PESTILENCE - Resurrection Macabre

recenze
bizzaro
Hodnocení:
7.8

Živit se dnes muzikou je řehole, a tak některým autorům nezbude než se občas poohlédnout po tom, co trh žádá. I to je příklad nových Pestilence. Návratovka v lecčems překvapuje, ale někde zůstává za očekáváním – svázání skladatelským záměrem? I přesto je album poslouchatelné pro staromilce i technaře - ovšem ty od základu odkojené či tolerantnější, čerpá totiž z obou zdrojů.

Pestilence. Řekněte si „pestilenc“ schválně nahlas, jak krásně a úderně to zní. V tom jméně je cosi tajemného, je v něm strouchnivělina minulosti a přitom odhaluje cosi neodhaleného. Pestilence jsou kapelou, jež před lety formovala či stála v čele evropské, potažmo i světové, deathmetalové scény. Kapela, jejíž poslední studiovka vyšla roku 1993, tedy před celými 16ti lety, je – mezi dalšími - zpět.

První deska Malleus Maleficarum vyšla již v roce 1988, následující Consuming Impulse hned 1989 a třetí Testimony of the Ancients roku 1991. Tímto albem Pestilence pořádně provětrali zatuchlost smrt-kovového old schoolu, který do té doby hráli. Nahrávání alba se účastnil Tony Choy (ex-Atheist), takže je slyšet i basičku a Mameli s Uterwijkem do něj přidali pěkných sól, nějakých melodií a technických prvků.

Jenže utekly dva roky od velkého úspěchu a Pestilence revolučního roku nahráli album Spheres. Většina fanoušků po jeho poslechu zůstala se spadlou bradou, po technikou ovoněném klasickém death metalu ani rány, album je plné (na tu dobu) avantgardních zvuků a experimentálních postupů, kde se kytarové duo (Mameli tedy hlavně) zbláznilo do jazzu a celé ho nahrálo za pomoci kytarových syntezátorů. Basa je bezpražcová, obstaral ji Jeroen Paul Thesseling (nedávno se také vrátil k metalu a šminkuje v německých Obscura) a nádherně dotváří zvukovou koláž. Následné tour k albu mělo takový úspěch, že v jeho polovině to kapela balí a jede dom. Pak se po Pestilence zavřela voda.

Během let jsme sice několikrát byli svědky věrozvěstí ohledně návratu kapely, ale jediného, čeho jsme se až po letech dočkali, byla dema hlavního mozku Patricka Mameliho v podobě projektu Gestalt a pak až následného alba C-187, do kterého se projekt transformoval; album Collision vyšlo předloni.

A jak jsem napsal na začátku, poslední studiovka vyšla před celými 16ti lety a my zde na stole či v pc máme nové album Resurrection Macabre s králem Makábrem/Bohem znovuzrození na titulce, které ve mě ovšem vyvolává dvojí pocity, jakýsi vnitřní rozpor, jenž demonstruje následující rozhovor, kdy se potkají dva bývalí kamarádi, pan Staroškolský s panem Vývojem, jejichž dialog se po chvilce zaktualizování současna stočí směrem k hudbě…

Staroškolský: Ty volé, jsme se od školy neviděli ňákejch 14 let, ale podle trika vidím, že ještě sleduješ metal… supér! Víš třeba, že vyšli nový Pestilence?
Vývoj: No jasně že jo, ale teda… trošku nevím…
Staroškolský: …jak nevím, ty krávo, to je totální masakr, totální pecka!
Vývoj: No jako jo, ale já nevím… Mě sere, že Mameli se úplně hodil za hlavu a vypustil éru Spheres a…
Staroškolský: …a co jako? Dyť to má zas riffy jak buldozer, je tam ten feeling těch Pestilence a šlape to jak hovád!
Vývoj: No to máš sice pravdu, šlape to nehorázně, ale mě štve, že Mameli je vychcanej zmrd na prachy a vykalkulovaně dle výsledků nějaký ankety udělal nový Pestilence přesně v tom duchu, jak chtěli lidi a nechal sebe sama někde v dáli. Ty vole, však Pestilence byli před rokama v čele. Nechtěli stát na místě, udělali Testimony, po kterým nakonec i přišli se svojí verzí futura, posunuli to někam dál… udělali něco, co nikdo nikdy neudělal, nechali za sebou nesmazatelnou stopu, jenž se jim sice nakonec vlastně moc nevyplatila, ale tu muzikantskou mysl, která nechce stát na místě, tu nezměníš a mě tam tohle ňák blokuje. Nebo mi neříkej, že Mameli je najednou nostalgickej dědek, když před rokem při Céčkách hlásal „don’t burn mp3 and buy my cd“.
Staroškolský: No fůůů, ty to bereš moc z muzikantskýho hlediska, až filozoficky…
Vývoj: …ale prd, mě se ta deska líbí, a vlastně moc, přece mám rád i klasickej death metal, že jo, však, stejně jako tehdy, i novinku smažím furt dokola, ale tyhle návraty kapel k něčemu, co je dostalo na výsluní… nevím, pro mě je ta deska neupřímná a udělaná zmrdovsky pro fans, kterých je víc.
Staroškolský: Ale prd, však teď furt vycházej samý ty progrese, chaometály a tohle je po dlouhý době řádnej metal s velkým M, něco pro nás z devadesátek.
Vývoj: No to máš složitý, jak jsem řekl, líbí se mi to, ale přesto, že dopředu před nahráváním už hlásal, jak album bude znít, stále mi to „ne a ne“. Proč vyplňuje místo mezi Consuming a Testimony a neTestimony a Spheres? Není to divný? Nejde mi to nějak přes rozum. Proč kapela, která mohla přijít zas s něčím trochu novým, udělala ne jeden krok zpátky, ale tři.
Staroškolský: Moc to rozebíráš, prostě se smiř, jaká ta deska je. A to je jaká? Našlapaná, nasypaná, zvuk zabíjí a líbí se ti to, tak co chceš víc?
Vývoj: No právě ňákej ten postup, vývoj přece, Vývoj, hehe, nestát na místě a nevracet se k úspěchem ověřeným věcem. Takhle deska ale nezůstala ani na místě, jde až proti proudu pro zalíbení se. No ale to je jedno, to je asi můj problém, stačí, že se shodnem, že nás to jako muzika baví. Jen škoda, že jsou si ty skladby tak podobný.
Staroškolský: Tak v tom máš konečně pravdu, ale nasypaný Pestilence nikdy nebyli, to tam aspoň přece nový je, taky v některým riffingu trošku lezou jakoby Safo.
Vývoj: Jj, toho jsem si taky všimnul, že to je takhle usazený. A taky dost nasraný, vokál je jinej, hlubší, víc brutální.
Staroškolský: Jojo, vokál je hustej, no vidíš, nakonec tam tu nějakou tvou progresi najdeš, hehe. A víš, že budou letos na Brutal Assaultu?!
Vývoj: No kurva že jo! To jedu! Určitě si je nemůžu, ani přes tu desku, nechat ujít a už teď patřej mezi jasnej top festu!!! Navíc živě ty skladby budou určitě hustý!
Staroškolský: Moje řeč, živě to bude zabíjet do posledního kusu! Takhle je podle mě i ta deska myšlená, živě to bude vražda!
Vývoj: Souhlas! Hele, musím letět, tak když se nepotkáme, tak určo na Brutálu a kdyby ani tam, tak Pestilence někde u pódia, jo?!
Staroškolský: Rozhodně platí! Měj se a dej tomu ještě šanci!

