Autor: 40 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Gaia

TISÍC LET OD RÁJE - Gaia

1000-covky bezpochyby patří k tuzemským tělesům, kterého jste si zajisté museli všimnout, alespoň některých členů. Zpěvaček typu Dasha na tuzemské hudební scéně není moc a tak není divu, pokud jste si 1000 let od ráje zapamatovali právě díky ní. Horší by to zřejmě bylo pokud byste měli hovořit o tisícovkách coby hudebním tělese, resp. o jejich hudbě. Určitě se najdou tací, kteří i teď najdou odpověď - snaží se skloubit různé hudební styly. Na kombinaci blacku s doomem, která převládá, není nic zvláštního, ale pokud přidáte folk, hardcore, rap a elektroniku, tak takových kapel již najdete méně. Pak už stačí jen udělat mastering v stockholmském Necromorbus studiu a obal v holadnském Darkgrove design studiu a máte vyhráno. Vlastně ne, ještě by to chtělo pár hostů, minimum jsou samozřejmě dva.
Ovšem někdy ani to nepomůže a vše vyznívá levným, b-čkovým dojmem. A začněme třeba u obalu. Jedinou věcí, která by stála za pochvalu je titulka. Ničím výjimečná, pro Darkgrove design působící především v oblasti gotické hudby, dopočtovka, sice pěkná, ale viděl jsem jejich lepší práce. O zbytku bych raději pomlčel, ale nemohu. Zcela ojedinělý nápad (viz My Guardian Anger) provázání skladeb tarotovými kartami náhodně umístěnými na jednotlivých stránkách bookletu, vždy u spjaté skladby. Vynikající dechberoucí prostřední dvoustrana s červenočerným pozadím a fotkami kapely. A na závěr skvělý výběr nedynamické písma s pevnou šířkou všech liter (používaného především v odborné technicky zaměřené literatuře). Naštěstí se objevuje jen v technických údajích jako je děkovačka... Opět skvělá práce, tentokrát zřejmě od kreativního studia reklamní agentury shot, s. r. o.. Nutno podotknout, že toto písmo se objevuje i v promosheets, takže předpokládám, že se jedná o corporate font TLOR (corporate font - je písmo, které slouží k sjednocení vizuálního stylu firmy/kapely, tzn. je jím sázena většina firemních materiálů od vizitek přes faktury).
Nyní se dostáváme k tomu hlavnímu a to jest hudba, zřejmě... První skladba jasně určuje laťku. Tudy opravdu ne!!! Hned s prvními tóny poznáte, že není čím se chlubit. Veškerou snahu zúčastněných okamžitě sráží produkce a to především zvuková. Zní to hrozně levně, demáčově. Kde jsou kopáky, kde jsou kytary? Ty jsou někde vzadu rozplizlé a neurčité, přebité omšelými klávesovými rejstříky. Nejvíce je slyšet zpěv, ale u toho zas tak velkých výhrad nemám, pasuje přesně do změti hluků v pozadí, občas při dvojhlasech odbočí z dráhy, ale to nic není. Vrcholný požitek přichází s tuctuc pasáží... bravo, další příklad kudy cesta nevede? Rozhodně TLOR také nesluší symfoblackové pasáže, kde jsou opět hodně slyšet klávesy a je navíc slyšet, jak se v těchto pasážích trápí bubeník. Ve třetí skladbě se zas ukazuje kytarista s skvostným zvukem akustické kytary, na kterou hraje opravdu vynikající sólo. Abych jen nenadával, musím uznat, že 4 skladba se mi opravdu, až na závěr, líbí, především díky zpěvu hostující Dorky z Tara Fuki, který připomíná hodně navozuje atmosféru posledních 3rd & the mortal, ale nemyslím, že úmyslně. Další světlý moment je 3-4 min následující skladby, opět díky zpěvům. Zpěvy jsou vlastně jedinou věcí, která je zajímavá a vcelku i originální. Výběr hostů tentokrát byl také správný pokud to mohu posoudit, jelikož druhého hosta zpěváka Kevina z Onset, jsem nepoznal.
Se závěrečnými slovy snad jen podotknu, že až se TLOR odprostí od klišé a hudebně dospějí, věřím, že se dobrá věc podaří. Semínko je zaseto, teď už záleží jak se o něj začnou starat. Zatím jen průměr, navíc vše sráží levný dojem z obalu a keců okolo.

bizzaro's view:
Na TLOR je slyšet snaha být pro posluchače zajímavými a hudebně otevřenými. Občas mi přijde, že se snaží zajít až do avanrgardy, leč snaha celkově opravdu převyšuje výsledek. Agentuře shot náleží velké plus za skvělé zpracovaný promopack.

TisÍc Let Od RÁje