, jako celek určitě poslouchatelnější. Rozhodně ale nedoporučuji si po téhle desce dávat I.I.I..