S.U.P. - The Cube

vitrail
8

Francouzských S.U.P. jsem si ke své smůle všiml poměrně pozdě, a teprve několik dní mám tu možnost slyšet jejich remasterovaný debut The Cube obohacený o tři bonusy. Na ploše necelé hodiny, se rozprostírá s bravurou zahraný metal s kořeny hlavně doom/deathovými.
Album otevírá kytara vybrnkávanou melodií, s předzvěstí něčeho velkého a hlavně zajímavého. Na první poslech jsem nedokázal úplně proniknout do této nahrávky, jenže na ty další mě chytla a nepustila. Konečně také vím, že čtvrtá skladba s názvem 1308.JP.08, kterou mnozí znají v cover verzi další perly Francie - Carnival in Coal, je právě dílem S.U.P. Deathový hlas tu hraje prim a jeho zadoomaný protějšek vždy vykoukne v pravou chvíli, přičemž oba mají na starost bratři Ludovic a Fabrice Loezové. Zároveň také obsluhují kytary, se kterými vytvářejí jedinečnou atmosféru a celkovou tvář Kostky. Temné, zasněné melodie a sekané riffy, se vám dostanou dříve nebo později pod kůži. Tu a tam se objeví něžné kytarové sólo plující vzduchem, který je ovšem protkán tajemstvím a nejistotou. Jakoby vás neviditelné síly unášely neznámo kam.
Jelikož se celá nahrávka nese prakticky ve stejném tempu a bez krkolomných zvratů, mohl by někdo možná poukázat na lehkou monotónnost či nevýraznost, jenže zdání klame. Nemá cenu se o takové hudbě příliš rozepisovat, lépe ji slyšet. Pod povrchem je složitá a skvělá deska, zdaleka ne přístupná každému. Plná osobních vizí, myšlenek, pocitů. No a když je i Philippe S.A.S de’Argiliére považuje za skvělé hudebníky, asi to nebude jen tak. Skvělý debut!
Každopádně S.U.P. hrají svůj originální metal, který doporučuji a při jejich kvalitě, by na ně neměl nikdo zapomínat.

13 / 53:00 (10 / 38:45)

kostky: Prelude; The Elevation; Soul’s Speculum; 1308.JP.08; The Cube; Through the Transparent Partitions; Spherical Inner-Sides; The Accomplishment; 4TX.31B; The Dim Light