pestilenceTak nějak takhle nové Pestilence vnímám. Ano i ne. Zvukově precizní, řemeslně prakticky dokonalé, dynamicky vyrovnané… Vlastně téměř dokonalé deathmetalové album, které bylo tak trošku „složeno na zakázku“ k výsledkům ankety, které tři starší skladby (viz. bonusy) chtějí fanoušci na nové album znovu nahrát; cd chvílemi působí skoro až jako průřez starší tvorbou v novém kabátku. A pokud je mé tvrzení správné, i tak Mameliho rozhodně ukazuje jako dobrého skladatele, který to stále má v krvi.

Má to celé totiž moc šikovně a také chytlavě vymyšlené vždy na jednom hlavním nosném riffu, což albu často dodává dojem, že je to dokola „song co song“, ano, tvoří šablonovitě; tímto trpí i Collision C-187. Také je to asi tím, že některé hlavní riffy přepírá a přepírá až z nich vypírá i vlastní barvu – příklad Synthetic Grotesque. Je ale zase pravda, že takto nariffované a neuvěřitelně tlačící album jsem neslyšel už dlouho. Možná to byl úmysl. Zrychlit, přitvrdit, zúdernit. Asi aby se také vyhl složitějším naracím jako na Spheres a Resurrection Macabre tak předalo své poselství jasně a nekomplikovaně; i pro větší možnost naplnění peněženky. Ale „zločin“ (v tomto případě na hudební cti) se dá udělat i efektivně a s noblesou, a to se Mamelimu sakra povedlo. Album tak možná trpí hlavně tím, že má až moc jasný cíl, koho oslovit, takovýto metal se totiž dnes již nedělá. To ale vůbec nevadí. A aby tato teze nevyzněla špatně, nahrávka nezní vůbec archaicky. Resurrection Macabre je agresivní (v určitém smyslu i současné) deathové album, však je zde použito i větší množství než malé frázovaných kytar stylu C-187, které rozhodně do osmde-vade-sátek nepatří, ale ten opar minulosti se tu vznáší všude; třeba riff z Horror Detox až nápadně připomene Testimony-klipovku Land of Tears.
Oproti starým deskám Pestilence je album dost rychlé a nasypané (Neuro Dissonance), kytarově nadrbané (trsátkáři si užijí), riffově silné s občasnými až techno (dea)thrashovými úlety (přelévající se riff Synthetic Grotesque), je zde spoustu klasických Mameliho vytahovaných koncových tónů a pro Pestilence charakteristických kil, která tvoří i celé riffy - Dehydrated II, asi nejslabší skladba, ale s úžo sólem. Ta jsou tu skvělá (ale sobě opět dost podobná), a vždy, jako na Spheres, někam nakonec uletí a přitom zachovávají starý rukopis (stupnicovitost) kapely. A že je Mameli frajer, ukazuje hned v Devouring Frenzy, kde mu na něj - to ale nejednou - stačí asi jen 10s a třeba v Y2H, kde používá i synťák; předtucha budoucna? Album je také lehce vstřebatelné. Spíše občasně se zde dočkáme druhých linek kytar (hlavně podpůrných kil, Fiend), proto je pak zvukově i vše naprosto jasné. Navíc tu spolu hrají vždy (95%) jen tři nástroje, které také bez složitého aranžování vždy jasně uslyšíte, jen bicí se skvělou basou, která často – jako na Testimony a v C-187 (ano, Choy je borec) vyplouvá, rytmicky riff propestřují (HangMan) - všimněte si toho i ve Fiend a Resurrection Macabre, které jsou asi i nejlepšími skladbami alba - nejrozmanitější nesplývavé věci. Co je na první poslech možná nezaznamenutelné, je atmosféra, která zhoustla, potemněla…že by podlazení? A k tomu se pojí i zvuk Mameliho kytar, je opět ojedinělý a mocný!

