Autor: 76.6 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť

SIX DEGREES OF SEPARATION

• Společnost: ,
  • Žánr:

Je to již víc jak měsíc co mi promo CD SDoS poslal Radek (basa/zpěv) k recenzi pro MJC a zároveň jako ukázkovou nahrávku pro Phantasmagoria Feast II. Za tu dobu jsem si jej dost naposlouchal a musím uznat, že je to "něco"... stejně tak jako jejich živá vystoupení!
Tvorbu SDoS jsem poprvé okusil na Blood Festu, kde hráli po boku Pleurisy a dost mě jejich set vzal, nicméně mě to nedovedlo k tomu sehnat si nějakou jejich nahrávku, protože dle reakcí z okolí by mě jejich dema asi nebraly... Každopádně teď mám v pařátech jejich debutní fošnu a můžu zde vyjádřit nezaujatě svůj názor.
Kapela vychází z klasického doom metalu, ale svou hudbu obohacuje dalšími prvky, díky kterým jsou SDoS jedinečnou kapelou. Asi nejdominantnější vliv na kapelu má určitě klasický heavy metal, díky kterému je zde spousta silných melodii a také technické zručnosti. Dále potom progresivní metal, ze které si SDoS berou onu rafinovanost v aranžích, klávesových postupech a rytmice. SDoS naštěstí nejsou žádnou plouživou kapelou a tak jsou pomalá tempa s citem zakomponována do jinak rychlých či střednětempých pasáží. Zkrátka to má "drajv" a pěkně to odsejpá. (= tím pádem něco pro našeho redakčního maskota goRRRe abRRRa :o)))
Celé album je svým způsobem koncepční, jelikož se všechny texty dotýkají noci. Víc však o nich napsat nemohu protože jsem je nečetl... :o))) Rozjezd obstarává hitovka Prayer, kde hodně exceluje Radek a dokazuje, že je silně osobitým zpěvákem a jen tak si ho s někým nespletete. Třetí v pořadí Dream & Reality prý pochází z dema, ale je to jedna z těch "nosných" skladeb (prý je dost přepracovaná). Hodně atmosférická a melodická věc, kde se konečně rozeznívá i školené hrdélko Magdalény, jedné z mnoha silných stránek kapely a taktéž desky. Další "vykopávka" skrývající se pod číslem sedm nese jméno Seeds of Evil. Tato skladba snad obsahuje vše čím se SDoS mohou pochlubit, zvláště vychytané jsou veškeré zpěvy, jinak obzvláště procítěné. Vypíchnout se rozhodně dá ještě desátá majestátní melancholická Immortal Sins / Succubus Nights a "naproglá" Raven Comes... s hodně silnou slokovou částí (kytary to drtí prog./thrashově!) a vynikajícím refrénem.
Celému albu je společná temná (noční) atmosféra a výrazné melodie tažené jak kytarami tak klávesami. Dále to jsou chytré změny temp a nálad, díky kterým album nikdy nenudí. Rozhodně bych vyzdvihl i instrumentální výkony, nikdo není pozadu a tak je album pěkně vyrovnané.
Six Degrees of Separation a jejich prvotina Moon 2002 - Nocturnal Breed, pěkně provětrává zatuchlá česká doomová zákoutí...

Anthems of Night:

Invitation, Prayer, The Whisperer, NightBreath, Dream & Reality, Moon & Lust. Seeds of Evil, Nameless Forever. On Wings of Long Slow Dreams, Immortal Sins / Succubus Nights, Raven Comes.... We Shall Start the Fire, Across the Unseen Border