Autor: 55 Uživatelé: 60 Tvé hodnocení: hodnoť
Conquer

SOULFLY - Conquer

Tak nám po třech letech vychází noví, již šestí SoulFly, letos tak trochu ve stínu bratronávratu Cavalerovců a upřímně, i to může někoho zmást. Obě dvě desky jsou totiž z jasné produkce - hlavy Maxe Cavalery, který si už nějakou tu dobu asi do tvoření své hudby kecat nedá, a to je právě ta škoda. Max nás před vydáním opět ujišťoval, jak „amazing“ materiál připravil, jak pro své etno prvky jel tentokráte do Egypta atd. A výsledek?
Opět tak napůl a ještě i míň. Cením si toho, že má snahu míchat do své hudby tyto prvky, ale buď to přežene natolik, že je to miš maš (Prophecy), anebo vůbec, jako je to v případě novinky. Pokud čekáte nějaké mohutné

review_1050_px2

sfingovské ódy, budete zklamáni. Jedná se jen o takové ty melodie, které zaslechnete, když se procházíte po egyptských trzích, a ještě k tomu jsou použity v tak malé míře, že se v rámci desky ztrácí. K nalezení jsou pouze ke konci písně Fall of the Cycophants a For Those About to Rot, víc nám toho Max ze světa nepřivezl. Zbytek je opět ten známý thrashing alá Soulfly, tudíž rychlé kratší vypalovačky, nebo skladby delší, do kterých Max komponuje svůj cvrlikot jemně vyhrávaných akustických pasáží či pralesních etno prvků – skladba Unleash.
Ano, Max komponuje, ale kdo hraje? Po shlédnutí živáků, např. z Cavalera Conspiracy nebo i poslechu nějaké Rizzovy sólovky, je to nadmíru jasné. Maxovi se před deskou Prophecy povedlo ulovit právě Rizza a udělal hodně dobře, jeho um je skvělý, hráčsky je zdatný, o tom žádná, ale po těch třech deskách bohužel začal nudit. Sóla jsou předvídatelná, někdy zbytečně dlouhá a ten rukopis je natolik znatelný, že se mi rychlejší věci pletly se skladbami právě z desky Cavalera Conspiracy, kde „překvapivě“ taky hraje. Plus jsou bicí, i když si to mlátí tak nějak pořád stejně, ale aspoň zhutněly. Celkově je zvuk desky více takový zhutněný, produkci má Max stále kvalitní, o tom také není pochyb.
Co říci závěrem? Max nepřekvapil, nepotěšil, nezklamal. Je pořád stejný, inu

review_1050_px3

dělat jedno a to samé 10 let, tak v tom budete taky dobří. Nová deska nedobývá, Maxova slova nepotvrzuje, prostě je setrvačná. Zajisté potěší všechny skalní fanoušky Cavalery, náročnější (metalový) poslouchač může vynechat. Max (Soulfly) zevšedněl.

Plus: skladba SoulFly VI

Obliba Maxe pro ČR je velká, hned dva po sobě jdoucí koncerty bude možné vidět v našich kotlinách. 23.8.2008 na Trutnov Open Air a den na to 24.8. v pražském klubu Roxy, po nevydařeném loňském koncertu na Brutal Assaultu
si snad napravím chuť.

Soulfly, Max Cavalera, metal, thrash metal, thrashcore