Každopádně je jasné, že je to celé výborně zahrané a mrzí mě ta šablonovitost skladeb a návrat kapely až za ‘vůbec (mně) myslitelnou hranici‘, ač původně avizovanou, ale je to vskutku pestilencovatější než samotní Pestilence snad kdy byli, za což myslím sám o sobě hovoří i poslední z bonusů, skladba Lost Souls, jenž je oproti originálu pomalejší a kratší o celých 45 vteřin - nová verze tak vlastně zní nejoldschoolověji z celého alba. (Zato Chemo Therapy to roztříská, že nechá až zapomenout i na některé skladby nové). Promíchat pak písně alba, ty znovunahrané věci rozeznáte jen dle starším verzím skladeb přizpůsobenému zpěvu, kdy takto infekční vyznění měli vždy jen Pestilence (tedy Mameli a Martin Van Drunen, původní zpěvák bandu; řve třeba v Hail Of Bullets – budou letos na Obscene Extreme!). V nových skladbách je zpěv hluboký, brutálně obhroublý a se špetkou Tardyho feelingu. Ale nezapomenutelný, velmi výrazný a skvěle udělaný s občasným důrazem na sykavky („Flesshh“ ve Fiend, dále Hate Suicide). A i přes jeho hrubost, kdy vydaným tónem připomene až filmovou kreaturu (HangMan), je mu skvěle rozumět a docela by mě zajímalo, jak Mameli vokály navrstvil, že znějí tak plně a silně.

Resurrection Macabre je prostě určeno starším fanouškům kapely, potažmo fanouškům žánru, ty, kteří od Pestilence čekali vývin a větší posun, asi zklame, protože pustíte-li si před ním skvost Testimony, uslyšíte, jak málo nového tu je, pominu-li vliv C-187. Hraje se na jistotu. Nové fans třeba naopak dostane ke Spheres, k dalším milníkům žánru, ale přece ani nemůžeme tušit, co se Mamelimu honí hlavou. Třeba další album naváže právě v místě, kde Spheres končí nebo začíná – již zmíněné sólo ve Y2H nebo podklady sól). A tím, ze se v této recenzi často oháním slovem old school, nemyslím tím, že by bylo album tupé, je chytlavé, technické, nariffované a tlačící až běda, ale jako krok vpřed ho nevidím, ačkoli jako totální zpátečku vlastně také ne. Jen vydat ještě jedno takovéto a bude konec. A to vlastně album nemá vyloženě slabé místo. Ta deska baví (a chvilku ještě bude), ale asi to nebude zlatý archiv jako Testimony a Spheres. Prostě super METAL, nov(stař)í, staronoví, novostaří (vlastně nevím jací) Pestilence, ale asi nic extra víc.

onDRajs
Hodnocení:
0

pestilenceHrom do čepice! Po přečtení Bizzarova článku jsem můj připravený text musel celý smazat. Znova. Fanouškům kultů se těžko zavděčuje, zvlášť když se uctívané modly „dovolí“ dát dohromady a po tolika letech natočit novou desku. A že těch undergroundových návratů v poslední době je! Přiznám se, že jsem se tentokrát nenechal svázat předpojatými očekáváními. Navíc mám pocit, že Bizzaro chce nemožné. Třeba Mameli ani dál jít nemůže, neboť svých možností už dosáhl. Kdo ví? Možná, že svou další hledačskou hudební vizi vydá pod jiným názvem. Jméno Pestilence totiž může svazovat ruce. A k čemu je dobré metalové psychologizování typu „vím, co se odehrává v hlavě pana Mameliho“? Toť vše k tématu „kalkul nebo od srdce“.

Smysluplnější je věnovat se desce samotné. Jak už bylo napsáno, je pekelně rychlá. Šlape, má grády, tlačí se kupředu. Spíše než o absolutní retro se jedná o projížďku předchozími Mameliho deskami. Ano, to píšu schválně, protože na Resurrection Macabre se najde i dost momentů z C-187 (kila, disharmonické hácéčko, groove). Z této desky si však bere i její neduh, velmi podobnou písňovou strukturu všech skladeb. Tím je však výčet kazů kompletní. Základem zůstal jejich pověstný špinavý thrash/death, na nějž se nabalují psychedelická sóla, schizoidní kila a nad tím vším ční jako titán Peter Wildoer. Angažování tohoto bubenického nezmara je největším kladem alba. Nejenže desku neuvěřitelně nakopl, ale svým hraním jí dává další rozměr. Je slyšet, že si se svým nádobíčkem ve skladbách aranžérsky vyhrál – viz za všechny příklady první riff v Neuro Dissonance: do jinak neměnícího se kytarového nápadu Wildoer vymyslel tři tempa a posluchač je tak veden jeho citem pro dynamiku. Baskytaře zbylo nejvíc místa v pasážích, kdy se tolik netlačí na kytarovou řezníkovu pilu a malují se atmosférické omalovánky. A uchvacující zvuk, který nepopírá zatuchlou plesnivost kytar a zůstává přitom moderní, je další silnou stránkou Resurrection Macabre.

