Autor: 72.5 Uživatelé: 100 Tvé hodnocení: hodnoť
Personal Demon

PANDEMIA - Personal Demon

Máme tu čerstvé cd jedněch z naší smrtelné Svaté trojky. Říká vám vlastně něco naše (po)Svat(n)á trojce? Ne? Nevíte proč? Sice nás zajímá muzika a ne náboženství, ale… no, nechám to být, to můžeme rozebrat níže, souhlas? Jen mě nechte za onu Sv.3ci doplnit. Krabathor, Fleshless a Pandemia. Zamyslíte-li se totiž nad těmito třemi kapelami, tak v poměrech naší deathmetalové scény se zajisté jedná(lo) o ty “vedoucí spolky“, ovšem kvalita posledních výtvorů dvou prvně zmíňených nevypovídá, dle mne, jejich statutu, proto to (lo) - i nevidomí si totiž již všimli, že o Káčkách není téměř slyšet. A pročpak, co myslíte? Radši zanechám planých úvah, ponechám Káčkovský deathmetal rokenrol těm, kteří jim to ještě žerou a místo kritiky prostoduchého pokusu Bezmasých přiblížit se americké scéně si rád vyčkám na nové cd a hurá na Pandemii.
Pokud se Pandemia nechala posednout jejich vlastním osobním démonem (pravděpodobně Čertík Bertík), jaké to štěstí, že se na ně u prvních dvou vyřčené nedá aplikovat, Bertík na ně totiž byl opravdu hodný a žeru jim to! “Def Mödl“ až za hrob!!!
Na druhé desce nám zkázonosní infikátoři předkládají mnohem vyspělejší materiálek, než tomu bylo na debutu Spreading the Message. Stále se sice jedná o thrashovinou nakaženého deathmetalce, ale postupem času antibiotika zabrala a Péčkaři se od ní částečně vyléčili.
Rovnice: oldschoolovej detík, v kterém se hodně sype a přitom se vždy najde dost času na podkobercovaný kila. Pokud bych si dovolil přiblížit, napadají mně, ihned a bez milosti, Malevolent Creation. Neříkám, že tam MC jsou, ale schválně si poslechněte a uvidíte, jaký pocit získáte. Je škoda, že se chebovští nevyvarovali Vaderovským nástupům (nejen začátky skladeb), ale zase to má tah a sílu, to je zaručený! Ke slyšení je i občasný floridský Monsto’cit pro aranž, ale bystrému neujde, že nakaženci začli více poslouchat Morbid Angel (až se k Démonasovi dostanete, schválně hoďte do diskuze vlastní tip, o který kousek se mi jedná, mám tu připraven jeden zaručený kus, ale nechci vás nijak ovlivňovat).
Měl-li bych hovořit o zvukovém kabátku, myslím, že ten se Pandemii povedl, i když není vyloženě suproidní, protože někde mi cd zní jinak. Neměl by to však být žádný průser ani v poměru k nedomácí konkurenci. Další, co v kapsičkách baloňáku hledám, je Jardova basa. Tu prakticky neslyšet, ale zase je znát, že se Pandemia nezalekla tlaku a věděla, co se od ní bude čekat. V čase cd příprav nezaháleli a vrhli se na několik vylepšení. Jednak, Michalovi deathmetal už víc šmakuje (zhroubl mu hlas a daleko víc tam teď sedí) a druhak, Alexovi se rozlítaly prstíky a prakticky v každé skladbě si zasóluje - to jest kompenzací za tu basu ;) Přestože převládá střední svižné tempíčko, je Pandemia celkově rychlejší, více otevřená (třeba melodice) a Pavlovy bicí hrají přesně to, co se od nich v této hudbě očekává. Tupačky, sypačky (nejsou to žádný sešívačky, ale je to fajn), koberce…, které projasňuje breaky a občasnými hajtkami.
A závěrem? Dvojka Pandemie je určitě z toho hóóódně lepšího, co od nás vzešlo a kapela samotná se nachází přesně na hranici, kdy třetí deska opravdu prokáže, zda Pandemická nákaza zachvátí celou zemi, včetně nás všech. Věřím, že ano, maj to tam!

9/30:32

Pandemia