Autor: 70 Uživatelé: 80 Tvé hodnocení: hodnoť
Good Morning Vietnam

THE ARSON PROJECT - Good Morning Vietnam

Skandinávská grind corová scéna mě nepřestává udivovat. Na to, že právě ze severu pochází v mém osobním žebříčku vůbec nejlepší grind corové spolky (Nasum, Rotten Sound) jsem si již zvykl a beru to jako fakt, ovšem mile mě překvapuje, že tamní scéna neustále plodí nová a nová jména, která nejenže jsou konkurence schopná, ale navíc svou jedinečností (hlavně zvukovou) začínají tvořit opravdu něco jako typicky severskou, respektive švédskou školu grind coru. Splitter, Coldworker, Gadget, Deathbound a mnoho dalších, to jsou kapely, které mě v poslední době zasáhly nejvíce a všechny mají jedno společné, typicky severský přístup ke grind coru. Ačkoli každá z výše zmiňovaných kapel jde na věc z trošku jiného úhlu a ani se nedá říct, že hraje čistokrevný grind core (Deathbound), jsou zde ty spojující typicky severské prvky slyšet.
A úplně stejně jsou na tom i The Arson Project. Pro mě dosud neznámá kapela, která ovšem dokazuje, že je právě jednou z dalších velice mocných grind corových

review_862_px2

kapel skandinávské líhně. Do rukou se mi dostala placka Good Morning Vietnam, která bohužel nabízí pouhopouhých sedm minutek, ale i z takto krátkého materiálu se dá jasně poznat, že máme co dočinění s další talentovanou kapelou. Jedná se o ten nejextrémnější grind coru s typicky severskými rysy (neuvěřitelná intenzita, neurvalý zvuk, naléhavý ječák a především typická kytarová práce). The Arson Project jsou navíc extrémně rychlí a neurvalí, příliš melodií se zde nevyskytuje (i když pozornější posluchači ten typicky švédský grind corový rukopis zahrnující zajímavou melodiku v kytarách najdou), jen opravdu zřídka se zpomaluje (snad jen Salvation Virus) a pokud se o nějaké desce říká, že poslech příjemně utíká, u Good Morning Vietnam utíká až nepříjemně (rychle!), jelikož těch sedm minut je opravdu žalostně málo na nějaké závěrečné soudy a dlouhé recenze.
Je to zběsilé, je to rychlé, je to švédské! The Arson Project budu sledovat, jsou totiž velice nadějní a já doufám, že na další desce, která nabídne snad více než pouhých sedm minutek, se tento potenciál ukáže v plné síle. Již nyní nemám sebemenší problém desku poslechnout třeba desetkrát v jednom kuse a pecky jako Casnal Atrocity mě vždy spolehlivě zvednou ze židle.