Nu, už jsem toho napsal dost. Pestilence udělali krůček vzad, aby se dostali dopředu. Zní to divně, ale je to tak! Aspoň to tak vnímám… Byla by rozhodně škoda, kdyby se moralizátorům z řad fanoušků povedlo odpoutat pozornost od desky samotné. Ta si to totiž rozhodně nezaslouží! Otázka zní totiž zcela jasně: kdo je schopný v dnešní době natočit podobnou desku? Pestilence i nadále zůstávají originálem.

Vložit komentář

Sud - 29.04.11 18:45:09
vata
brutusáček - 26.04.11 10:25:09
no mě to zase baví že na každý desce je to trochu jinak, makábr byl takovej přímočarej co šlapal...tady meshu pidli plus niggazovo hnilobnej vokálíček mě ba
abro666 - 26.04.11 10:19:20
se syntakama:)
Black_Hand - 26.04.11 09:50:09
taxem to dneska dal cestou do haku, mam pocit, ze kapela po tech x letech stale nevi, co chce hrat. resp, ze jsou trochu ve spirale. malleus - old school d/tconsuming - old school dmtestimony - pidli dmspheres - pidli**********a jedeme druhy kolecko:resurrection - old school dmdoctrine - pidli dm**********takze dalsi deska bude sheres 2:)
testimony mozna pidli jsou. pidli thrash. ale spheres? to spis mindfuck thrash/dm.
abro666 - 26.04.11 09:21:58
taxem to dneska dal cestou do haku, mam pocit, ze kapela po tech x letech stale nevi, co chce hrat. resp, ze jsou trochu ve spirale. malleus - old school d/t consuming - old school dm testimony - pidli dm spheres - pidli ********** a jedeme druhy kolecko: resurrection - old school dm doctrine - pidli dm ********** takze dalsi deska bude sheres 2:)
brutusáček - 25.04.11 20:38:05
"baví mě to" ahoj ondrajsi.... ;-)
abro666 - 25.04.11 17:54:15
ted to slysim poprvy, po dvou songach vypinam. zasadni dojem je, ze mameliho vokal je az vlezlej. uvidime, treba se pocity zlepsi, az to projedu na bajku:)
paet - 25.04.11 15:44:52
hudobne, po jednom vypočutí, nie najhoršie, ale mameliho vokál je neskutočne odporný... :D
pf - 25.04.11 14:36:02
super vidle :)
brutusáček - 25.04.11 13:58:10
tak co říkáte na novinku?
pf - 20.03.11 13:22:10
nevim, ty nový sonx mi přijdou stejně debilní/zbytečný jako ta minulá deska, nahrát to kdokoli jinej, tak o to leckdo ani nezakopne
k.eight.a - 19.03.11 12:56:39
Pro mě dva nové songy lepší než mrtvola, ale je to stále plastikový, tak jak si žádá dnešní produkční standard. Už se těším na nové Decapitated.
abro666 - 19.03.11 08:20:00
Lord VILE - 18.03.11 14:53:58
new song Salvation taky nic moc...
bruth - 18.03.11 12:49:08
další skladba http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=155443
abro666 - 03.03.11 14:34:52
nevim, merecz, mne to zni jak odrhovacka:)))
Meresz - 03.03.11 13:13:26
Nová skladba je fakt dobrá! A to fakt už používajú osemstrunové gitary?
Meresz - 03.03.11 12:59:53
Nová skladba je fakt dobrá! A to fakt už používajú osemstrunové gitary?
Meresz - 03.03.11 12:48:12
Nový album by mohol znieť ako skladba Amgod I čo sa objavila na ich myspace. Gitary nabrali až nehoráznu hutnosť :)
bruth - 03.03.11 11:18:16
právě :-)
Black_Hand - 03.03.11 10:55:40
jasnee :). ja si vzdycky rikal, proc jsou mesu tak dobry.
bruth - 03.03.11 10:50:17
black hand: to dá rozum ne, přece čim víc strun tim lepší metal :-))
pf - 03.03.11 01:02:19
vidle priserny
Black_Hand - 03.03.11 00:07:02
konstatuji, ze nova je daleko lepsi, nez cokoli z predchazejici! takze vlastne copy&paste paeta :).
Lord VILE - 02.03.11 23:24:09
Celkem gut, jen by to chtělo více sešlápnouti plyn.Dobře vyšroubovaný vokál skorem jak Ihsahn :-)))
abro666 - 02.03.11 20:42:25
slysel sem jen jednou, chtelo by to vic stavy:)
Střap - 02.03.11 19:45:56
zni jakoze to bude ok...
paet - 02.03.11 19:40:43
sinister je lepsi ako cely resurrection macabre dokopy, snad bude aj cely album v takejto rovine....
bizz - 02.03.11 15:16:18
zvuk osmicek do toho smrt kovu wostrej jak tupa britva, za Sefa gut
bruth - 02.03.11 15:13:59
anaal jistě zajístí do sossy
bizz - 02.03.11 15:00:55
misty lehkej flanger (ne voko :)) na vokalu, pokrouceny solo do Spheres a jeste Teodor Upistek :) song jednoduchej, ale dobrej
bizz - 02.03.11 14:56:48
na webu a spajsu novinka Sinister
Black_Hand - 23.02.11 18:43:02
mlady maji radsi testimony a spheres.
