TRISTWOOD - The Delphic Doctrine

Black_Hand
7.5

Fight! … Finish Him! Cyrax Wins! Flawless Victory! Fatality!

Copak vám to připomíná? Mortal Kombat! Co jiného taky, že? Proč Cyrax, a ne třeba Liu Kang? Že by tu bylo něco mechanického, popř. dokonce industriálního? Přesně tak! Navrch ještě přidejte trochu blacku a deathu. A proč ten Mortal Kombat? Protože zde čelíme něčemu, co připomíná hudbu Mortal Kombatu zkroucenou do industriálního death/blacku. To zní fakt divně, co? A to, že něco takového může vzniknout v Innsbrucku (tedy v Rakousku), to už je fakt silné kafe.

Člověk by si řekl, že to nemůže fungovat, jenže chyba lávky. Nejedná se sice o kdovíjak komplikovanou hudbu, ale o zábavnou rozhodně. Standardní předsudky o industriálnu zde v zásadě platí. To, že máme místo bubeníka automat, a fakt, že zde straší i klávesy, vás tedy nepřekvapí. Automat je naprogramován překvapivě přijatelně a přitom se nedrží vůbec zpátky a poctivě hřmí, místy by člověk dokonce řekl, že by za bicími mohl sedět klidně i takový Inferno z Behemoth.

Klávesy jsou to, co zdejší zvrácenosti spojuje s Mortal Kombatem. Svým zvukem často připomínají Solar Soul od Samael a jsou přítomné prakticky permanentně. V průběhu desky se jejich nastavení mění, takže se od klasického hekání chóru dostaneme i k hammondkám. V tomto směru mě vždycky dostane Daedae Taengri s jejím hammondkovým sólem, které nad death/blackovým nářezem zní nádherně zvráceně. Tady musím zmínit i něco, co je pro mnohé neduh, ale doporučoval bych se přes něj v tomto případě přenést. Jedná se o intro a trochu delší outro, což mnohým sedět nebude, mně však zde nevadí.

Kytary hrají střídavě zajímavé riffy s mnohdy i delšími melodiemi, ale i tak často přechází do standardního strojového deathu, což kupodivu v kontextu kláves a atmosféry nijak zásadně nevadí.

Tristwood se nesnaží být nijak komplikovanou kapelou. Sázejí na svižnost, chytlavost a silnou dávku industriálu a vychází jim to. Člověk by navíc čekal, že taková hudba se rychle oposlouchá, toto naštěstí není ten případ; dle mého Last.fm profilu u mě mají nějakých 25 přehrání celého alba a to do toho nepočítám svůj mp3 přehrávač. Standardně bych takovému albu udělil 7, ale ta výdrž mě opravdu překvapila, takže dávám půl bodíku navíc jako bonus.