PENUMBRA - Seclusion

marTh-us
10

K této nahrávce jsem se dostal velkou náhodou a nějak jsem jí nevěnoval moc velkou pozornost. Jenže jak jsem záhy zjistil, velmi jsem prohloupil. Nová deska francouzského spolku Penumbra je jedním slovem – úchvatná. Tihle panáčkové (a jedna dáma) si dokáží hrát jak s různými náladami, tak rostodivnými zvuky a nebojí se použít i některé (ne)tradiční nástroje jako např. dudy (titulní Seclusion).
Kapitola sama pro sebe je ženský zpěv. Velmi působivé vokální linky dělají z této desky neobyčejný zážitek (The Prophetess) a jako dobrý tah se jeví i použití různých barev hlasu této slečny (paní?). To stejné by se dalo říct i o mužském zpěvu, který je zde zastoupen jak čistým, tak i mur-mur provedením - obzvlášť některé dvojhlasy jsou mňamky-mňamky. Co ale považuji za obrovské plus, jsou elektronické podklady (samply, smyčky apod.), které se tu vyskytují takřka v každém songu. Tohle všechno doplňuje slušně šlapající rytmika a abych nezapomněl, občas na nás vyletí i nějaký ten hezky zkomponovaný sbor.
Zvuku se nedá vytknout skoro nic, protože je nádherně čistý a působí na posluchačovo ucho velmi lahodně. Snad bych u masteringu přidal trochu basSs, ale to je čistě jen můj pocit.
Na závěr trochu historie, pro neznalé a hlavně pro ty (doufám, že jich bude dost), kteří by měli o tuhle sebranku podivínů zájem. Nuž tedy, Penumbra vznikla v roce 1996 a na svém kontě má dvě dema (Emanate a The Last Bewitchment) a dvě plnohodnotné CD (kupodivu Emanate a The Last Bewitchment). V posledních letech koncertovala ve Francii po boku takových kapel jako např. Misanthrope nebo holandských, čím dál víc stoupajících hvězdiček, Within Temptation.
A na úplný závěr jen dodám, že pokud máte chvilku, klikněte na jejich zbrusu nový web, určitě nebudete zklamáni. Stojí za to, stejně jako jejich nově narozený počin Seclusion.

8 / 44:58