DW - 23.02.11 18:42:38
vůbec nevěděj:)
abro666 - 23.02.11 15:58:27
ty mlady dneska sou k hovnu:)
Black_Hand - 23.02.11 12:22:10
tadle deska je vopravdu prumer. nudila me tenkrat, nudi me porad :P.
DW - 23.02.11 11:18:23
jo tahle deska je vopravdu dobrá:)
bruth - 23.02.11 10:50:00
digi mam a je povedenej
abro666 - 23.02.11 09:51:39
bizz, mne tahle deska tkay porad bavi, navic ten digipack vypada dobre:)
bruth - 23.02.11 00:37:22
hypnost, torthary, rotting christ ti všchni v červnu na metalgate festu budou před PESTILENCE
bruth - 17.09.10 10:12:37
to zas bude muset prijet tesseling s obscurou a co mate neco hotovyho...a on rekne: jo přebal desky :-)
bizz - 17.09.10 10:06:04
tak uz by se ten Mameli mohl s necim vyprdelit, urcite mu dochazej penizky... :) jsem doposlouchal a RM neztratilo z lesku ani spetku, dobra trvalka, dobrej metal, to se ceni
brutusáček - 07.04.10 12:33:17
crust: asi tak...přitom to demo gorguts parádní :)
bizz - 07.04.10 12:29:08
Brute, nešílíme, jen Mamelíme :)))
CrusT - 07.04.10 12:14:00
posledni dobou mi pripada, ze kdyz kapely vypustej mezi fans dema a rozpracovany veci, tak je to spis k jejich skode
brutusáček - 07.04.10 10:51:33
jaj zas z toho nešilte je to jen nástřel něčeho :)
Adamos - 07.04.10 10:37:02
a nějak mi tam schází ta Thesselingova basa
bizz - 07.04.10 08:18:31
zatim trosku nic, pokrok v nicem, az na slusny skopky, nula, scraping to nezachrani
brutusáčik - 07.04.10 08:06:17
you motherfucker!
Adamos - 06.04.10 23:30:50
mě se to nelíbí :(
brutusáčik - 06.04.10 08:07:12
you motherfuckers!
CrusT - 05.04.10 21:07:09
me bavi, jak tam uprostred lesti struny (doslova), zni to jako docela oridzinl...nebo mozna tam neco vytvari s flazoletama, tezko rict
bizz - 05.04.10 18:56:38
divnej val
brutusáčik - 05.04.10 13:50:36
mě se to líbí
DR - 05.04.10 12:56:33
Slyšeli jste ten song Amgod I? Zatím bez vokálů... Co tomu říkáte? Tenhle směr jsem docela čekal.
brutusáčeik - 19.01.10 12:55:32
to mameli na thesselinga machruje...ale až ho potká takovej Kevin Hufnagel to bude jiná :-)
brutusáčeik - 19.01.10 12:53:15
no zatím mají slušivé promo fotky a většinu času hrají hru - kámen-nůžky-paprí-kdomávícstrunnakytaře- :-)
Lord VILE - 19.01.10 12:45:46
bizz:Aby to nedopadlo jako novinka od ARSIS :-))) Ta je taky hustá a experi-mentální :-)))
bizz - 19.01.10 11:50:27
Ad Bonecrusher fest a historka o nových Pestilence od Thesseling u merche Obscury: Jeroen: Novi Pestilence budou kurva husty a experimentalni Schusty: JO??!! A kolik toho mate? Jeroen: No zatim nic ....??? :DDDD
brutusacek - 19.12.09 14:58:26
:))))
Adamos - 19.12.09 12:42:51
Brut: Mohl, třebas Guma Van Perkelen, ale to by asi bylo moc vtipné :-)
brutusacek - 17.12.09 15:13:35
Yuma Van Eekelen, je nový bubeník....to si Šéf nemohl vybrat lepší pseudonym?
brutusáčik - 06.12.09 17:56:00
pestilence hledají nového bubeníka a v michelské zkušebni v místnosti bývalého ipsu se pilně trénuje :))
brutusáček - 13.09.09 13:14:46
"Composing for a couple of days now got me on a role. Pestilence's most brutal and intricate riffing yet have emerged. Damn drumprogramming!!"
brutusáčik - 09.09.09 12:36:30
"Writing new material, and unlike so stupid comments already outhere, NO IT'S NOT GONNA SOUND LIKE MESHUGGAH, just because we are using 8 String guitars. Thi"
piTRs - 30.06.09 12:14:52
jo, ty prvni videa trochu slanosti a omastku postradaly, uvidime
bizz - 30.06.09 11:27:28
no jsem zvedav na BA, dle posledniho videa, co daval Loo, tovypada, ze se to zlepsilo ;-)
piTRs - 30.06.09 10:56:06
a ne a ne se nabažit. kalkul? no,nemyslim že zrovna pestilence by byli buhvíjakej byznys. ale pokud jo, tak má mameli za ušima, protože mu to (na rozdíl od céček) žeru. u mě za 9
DR revizní - 04.05.09 16:56:12
ss-trap-man: v pohodě, spíš mi šlo o nějakou konkretizaci než o bučení, který je k ničemu
Satan.rap - 02.05.09 11:20:11
ale hovno sysaci:-)
Satan.rap - 02.05.09 11:19:47
Tatka Risa nesyci on sysici:-)))
bizz - 01.05.09 20:51:33
tatka Risa syci ;)
Satan.rap - 01.05.09 10:21:12
DR:zkusenost? nema tatka Risa trosku pravdu?:-)
DR - 30.04.09 16:38:59
