Seth - Divine-X

cannibal.X
9

Ahoj všeci,
takže donedávna nepříliš známá francouzská skupina SETH, která krade jména českým metalovým skupinám, se rozhodla, že by chtěla udělat díru do světa svým metalem. Fajn. Ranné začátky této party nebyly úplně nejrůžovější. Tak někdy v roce 1997 vydali SETH demo: By Fire, Power Shall Be, u AMSG productions. Nic moc převratného, střízlivá porce trochu symphonického a technického black/death metalu. V rámci žánru maximálně tak potěšující. Tehdy byl přece jen hlad po novátorské muzice. Už v roce 1998 přišli SETH dá se říct s regulérním albem, tentokrát pro všehochuť Season of Mist. 7 konstrukcí atmosférického symfonického black/death metalu s ambicí, gotickou atmosférou a jakýmsi naznačením co by mohli SETH dokázat, kdyby chtěli. Po dvouleté pauze přišli SETH s mini CD War w/Cultus Sanguine, nevim možná je to split nebo neni, já fakt nevim, z tohohle MCD jsem ani kousek neslyšel..., firmu nezměnili, snad žánr zůstal taky nezměněn, i když u frantíků jeden neví. Konečně ve stejném roce vydávají SETH svoje první velké album, které podle mě měli vydat v roce 1998, L'Excellence, tentokrát u Osmose Productions, blackové to věrozvěsti, humáč pořádnej, zvukově ošetřený humáč, ale jak jsem říkal, tohle už jsme někde slyšeli, to už nechceme. A TEĎ !!!!!!!!!!!!! Velký super nákop-nástup v podobě aktuální nahrávky Divine-X, které jsem čestným majitelem. Mam dokonce originál od těch zlodějů MAB, i když maj asi nejlepší ceny za originál po netu..., no nic, SETH se, s prominutím, vysrali na symfonické aranže, a myslím, že dobře udělali. Symfonické nástroje byly nahrazeny elektronikou (avantgardou páchnoucí). SETH maj něco jako domácí Dark Gamballe vlastní elektronický zvuk, který před nimi nikdo jiný nepoužil, wow, to je zpestření. Jinak kromě té hu-elektroniky, předvádějí jak se má správně hrát death/black/doom/gothic atmosphered/snad i thrash, no ten thrash ne, ale ty vybrnkávačky mi furt nedaj. No v black metalu je máme též..., no to je jedno. Tohle album je zásadní zásek (hehe) pro SETH na metalovém kolbišti. Francie na ně může být pyšná, na Divine-X se SETH představují zatím v super formě, jak s konstrukcí skladeb tak s vokály a tou elektronikou. Není to žádný Arcturus, nebo podobný elektronický bordel, poněvadž tam furt jedou ty kytary. Vokály mi připomněli Mayhem, hlavně poslední desky. No vokály mi zas tak nevadí, grafika bookletu je super, hlavně ty karikatury samotných členů. Měli byste si pořídit originál, abyste viděli, Vy, kdož nemáte trochu úcty k autorům. V muzice SETH moc světlých, optimistických nebo stimulujících pasáží nenajdete. No není se čemu divit, tenhle tzv. dark metal se stává stále populárnějším žánrem. Nevím jestli by SETH byli na dnešní úrovni bez jisté inspirace k avantgardě typu Norsko, ale to můžu říct, i o Metallice, kdyby neměla svojí inspiraci heavy- thrash of 80's ne?! Ba ne, kecám, SETH vlastní dokonale vybarvený, vyblitý, francouzský a nevim jaký ještě xicht. (Mo) mentálně jsou na tom dá se říct dobře..., snad ještě lépe. Na aktualitě představují, překvapivě, 1. ligu (jako Korea na FIFĚ) dark metalu v osmi skladbách hu. Víc už vám neřeknu abyste z toho něco měli, jestliže se pro ně rozhodnete, potěší zaručeně jen ty "tvrdší" z metalových bratrů. Jaxem řek, hu.
Tady jsou skladby:
1. Evil-X
2. The Sons of Seth