"píšete hovna, který nebudu číst" jak teda víš, že píšeme hovna?
bizz - 30.04.09 12:24:18
a pak co? ;)
ierich - 30.04.09 01:29:15
ktery nebudu cist a si to pustim este petkrat ierich
pf - 27.04.09 00:03:13
du hast recht... entschuldig
bizz - 26.04.09 16:31:58
PF, bylo to u Komixu #3
bizz - 26.04.09 16:28:28
rekl bych, zadna cenzura tu neprobiha
pf - 26.04.09 01:23:29
nerek bych
Satan.rap - 24.04.09 18:36:16
hm mozna to bude chtit kliknout na deku mesice a zjistit, ze tva realita neni realitou
pf - 24.04.09 16:44:55
ty vole, zmizelx celý tři dny naší plodný debatě o mortiisově, teda, co kecám, šéfově nosu... cenzurááááá!
Satan.rap - 21.04.09 19:05:52
no ja bych rad dodal, ze mi zvukove ta nahravka potom z trosek dost vylezla a kvuli ty nove udelany chemoterpii mi to za poslech kurva stalo!-) ovsem nova Obscura je skutecne bozi! pravej melo techno death progressive metal pro otevreny duse, co vyznaj!
bizz - 21.04.09 15:15:08
Vojti, v zaveru mas sice castecne pravdu, ale tu desku fakt poslechni a udelej si nazor na ni celou, ty ukazky z myspace me totiz taky uz dopredu odradily
Vojti - 21.04.09 14:59:24
zatim jsem poslochal jen 2 songy, který dali jako ukázku na myspace a je to tak nehorázně slabý, že jsem se doteď neodhodlal poslechnout to celý album. Kde je nějaká progrese?? Případně vzhledem k argumentům recenzentů: Když to má bejt dřevní old school práce, kde je intenzita starejch songů jako Process of suffocation, Bacterial Surgery, Out Of The Body, Chemothraphy, Subcordinate to the domination, The trauma atd.??ty riffy co bořej zdi?? Je jasný, že old school death s atmosférou přelomu 80´s a 90´s se dneska udělat nedá, tak proč nenahráli zas něco s ozvlýáštňujícímá prvkama. A ten Mameliho vokál?? no to je hrůza..kde jsou ty Drunenovy agonický vokální ekvilibristiky? jESTLI JE CELÝ TO ALBUM TAKOVÝ JAKO TYHLE UKÁZKY TAK JE TO AŽ BĚDA PRŮMĚRNEJ DEATH METAL, KTEREJ BY ZAPADL MEZI TISÍCE DALŠÍCH, KDYBY NEVYŠEL POD HLAVIČKOU pESTILENCE
brutusáček - 20.04.09 10:56:38
NO..CELKOVĚ JSEM UŽ DLOUHO NEVIDĚL ZAJÍMAVEJ KLIP
bizz - 20.04.09 00:12:30
da! kukla, sti(n)homamy, bleeeuuuu ;-)
paet - 20.04.09 00:03:23
ten je klip je presne taky ako cely novy album....
brutusacek - 19.04.09 19:24:32
ABRO666 - 18.04.09 19:42:20
mně ta deska celkem baví. vadí i jen první dva songy, to je tochu vidlov chotětov a zpomaleny lost souls... to bolí víc:-)
pf - 16.04.09 13:33:26
díky za rady, btw
pf - 16.04.09 13:29:43
hm...
Satan.rap - 16.04.09 12:39:49
tady mate jeden pro porovnani http://www.youtube.com/watch?v=UCzG1zCrTzk&feature=related jeste neco berte trosku v potaz sejmuti amaterskou kamerou.
Satan.rap - 16.04.09 12:38:40
vidlackej oldschool http://www.youtube.com/watch?v=2eVhwGeI-kk&feature=related hosi mozna by to chtelo vic poslouchat a min psat.
pf - 16.04.09 11:54:53
aspoň podle toho videa to vypadá na kalsickej debilní vidláckej odlskůl
bizz - 16.04.09 10:01:44
jojo, oba je v kotli pohlidam! ;-) ale jinak me ten live taky nekope..
pf - 15.04.09 22:20:29
jako teda sice jenom z videa, ale naživot to nekope. staroškoleskej by ale stejně zlitej pivem v kotli vřískal metál pičóóó a progresor nebo jak s emenuje ten jeho pošahanej spolužák by řval slabý
brutusáček - 15.04.09 10:05:54
by mě zajímali reakce kdyby Pěsti an vuřtech nebyli a jeli sme na ně ven :))
Satan.rap - 15.04.09 08:36:43
AD: Asphyx tesim se ,tesim se moc, i kdyz Hail of bullets, o kterych se tu mluvit nesmi pac by to hlucha intelektualita naroda zatratila jsou nejlepsi pure deska, co jsem za poslednich pet let slysel. -krusty-: Budes se divit, ale u nas na Zizkove je lunchmeat vitanejsi nez kung pao. Tot k tomu, ze v ty desce neco a ja kvuli tomu psi zrat nezacnu:-)))
brutusáček - 15.04.09 08:11:11
žádná energie...uvidíme na vuřtech :)
bizz - 15.04.09 02:39:08
videl jste nekdo njusky? zivak podle me...nevim..nezabilo me to :-/
bizz - 15.04.09 01:41:51
ajeee, Krusty je z toho hodne zklamanej koukam. no Soul Search ani zadna jina takova tady neni, ale jako nater nebo narez (to uz je podobny tomu lunchmeatu ;)) je to fajn ;) jak napsal Ondrajs, Pestilence jsou stale original, i kdyz trosku tofu..
-krusty- - 15.04.09 00:32:08
...proč chodit do někam, kde nic nenajdeš?? bolí mě u srdce, ale je to dokonalá konzerva lančmítu namísto jednoho jediného soustíčka luxusně připraveného kung-pao...:-(
bizz - 15.04.09 00:29:02
m, nestoji to za hovno a kdyz si odmyslis vsechny ty veci, co zminil Krusty, tak se ti to libit bude. me se to libi, prece bych nedal takovy hodnoceni...ale je pravda, ze jsem to slysel tolikrat, ze se mi to snad i uz musi libit :) A jak na konci intie rekl Staroskolskej: Dej tomu sanci a jdi do toho ;) jdi do toho
-krusty- - 15.04.09 00:15:15
Miloval jsem PESTILENCE na "Testimony" a "Spheres"!! Nedal jsem na ně nikdy dopustit. Ale tahle splácanina "Ressurection Macabre" je jak pěkně zabalená tzčinka z obchodáku - dobrá, roztrhnu obal, sežeru, pohladím bříško a jdu dál, nevědouce že jsem něco pozřel. Vykalkulovaná, zvukově dokonalá, nesmyslně obohacená (??) bonusy v podobě starých kousků (aby se chytnuli i staří psi). ve stylu "BUDME METAL JAKO BRNO"... Je mi to strrrrrašně líto, ale je to chladná pitomost, které nevěřím ani ton a odmítnul jsem ji dokonce i jako pálené CDR. Některé mrtvoly je lepší nechat tlít v zemi. MILOVAL JSEM STARE PESTILENCE. Tohle je hujerovský Mameliho návrat do první ligy....útok na první signální soustavu "metalisty".
m - 14.04.09 23:19:30
bizz: tak stojí to za hovno nebo je to super?:-) mě to přijde jako: mám velké výhrady, ale poslouchat se to dá - nevim co si mám o tom myslet? - mám radši jednoznačné názory než rozpolcenost
pf - 14.04.09 19:33:07
bizz: když sjeli stejnou lajnu, tak je vše v pořádku... ad. ASPHYX: hele, že by nahráli něco neburanskýho nebo nedej božeprogresivního, se fakt nebojim. bude to ultra lopata, ultra vidle
Kuba - 14.04.09 19:29:37
dobrá recenze,pěkná práce...
Cz Skiin - 14.04.09 19:10:38
Jo, jinak Pestilence super, eh...
Cz Skiin - 14.04.09 19:09:51
Pf: No já jenom doufám, že novej Asphyx bude pořádně buransky retardovanej primitivní metal pro megalopaty. Pak budu teprv spokojenej.
bizz - 14.04.09 17:43:12
lemmy, takovýto metal se totiž dnes již nedělá. To ale vůbec nevadí. - to patri k prvni casri vety, mozna to z kontextu neni uplne jasny. pf: oba (vyvoj i staroskolskej) se znaj z pred 14 let, takze tak mluvej. potkali se a najeli na stejnou notu jako kdysi.. :)
brutusáček - 14.04.09 16:34:31
jáásně, takhle si dělat srandu ze starého pána... :)
pf - 14.04.09 15:38:12
a oba k tomu mluvěj jak buzny ze základky
CrusT - 14.04.09 15:31:53
lemmy: a to neni jedinej priklad, ale myslim, ze z ty sefovo recky je celkove ta schiza dost patrna a vubec to nezastira, zvlast kdyz skrze nej najednou zacnou debatovat dr. Progrese a pan Oldschool ;-)
pf - 14.04.09 15:28:30
nový pestilence jsou super (hudebně), ale věřím tomu asi jako posledním cynic, posledním dvěma deskám gorefest apod.
pf - 14.04.09 15:26:34
kristepane, nestraště muzikou pro tardy-retardy (myslím tim ty ASPHYX)
lemmy - 14.04.09 14:56:27
zlobí mě na recenzi, že v jedné větě říkáš, že album trpí tím, že má jasnej cíl a v další větě že to nevadí... asi rozpolcenost? neasi. díkyčau
bizz - 14.04.09 12:01:24
duff: jaky Pěsti v lence mas nejradsi? ;-) crusT: neasi. nimral nimrajici :) TRsátko: rikal jsem si, zda te to bude bavit, ale oproti Ceckam to neni takova hopsacka, takze jsem ocekaval tuto reakci ;-) Satan.Rap: myslis, ze budou Asphyx lepsi? ;-)
CrusT - 14.04.09 11:37:19
chapu, ze pro bizze je to srdcovka, tak se v tom trosku ponimral, pro me neni, takze to tak neresim, urcite ale jeden z tech povedenych comebacku a super deska, skoda jen ty sablonovitosti, pak ty songy fakt splyvaj....
piTRs - 14.04.09 10:43:52
subjektivně zas jeden z těch opodstatněných comebacků. a ten nemocnej vox je velká paráda
O. - 14.04.09 10:42:04
Satan.rap : Haha tak koukám že včerejší debatu o Cynic jsi protáhl až na dnešek...ééé...vono vlastně dnešní debatu o Cynic :) Jak se vstávalo? :)
duff - 14.04.09 10:40:37
stary Pestilence jsou nepřekonatelny.na novy jsem už ani nečekal,ale po vašem rozhovoru panove.si je poslechnu a dam jim šanci mě překvapit
Satan.rap - 14.04.09 10:32:08
ale jo clovece Pestilence fajn! jako v jistym smeru je to best of ma to naprah prvnich dvou desek, trochu atma ala testimony a navic sola jako Spheres do toho trochu cecek...v podstate jsem spokojen koneckoncu prekonavat spheres nebo testimony to je za prve trosku nemozny a za be budme k sobe uprimni dokazali bychom to vubec posoudit?:-) ale ressurection ma nakonec jeden vyznamnej bod zatim se nad tim shodujou ja malleusaci tak testimonaci a spheraci jsou za tu desku taky radi...cili nakonec se nam vsem krasne odvdecili a udelali to mazane...
...:::i:::... - 14.04.09 10:24:15
bi-ZZ: jjj pochopil jsem a souhlasim-taky bych byl nekde u 8
bizz - 14.04.09 10:16:56
strap: jinak s tou casti o desce souhlasis?
bizz - 14.04.09 10:16:09
I: treba jo, treba ne.. jak jsem napsal, snazil jsem se nakonec hodnotit muziku a ne jeji ucel. strap: mas pravdu, jede jim to, hrajou s kdekym, jmeno dostava na velikosti, ale me ta jejich deska aspon vic pohladila. nicmene Pestilence asi METAL roku ;-)
brutusáček - 14.04.09 10:14:26
Randy: ? mohu apelovat na tvůj zdravý rozum a poprosit tě, aby sis přečetl to co jsem napsal ještě jednou, ale pokud to nedává smysl, ok. Jinak jednoduše: Pro mě to kalkul není ok? :), ale takový metalový harcovník jako Bizz, který si své tehdá prožil..to vidí jinak no :)
...:::i:::... - 14.04.09 10:05:05
Sablonovitost je trosku moc okata a jak bylo receno-byl to problem i Cecek ale zaroven to tlaci slusne-dobre napsany...kalkul posoudit nedovedu-tady souhlas s brutusackem - treba je to prave takhle nejvic bavi...
Satan.rap - 14.04.09 09:49:26
chtel jsem neco napsat, ale seru na to tak jako tak vetsi symbol kalkulu nez Cynic si predstavit nedokazu.
bizz - 14.04.09 09:18:54
randy, tak Brut prece navazuje na mou cast recenze, ze :) ja ten kalkul musel zminit, protoze muj triumvirat je Focus, Elements a Spheres a kdyz jsme kalili s Atheist, sem tam neco o Mamelim rekli, takze trosku i tusim, jak o to ma. nicmene v hodnoceni, ktere jsem ruzne mel od 6.5 do 8.5, jsem k tomu neprihlizel, doufam, ze je to i te recenze citit, ze se tam zabyvam predevsim hudbou a taky jsem se snazil byt spravedlivy a nehledet na to, ze jsou to novi Pestilence (JOOOOO!) jako ma treba Strap problem s Cryptopsy :))) nicmene kdyby to nebylo tak stereotypni-sablonovity a tolik se nektery napady neomilaly, dal bych tomu vic, ale v ramci objektivity asi zatim takto. a diky za reakce samozrejme, myslel jsem, ze takovejhle elaborat nikdo cist nebude :-D
filipismo - 14.04.09 08:49:49
KURVA, to je elaborát...děkuji oběma pánům za vyčerpávající informace a jdu si to okamžitě sehnat!! Jako jediný to ještě nemám :-(
randy - 14.04.09 08:27:21
Milý Brutusáčku alias jediný správný posluchači! Nechtěl bys všem "těm" (jak ironicky píšeš) nastavit hodnoty,co poslouchat?Kecy o kalkulu mě fakt dojímají!
subeer - 14.04.09 03:15:48
cau, chci jenom podekovat za vycerpavajici recenze. ja si myslim, ze tohle album je predzvest neceho co ty "vyvojovy" fans uz ted ocekavali. dal bych jim cas, ktery ukaze, jak moc se jim povede ten cirkus znovu rozjet, ale osobne myslim, ze ta progrese bude hodne pomala ve stylu, 1/3 desky hodime novou udicku zrucne namixovanu do klasickeho zbytku, na ktery jste zvykly. pocet tretin progrese na dalsich deskach bude zalezet na kontretnich reakcich fans.
mešuňk - 14.04.09 00:48:48
huustý recky chlopi! A to jsem tu kapelu nikdy moc neposlouchal
brutusáček - 14.04.09 00:34:57
Podle mě byla jenom otázka času, kdy někdo otočí kormidlo od těch všech chaotechmath deathů grindů, začali to vlastně u ži Hate Eternal, kteří slaví se svým pojetím "klasiky". To co pranýřuje Bizz, tedy ten kalkul, já bych to až tak neviděl jako cílený, na to by sme se museli zeptat přímo toho holohlavého Vlasty. Vidím to tak trochu jako "halo, já sem tady taky a death se dělá i takhle" . tahle deska je prostě návratová, dát o sobě vědět tim nejlepším co umím za použití toho nejlepšího soundu. Vlasta může přijímat gratulace a a očekávat větší tlak na další desku. Tady souhlasím s Bizzem, další taková by škodila. Řadím se do té sorty lidí, které Vlasta tímto oslovil a rozhodně přitáhl k starší tvorbě. 9

Zkus tohle